برترین های ترند روزعمومی

چگونه نهال خوب بخریم

پس از اینکه با پروا به شرایط محیطی و ناحیه و عوامل اقتصادی،‌نوع و رقم میوه انتخاب شد،‌باید نسبت به تهیه نهال اقدام کرد.برای خرید نهال  گردو پیوندی چندلر در کرج با ما هراه باشید . هر نهالی پسندیده کشت در زمین اصلی نیست. احداث باغ ،نوعی سرمایه گذاری است.بدون شک یگانه از ارکان بنیادین احداث باغ و فرآوری تجاری میوه استفاده از نهال مرغوب، سالم، نیرومند و مطمئن از ارقام مختلف میوه جات اصلاح شده و پرمحصول برای هر منطقه می باشد.

زیرا هر چند دیگر شرایط در حد مطلوب تأمین شوند، احداث باغ با نهال های نامرغوب گردو پیوندی چندلر ، لاغر و غیرمطمئن از گونه رقم دلخواه کاری بیهوده و هدر دادن سرمایه محسوب می شود چون مدتی پس از کاشت نهال ها ، یا بسیاری از آنها خشک خواهد شد و یا این نهال ها به درختانی ناتوان و رنجور تبدیل می شوند که از نظر رشد و میزان فرآوری فرآورده با درختان تندرست از همان رقم قابل مقایسه نیستند .

همچنین ،بسیاری از باغداران بعد از کشت نهال در سنه بعد ناچار به واکاری می شوند که به نوعی از دست دادن زمان و سرمایه محسوب می شود. باید پروا داشت که افزایش کیفیت میوه‌ها وقتی تحقق خواهد یافت باغ‌های میوه با رعایت کامل اصول فنی و به‌کارگیری فنون جدید باغبانی و کاشت نهال‌های سالم و مرغوب و از واریته‌های اصلاح شده احداث و مدیریت می شوند.

نهال باید دارای بالاترین کیفیت باشد

باتوجه به اینکه نهال گردو پیوندی چندلر بعد از طی دوره بلوغ رویشی (معمولاً سه تا پنج ساله) وارد مرحله باردهی می‌شود و در طول این مدت باغدار برای حفظ، پرورش و مراقبت درختان کاشته شده سرمایه زیادی را خرج می‌کند،هرگونه سستی یا آلودگی در نهالستان مایه تفریق رشد و ناتوان و رنجور شدن درختان حاصله در باغ شده و در نتیجه با نقصان تولید، باغدار متضرر می‌شود. با خرید نهال در کرج این اطمینان را حاصل فرمایید.

چگونه نهال خوب بخریم

نکات مهم برای خرید نهال :

۱-برای خرید نهال در کرج باره بیچارگی خویش ، دقت کامل داشته باشید و نهال های مرغوب و مطمئن را از نهالستان های معتبر تهیه کنید.

۲- کاشت نهال در زمین اصلی با سپریدن امور زیر ازسالم بودن گیاه مطمئن گردید:
الف)ریشه ها : مبتلا پیچ خوردگی ، تابخوردگی و گره خورده نباشند، ریشه ها را از نظر سوختگی ،سرما زدگی ، پوسیدگی و یا مرض باره بررسی پیمان گیرند
ب) اندام هوایی : پوست نهال آسیب ندیده باشد ،آلوده به بیماری و حشرات نباشد و نهال ها تندرست با الگو های رشد طبیعی و پربنیه و خوب باشند.
ج)نهال انتخابی باید پرریشه و چند شاخه بوده و ظاهری صاف و کشیده داشته باشد. نهالی که چند شاخه باشد ، بهتر و زودتر بار می دهد.

۳-نهال پیوندی باید حائز پایه و پیوندک مشخص باشد. عدم تطابق پایه و پیوندک نهالی نامتناسب را به‌وجود آورده و از بین رفتن آن را به دنبال دارد.
۴-از نظر سن نهال پیوندی باید یکساله (از زمان پیوند) و یا دو ساله (از موعد کاشت بذر در خزانه) سن داشته باشد. نهال های خیلی جوان و کمتر از یک سنه و یا نهال های مسن و بیشتر از دو سال سن برای احداث باغ پسندیده نیستند ولی برخی مواقع برای واکاری درختان خشکیده در باغ احداث شده می نا از نهال های دو ساله نیز استفاده نمود.

۵- جوانه های روی تنه نهال به خصوص در دو سوم سرنوشت زیر تنه نهال نیز بایستی تندرست و قوی باشد تا بتواند بعد از کاشت نهال در زمین اصلی و سربرداری آن شروع به تکاپو کرده و تعداد شاخه های لازم را در جهات مختلف تنها درخت تولید کند. معمولاً در نهال های مسن جوانه های سرنوشت پایین تنها نهال این حالت خود را از دست داده و پا به اصطلاح کور شده که باید از خرید آنها پرهیز شود.

۶-نهال پیوندی باید ساقه ای عمودی داشته باشد و از محل پیوند به طور مستقیم به طرف بالا رشد کرده باشد و گره یا زاویه ای با پایه پیدا نکرده باشد به عبارت سایر تنها نهال نسبت به سطح زمین عمود باشد.

۷-همچنین نهال خوب نهالی عاری از هرگونه آفت، بیماری، نماتد و برای ایجاد یک باغچه زیبا شما نیازمند انواع نهال میوه و زینتی هستید. برای تهیه و خرید نهال هم هیچ جا کرج نمی‌شود! کرج با آب و هوای معتدل خود همیشه نماد سرسبزی و طراوت در ذهن ایرانیان بوده و هست. پس خوب است که شما هم برای خرید نهال‌ مناسب برای باغ یا ویلای خود به شهر مشکین دشت (یکی از باغ شهر‌های کهن البرز)  بیایید و با سپری کردن یک روز عالی و تفریح در باغ رستوران‌های منطقه شاه نشین خوشنام از نهالستان ارغوان نیز دیدن کنید!

خرید نهال درخت از یک فروشگاه معتبر

تامین، تولید و توزیع نهال درخت میوه یا زینتی بخش عمده‌ی فعالیت نهالستان ارغوان را شکل می‌دهد. این نهالستان به اعتبار برند و سابقه خود تا به امروز نهال‌های بسیاری از پروژه‌های بزرگ دولتی یا بخش خصوصی تامین کرده و نقش مهمی در توسعه‌ی فضای سبز داشته است. شما هم اگر برای باغ یا ویلای خود به نهال درخت میوه یا زینتی نیاز دارید یا در کار ساخت و ساز یا خرید و فروش ملک هستید می‌توانید با اعتماد به برند نهالستان ارغوان نهال‌های با کیفیت و با قیمت مناسب تهیه کنید. شما می توانید از سایت اقدام به ثبت سفارش کنید.

خرید نهال میوه متناسب با اقلیم

از جمله موارد مهم در زمینه خرید نهال میوه این است که نهال خریداری شده پیوندی بوده و حتماً سازگار با اقلیم محل کاشت باشد. بهترین مرجع برای تعیین سازگاری یک نهال با یک اقلیم را پیشینه محل کاشت است! یعنی اگر در گذشته نهالی مشابه نهال مورد نظر در منطقه شما کاشته شده و به بار نشسته است با احتمال بسیار زیاد برای شما نیز چنین خواهد شد.

مد نظر داشته باشید که نهالستان معتبر  ارغوان واقع در کرج مبتنی بر تجربه چندین ساله خود آماده ارائه انواع مشاوره در زمینه کاشت و خرید نهال میوه است. این مجتمع بزرگ با داشتن مناسب‌ترین قیمت نهال میوه همه روزه آماده ثبت سفارش حضوری یا تلفنی و ارسال به سراسر کشور است.

بررسی فواید کاشت نهال

همانطور که پیشتر اشاره شد نهال درختی کوچک است و در نهایت با نگهداری مناسب تبدیل به درخت می شود. از قدیم الایام کاشت نهال از زیبا ترین ارزش های فرهنگ ایرانی بوده و همواره سبب بهبود محیط و شرایط زندگی جامعه ایرانی شده است. درختان نماد سرسبزی و آبادانی و طراوت هستند و همواره توسط اولیای دین و بزرگان سفارش به کاشت و نگهداری از درختان شده ایم. درختان فواید بسیاری دارند که تنها چند مورد از فواید بیشمار آنها عبارت اند از:

  • تولید اکسیژن و کاهش مواد آلاینده در هوا
  • کنترل منابع آبی
  • رشد توریسم
  • روحیه بخشی و به ارمغان آوردن طراوت و تازگی
  • تعدیل آب و هوا و …

با خرید و کاشت نهال می توانیم گامی موثر در بهبود محیط زندگی خود برداریم.درختان با ایجاد فضای سبز و طراوت و تازگی نقش بسزایی در زیباسازی محیط ایفا می کنند،اما این زیباسازی جز با رسیدگی و نگهداری نهال کاشته شده در شرایط مناسب ممکن نمی شود.

نکات مهم در خرید نهال با کیفیت

نهال خوب سبب به بار آمدن یک درخت عالی در شرایط مناسب می شود. بهتر است هنگام خرید نهال از جمله چند نکته را مهم را در نظر داشته باشید تا یک خرید عالی داشته باشید.این چند نکته عبارت اند از:

  • برای خرید نهال حتما به نهالستان های معتبر مراجعه نمایید.
  • بهتر است از نهال های پیوندی که از را بذر به دست آمده و
    تولید شده اند خریداری شود تا نهال باکیفیتی نصیب شما شود.
  • خوب است که نهال ها دارای شناشنامه و لیبل باشند تا از
    اصالت آن ها اطمینان پیدا نمایید.
  • از خرید نهال مشکوک و آلوده به بیماری ها و انواع افات
    جلوگیری نمایید و راهش خرید از نهالستان های معتبری چون نهالستان ایرانیان باشد.
  • نهال هایی که دارای ریشه و تنه سالم هستند را خریداری
    نمایید.
  • در نهال های پیوندی نباید جای پیوند از طوقه نهال خیلی با
    فاصله باشد و بیشتر از 15 تا 20 سانتی متر نباشد و برآمدگی در آن هم زیاد نباشد.
  • رشد نهال ها متعادل و متوسط باشد.
  • نهال ها خیلی کوچک و بزرگ نباشد.
  • نهال ها دارای گواهینامه قرنطینه حفظ نباتات را باید داشته
    باشند.
  • نهال هایی با سن 1 تا 2 ساله بهترین انتخاب در خرید نهال
    هستند که موفقیت آمیز است.
  • خرید نهال از نهالستان ایرانیان تری، بهترین انتخاب در خرید
    نهال سالم و با قیمت مناسب است.

اکیدا توصیه می شود از مکان های مورد تایید جهاد کشاورزی منطقه خرید نهال را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که از نظر بنیه،قدرت و سلامتی برای نهال شما مشکلی وجود نداد. برای اگاهی از با ما در تماس باشید.

  • گواهی قرنطینه نهال را دریافت کنید.
  • این گواهی تضمین می کند که نهار خریداری شده از نظر سلامتی هیچ مشکلی ندارد.
  • نهال خریداری شده باید شناسنامه داشته باشد.
  • نهال باید سالم و خوش فرم باشد
  • ریشه های نهال باید کاملا طبیعی باشند و حالت چنگ خوردگی نداشته باشند.
  • در زمان خرید نهال حتما جوانه های نهال را بررسی کنید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

چگونگی کاشت نهال

کاشت نهال از مواردی است که باید به طور اصولی و با دانش انجام شود تا نهال شما به بهترین نحو رشد کند و به ثمر برسد. اگر تجربه ندارید بهتر است در هنگام کاشت با یک کارشناس مشورت کنید تا بهترین نتیجه حاصل شود.  با اینحال در اینجا با ذکر چند نکته مهم هنگام کاشت به شما کمک می کنیم تا به بهترین شکل نهال خود را بکارید.

اگر قرار است نهالتان را در نهالستان بکارید توصیه می کنیم با نهالستان هماهنگی های اولیه لازم را داشته باشید و رقم انتخابی خود را طبق ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خاک و محیط اقلیمی نهال بررسی کنید.

  • آماده کردن چاله(معمولا به عمق 70 در 70) و خط کشی و رعایت فاصله با سایر درختان
  • آماده سازی مواد لازم جهت کاشت
  • هرس کردن ریشه ها در ابتدا و ضدعفونی کردن آنها
  • پر کردن چاله با خاک مرغوب و کودهای توصیه شده
  • لگدمال کردن خاک جهت خالی کردن اطراف ریشه از هوا
  • آبیاری در همان روز کاشت
  • سربرداری نهال در زمان کاشت
دکمه بازگشت به بالا