علمی و پزشکی

خوراکی‌های سالمی که برای کلیه مضر است

اخبار آفتاب:

کلیه ها یکی از ارگان های اصلی بدن ما هستند. متأسفانه ، این اندام های حیاتی شکننده هستند و اغلب در مراحل اولیه بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا ، یا عفونت های شدید یا ویروس ها وجود دارند.

مصرف رژیم غذایی به ویژه برای کسانی که نگران مشکلات کلیوی هستند یا در حال حاضر از نارسایی کلیه رنج می برند و از بیماری کلیوی رنج می برند بسیار مهم است. این افراد باید از گروه های غذایی خاصی جلوگیری کنند ، حتی از مواردی که برای بیشتر افراد سالم محسوب می شوند.

در این مقاله ، ما به شما خواهیم گفت که کدام غذاها بهترین غذاها برای محافظت از همه هستند ، و چرا اینها مهم هستند. (توجه داشته باشید که این شامل دستورالعملهای عمومی است نه مجوز پزشکی.)

بادام زمینی
اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه باشید ، آجیل به خوبی نخورد. انواع مختلف دانه ها حاوی طبقه ای از مواد معدنی به نام اگزالات است که در متداول ترین انواع کربوهیدرات ها یافت می شود. اگر در گذشته سنگ کلیه دارید ، بهتر است از بادام زمینی خودداری کنید. همچنین برای افراد سالم بسیار مهم است که به غذاهای گوشت گاو و سایر غذاها مانند لوبیا ، میوه و فرانسوی نگاه کنند.

اگرچه آجیل می تواند به شما در رژیم غذایی آنها کمک کند ، اما مانند همیشه مراقب آنها باشید. اگر گیاهخوار هستید ، می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید تا خطر ابتلا به میزان بالای اگزالات در بدن کاهش یابد.

محصولات شیر
محصولات لبنی مانند شیر ، پنیر و یورتا سرشار از کلسیم هستند و باعث افزایش کلسیم در ادرار می شوند. افزایش کلسیم ادرار ارتباط مستقیمی با پتانسیل رشد سنگ کلیه دارد. نشان داده شده است که کاهش مصرف روغن در افراد مبتلا به بیماری کلیوی ، تصفیه خون را که توسط کلیه ها انجام می شود ، تسهیل می کند و می تواند اسهال را متوقف کند.

میوه های خشک شده
میوه های خشک یک میان وعده سالم است و متخصصان رژیم های غذایی اغلب به جای سایر شیرینی ها به آنها توصیه می کنند. با این حال ، بسیاری از انواع میوه ها می توانند حاوی مقادیر زیادی پتاسیم به مقدار کمی باشند. پتاسیم وظیفه محدود کردن سطح خون ، متعادل سازی الکترولیت ها و کنترل pH خون را بر عهده دارد. برای عملکرد صحیح همه به تعادل پتاسیم و سدیم نیاز دارند و اکثر این دو ماده معدنی به طور مداوم در حال افزایش هستند. مصرف میوه های خشک می تواند مصرف روزانه پتاسیم را به میزان زیادی افزایش دهد.

به عنوان مثال ، فقط دو خرما خشک حاوی 334 میلی گرم پتاسیم است. انار ، کشمش و زردآلو خشک دیگر میوه هایی با محتوای پتاسیم بالایی هستند. مفیدترین میوه خشک شده برای افرادی که از بیماری کلیوی رنج می برند ، زغال اخته خشک است که یک سوم آن فقط 16 میلی گرم پتاسیم دارد.

منابع دریایی و دیگر منابع پروتئین
از افراد مبتلا به آسیب کلیوی اغلب خواسته می شود میزان دریافت پروتئین حیوانی را که در منابعی مانند گوشت قرمز ، مرغ و غذاهای دریایی وجود دارد ، کاهش دهند. این امر به این دلیل است که آسیب کلیه توانایی بدن در سرکوب تولید پروتئین را کاهش می دهد.

همچنین برخی از غذاهای دریایی مانند صدف دارای فسفر زیاد هستند و می توانند تا 85 درصد از دوز روزانه که توسط یک رژیم غذایی واحد داده می شود را تأمین کنند. میزان بالای فسفات برای بیماری کلیوی خطرناک است ، بنابراین در مصرف این غذاها دقت کنید.

گوشت مخصوصاً گوشت اندام هایی مانند کبد تمیز است. گیاهان دارویی تولید اسید اوریک را تشویق می کنند ، یک محصول زباله است که معمولاً مورد استفاده همه است. بیش از حد اسید ادرار می تواند باعث مشکلات کلیوی و کلیوی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا