اقتصادیبرترین های ترند روز

نهال سیب

نهال سیب یکی از پرطرفدارین انواع نهال است که کشت بسیار بالایی در اکثر مناطق دارد. سیب تنوع بسیار بالایی دارد. با توجه به نوع سیب قیمت نهال متفاوت است. ارقام سیب در رنگ، اندازه، کیفیت، میزان باردهی سالیانه تفاوت دارند. همچنین این ارقام با توجه به کیفیتی که دارند، مصارف مختلفی نیز دارند. از انواع مصارف سیب می توان به مصرف تازه خوری، کمپوت، تهیه شربت، سرکه، مربا و … اشاره کرد.

انواع مختلف سیب قابلیت ماندگاری متفاوتی دارند. بعضی ارقام تا 6 ماه نیز قابلیت نگهداری در انبار را دارند و این یکی مزیت به شمار می رود. بنابراین اگر تصمیم به کاشت نهال سیب دارید باید با توجه به شرایط خود بهترین رقم را انتخاب نمایید.

هر یک از ارقام سیب علاوه بر تفاوت در محصول، نیازمند شرایط اقلیمی مختلف می باشند. بنابراین باید توجه داشته باشید که نهالی که انتخاب می کنید با منطقه کاشت سازگاری داشته باشد. شما با خرید نهال سیب از نهالستان آکین نهال می توانید نهال سالم و با کیفیت را تهیه نمایید. همچنین از طریق مراجعه به سایت نهالستان و از طریق راه های ارتباطی می توانید با کارشناسان مجرب تماس حاصل نمایید و از مشاوره ی تخصصی بهره مند شوید.

شرایط اقلیمی نهال سیب

اکثر انواع نهال سیب در مناطق معتدل رشد می کنند. اما ارقام دیگری از نهال سیب که نیاز سرمایی بیشتری دارند، باید در نواحی سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات کاشته شوند. تا اطمینان حاصل شود که نیاز سرمایی نهال به طور کامل تامین خواهد شد. زیرا در صورتی که نیاز سرمایی نهال تامین نشود، شکوفه دهی و تولید محصول به مشکل می خورد. این نهال ها اغلب دیرگل می باشند و از سرمای بهاره مصون هستند. سیب پنج پر، سیب گالا و سیب دو رنگ از نمونه های نهال های دیرگل است.

انواع دیگر، نهال سیب با نیاز سرمایی کمتر هستند که زودگل می باشند. برای مثال سیب گلاب، سیب مشهدی، سیب قرمز فرانسه و سیب زرد از جمله ارقام زودگل می باشند. کاشت این نهال ها در مناطق سردسیر به هیچ وجه توصیه نمی شود. زیرا ممکن است جوانه های نهال به دلیل سرمای دیرهنگام بهاره بریزند. این نهال ها برای تولید محصولات مرغوب و شیرین باید در مناطقی کاشته شوند که دارای تابستان های گرم می باشند.

در هنگام کاشت نهال سیب باید به چه نکاتی توجه شود؟

پس از اینکه با توجه به شرایط اقلیمی منطقه خود نهال سیب مناسب را انتخاب و خرید کردید، باید نهال را بکاریم. نهال سیب مانند بسیاری از نهال های دیگر برای فتوسنتز نیاز دارد که هر روز 6 الی 8 ساعت نور خورشید را به طور مستقیم دریافت کند. اگر نهال ها در فاصله نزدیک به هم کاشته شوند پس از بالغ شدن نهال و گسترش شاخ و برگ آن ها، نور خورشید به قسمت های زیادی از درختان نمی تابد. بنابراین باید نهال ها به صورت اصولی کاشته شوند تا چنین مشکلی به وجود نیاید.

فاصله مناسب بین نهال سیب با توجه به نوع رقمی که قصد کاشت آن را داریم تعیین می شود. زیرا نهال های سیب مختلف رشد عرضی متفاوتی دارند. اما به طور کلی می توان گفت که بهترین فاصله برای کاشت این نهال به صورت الگوی مربعی و با فاصله 6*6 متر می باشد. کاشت نهال ها در ردیف و فواصل منظم زیبایی خاصی به نهالستان می بخشد.

در فواصلی که مشخص شد باید گودال هایی را برای کاشت نهال سیب حفر کنیم. گودال مناسب برای این نهال باید دارای ابعاد مناسب با طول و عرض ریشه نهال داشته باشد. عمق مناسب معمولا یک متر و قطر آن نیم متر می باشد. این گودال یا چالکودها را قبل از قرار دادن نهال باید با مقداری کود پوسیده دامی پر کنید. پس از قرار دادن نهال در گودال، اطراف آن با خاک مناسب پر کرده و نهال را به طور کامل آبیاری کنید.

آبیاری نهال سیب پس از کاشت بسیار مهم و ضروری است. بهتر است روزهای ابری را برای کاشت نهال انتخاب نمایید. زیرا ممکن است در این روز بارندگی داشته باشید. بارندگی پس از کاشت نهال بسیار مفید است و موجب سیراب شدن کامل خاک و نهال می شود.

یکی از نکات بسیار مهم در کاشت نهال سیب توجه به آبیاری مناسب نهال است. البته این نکته باید ذکر شود که انواع نهال های مختلف نیاز آبی متفاتی دارند. سایت آکین نهال به بررسی ویژگی های و نیازهای خاص هر نهال پرداخته و مطالبی را برای شما فراهم کرده است. امیدواریم با مطالعه این مطالب نهال ها و محصولات با کیفیتی را پرورش دهید.

صرفه اقتصادی نهال سیب

نهال سیب از انواع نهال هایی می باشد که صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارد. با وجود کشت گسترده این نهال، همچنان می توان این نهال را کاشت و به سود عالی دست یافت. زیرا سیب از میوه های بسیار پرفروش و محبوب می باشد. این نهال معمولا یک سال پس از کاشت به ثمر نشسته و شروع به باردهی می کند. حدود سه سال پس از کاشت میزان بازده نهال به حدی افزایش می یابد که توجیه اقتصادی دارد.

با گذشت زمان و بالغ تر شدن نهال سیب، بازده آن ها بیشتر می شود. نهال های سیب معمولا میزان بازدهی بسیار بالایی دارد و کاشت آن ها صرفه اقتصادی بسیاری دارد. همچنین این نهال با داشتن 70 الی 100 سال عمر مفید می تواند تا سالیان طولانی برای باغدران سوددهی عالی داشته باشد.

حال که با میزان سوددهی نهال سیب آشنا شدیم اهمیت خرید نهال سیب مرغوب نمایان می شود. زیرا شرط اساسی برای داشتن محصول سالم و با کیفیت، کاشت نهال سالم و مرغوب است. برای داشتن نهال هایی که از سلامت و کیفیت ان ها مطمئن شوید، پیشنها می شود حتما خرید خود را از نهالستان معتبر انجام دهید.

نهالستان اکین نهال تولید کننده انواع نهال از جمله نهال سیب و قلمه می باشد. این نهالستان که دارای باغ مادر می باشد بدون واسطه تمامی نهال ها را تولید و عرضه می دارد. در شناسنامه سلامت هر نهال مشخصات کامل آن ذکر گردیده است. این شناسنامه از جهاد کشاورزی می باشد. ضمانت مرجوعی نهال ها نیز برای اطمینان خریداران لحاظ گردیده است تا خریداران از کیفیت نهال ها اطمینان کامل داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا