آزمون تافل از چند نمره است؟

آزمون تافل نیز مانند آزمون آیلتس یکی از مهم ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است که تهیه نمره آن برای ادامه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های دنیا ضروری است. این آزمون در سه قالب مختلف اینترنتی (ibt)، کامپیوتری (cbt) و کاغذی (pbt) انجام می شود. البته در کشور ما این آزمون فقط به صورت IBT انجام می شود.

اگر شما یا یکی از نزدیکانتان در آزمون تافل ibt شرکت کرده اید، باید بدانید که انتظار برای نمره آزمون می تواند یک مشکل واقعی باشد. باید هفته ها صبر کرد و بعد از اعلام نتیجه به این فکر کرد که آیا نمره خوبی برای قبولی در دانشگاه مورد نظر خود دارید یا خیر؟!

شرایط عمومی کسب نمره خوب در آزمون تافل

ممکن است قبلاً تافل Home Edition شرکت کرده باشید یا در فکر شرکت در آن آزمون سرنوشت‌ساز باشید. در هر صورت، “آیا تافل را پاس خواهم کرد؟” شاید مدام در حال فکر کردن هستید. تو تنها نیستی! این دغدغه همه داوطلبان آزمون تافل است.

این در حالی است که بر خلاف بسیاری از آزمون های دیگر، هیچ معیاری برای مردودی یا قبولی در آزمون تافل وجود ندارد. در واقع نمرات تافل را نمی توان به عنوان خوب یا بد طبقه بندی کرد! به عبارت دیگر، خوب یا بد بودن نمره شما بستگی به این دارد که برای چه هدفی در آزمون تافل شرکت کرده اید و نمره نهایی را در کجا ارسال می کنید.

حداقل نمره لازم در آزمون تافل

خوشبختانه بسیاری از دانشگاه ها با اعلام نمرات مورد نیاز تافل برای داوطلبان این کار را آسان می کنند. پس از بررسی حداقل نمره دانشگاه مورد نظر خود می توانید در آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید. به این ترتیب یک تخمین کلی از سطح خود بدست می آورید.

با این حال، حداقل نمره تافل ممکن است بسته به دانشگاه متفاوت باشد. به عنوان مثال، برخی از دانشگاه ها حداقل نمره را 70 تعیین می کنند، در حالی که برخی دیگر آن را 110 تعیین می کنند.

اگر تا به حال در آزمون SAT یا GRE شرکت کرده اید، احتمالاً می دانید که باید سعی کنید بالاترین امتیاز ممکن را کسب کنید. زیرا نمره بالا شانس شما را برای ورود به کالج رویاهایتان نیز افزایش می دهد.

با این حال، تافل (حداقل در بسیاری از دانشگاه ها) متفاوت است. نهاد گزینش در کشور مقصد حداقل نمرات اعلام شده توسط دانشگاه مورد نظر را برای عملکرد خوب کافی می داند. بنابراین کسب حداقل نمره کافی است و افزایش نمره کمکی به افزایش شانس قبولی نمی کند.

تصور کنید در روز امتحان تافل مریض هستید و نمی توانید بهترین خودتان باشید. وقتی نتایج منتشر می شود، متوجه می شوید که 90 گرفتید در حالی که باید 100 می گرفتید. حالا اگر حداقل نمره مورد نیاز دانشگاه محل سکونت شما 80 باشد، احتمالاً نیازی به شرکت مجدد در آزمون آیلتس نخواهید داشت. بهتر است روی سایر مراحل پذیرش مانند ترجمه رسمی مدارک تمرکز کنید.

آیا گرفتن حداقل نمره قبولی همیشه کافی است؟

درست است که در بسیاری از موارد، کسب حداقل نمره قبولی تافل یکی از موانع مهاجرت تحصیلی را برطرف می کند. با این حال، مواردی نیز وجود دارد که حداقل نمره کافی نیست. زیرا برخی از دانشگاه ها مزایا و فرصت های بیشتری را به دانشجویانی که نمرات تافل بالاتری دارند ارائه می دهند.

به عنوان مثال، ممکن است به حداقل 90 واحد در مقطع کارشناسی نیاز داشته باشید. با این حال، ممکن است برای تبدیل شدن به یک TA به نمره بالاتر نیاز داشته باشید. یا اگر می خواهید از یکی از فرصت های شغلی دانشگاه استفاده کنید، سعی کنید نمره بالاتری کسب کنید. برای شرکت در آزمون GRE هوم ادیشن کلیک کنید.

آیا همه دانشگاه ها سطح نمره تافل را برای پذیرش دانشجو تعیین می کنند؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، گرفتن بالاترین نمره تافل در بیشتر موارد ضروری نیست. با این حال، برخی از دانشگاه ها چیزی به عنوان حداقل نمره تافل Ibt مشخص نمی کنند. این دانشگاه ها محدوده مشخصی را تعیین می کنند و دانشجویان باید در آن محدوده امتیاز بگیرند. اگر قصد ورود به چنین دانشگاهی را دارید، باید حداکثر نمره را کسب کنید.

محدوده نمره تافل IBT معمولاً توسط برنامه های پذیرش مشروط تعیین می شود. این نوع برنامه ها به داوطلبانی که نمرات تافل پایینی دارند، فرصتی دوباره می دهد. البته دانشجویانی که به صورت مشروط پذیرفته شده اند باید برخی از دوره های ELS را قبل از شروع دوره بگذرانند.

به طور کلی، برای دانشجویانی که به صورت مشروط پذیرفته شده اند، هر چه نمره آنها بالاتر باشد، دروس ELS کمتری باید بگذرانند.

دکمه بازگشت به بالا