علمی و پزشکی

۴ مورد ابتلا به فلج صورت بین دریافت‌کنندگان واکسن کرونای “فایزر”

: فتابنیوز:

گزارش جدید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) حاکی از آن است که چهار داوطلب واکسن Pfizer 19 Pfizer پس از دریافت واکسن آزمایش ، فلج ایجاد کرده اند . ) لاسا

فلج بل بیماری است که باعث تورم موقتی عضلات صورت می شود. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که ماهیچه هایی که عضلات صورت را کنترل می کنند ، پیچ خورده ، متورم یا کشیده شوند.

فلج عصب هفتم در مغز یا عضلات صورت منجر به “پالما بل” می شود. در این حالت ، عضلات صورت به طور ناگهانی ضعیف و کوتاه می شوند ، که غالباً یک طرف صورت را گرفتار می کند. درگیری عضلات صورت غالباً به خودی خود بیماری نیست ، بلکه نشانه شرایط دیگری مانند بیماری ، آسیب یا تورم عضلات صورت است. به فلج عصب صورت و بدون شواهدی از بیماری های دیگر ، فلج ایدیوپاتیک بل گفته می شود. با این حال ، دلایل زیادی وجود دارد که فلج بل با سیستم ایمنی ویروس مبارزه می کند. این بیماری در همه گروه های سنی رخ می دهد اما معمولاً در دهه های 20 و 40 است. از جمعیت صد هزار نفری ، 10 تا 20 نفر از آنها هر ساله اتفاق می افتند.

از علائم کف دست بل می توان به ضعف در یک طرف صورت ، ضعف عضلات کوتاه ، پلک ها و لب ها ، ترک و بزاق در ناحیه آسیب دیده اشاره کرد. ، خشکی چشم ، خشکی دهان ، طعم تحریک شده ، تحریک پذیری در پستان کودک و لبخند آشفته.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در گزارشی اعلام کرد که مشخص نیست چرا چهار داوطلب با بل بیمار شده اند. این بدان معناست که به دلیل تزریق واکسن Covid-19 “Pfizer” نیازی به آن نیست.

بر اساس گزارش رسانه ها ، ناظران از کارمندان بهداشت خواسته اند نامزدهایی را که توسط Pfizer روی واکسن Covid-19 آزمایش شده اند ، کنترل کنند.

پیش از این ، مدیر عامل Pfizer ، آلبرت بورلا ، در مورد اثر بخشی واکسن شک داشت. وی به NBC گفت: “من فکر می کنم موضوعی است که باید درباره آن صحبت کرد.” ما مطمئن نیستیم که در آن لحظه چه دیدیم.

بسیاری از کشورها ، به ویژه ثروتمندان ، برای واکسن Covid-19 برای جوامع خود رقابت می کنند. طبق گزارش های قبلی ، برخی از کشورها از جمله کانادا ، ایالات متحده ، انگلستان و بسیاری از کشورهای دیگر ادعا کرده اند که واکسن Covid-19 به اندازه کافی ایمن است که می تواند به کل جمعیت اضافه شود. . برای کوتاه کردن کشورهای در حال توسعه و فقیر.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا