علمی و پزشکی

گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به سمت مرکز کشور

شهر سرخ کرونا از جنوب به مرکز کشور گسترش می یابد و این هشداری برای موج پنجم بیماری است. در آن زمان ما شاهد داده های مربوط به موارد جهش در هند و آفریقای جنوبی در قسمت جنوبی این کشور بودیم.

به گزارش ترند روز ، در حال حاضر ، 181 میلیون و 186000 مورد بیماری کووید -19 در جهان وجود دارد که از این تعداد 165 میلیون و 772 هزار و 239 نفر بهبود یافته اند ، اما متأسفانه 3 میلیون و 925 هزار و 227 نفر فوت کرده اند. خیلی این در حالی است که در کشور ما 3 میلیون و 167 هزار و 741 نفر مبتلا به بیماری قلبی تشخیص داده شده اند که از این تعداد 2 میلیون و 835 هزار و 633 بیمار بهبود یافته و 83 هزار و 845 نفر از هموطنانشان بر اثر بیماری قلبی در اثر بیماری قلبی درگذشته اند. آنها گم شده اند.

اکنون ، طبق گفته وزارت بهداشت ، هفته گذشته شاهد افزایش تعداد موارد سوour تغذیه در کرونا و تعداد بیماران خوددرمانی در کرونا بودیم. این کشور در مقایسه با هفته گذشته حدود 4 درصد رشد کرد. در استان های جنوبی کشور به ویژه 5 استان بوشهر ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، کرمان و یزد روند رو به رشد بیماری وجود دارد.

البته دکتر علیرضا رییسی – سخنگوی مرکز ملی کرونا ، لازم به ذکر است که فصل گرما و ویروس های متغیری که وجود دارند مطمئناً در شیوع بیماری مثر هستند. بنابراین ، روش های خاصی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری ؛ اول پیروی از پروتکل ها و دوم واکسیناسیون سالمندان و کسانی که بیماری های زمینه ای دارند.

شایان ذکر است که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ، 4،420،243 نفر اولین دوز واکسن کرونا و 1،288،777 نفر دوز دوم را دریافت کردند و تعداد کل واکسن های معرفی شده در کشور 5 بود. دوز رسیده 1،709،020 .

در همین حال ، اکنون 32 شهر سرخ ، 174 شهر نارنجی و 242 شهر زرد در کشور وجود دارد.

شهر سرخ کرونا از جنوب به مرکز کشور گسترش یافت

در همین حال ، لازم به ذکر است که طبق اعلام وزارت بهداشت ، ما شاهد گسترش شهرهای سرخ کرونا از جنوب به مرکز کشور هستیم. بنابراین شهرستان مهران در استان ایلام ، تنگستان ، دشتستان ، دشتی ، دیر ، عسلویه و شهرستان کنگان در استان بوشهر ، شهرستان دماوند و فیروزکوه در استان تهران ، ایرانشهر ، خاش ، زابل و زاهدان در استانهای سیستان و بلوچستان ، گراش ، لارستان و لامرد استانهای فارس ، بم ، رودبار جنوبی ، قلعه گنج ، کرمان و منوجان در کرمان ، بستک ، بندرلنگه ، بندرعباس ، استانهای پارسیان ، جاسک ، حاجی آباد ، خمیر ، رودان ، قشم و میناب در استان هرمزگان و شهر یزد در استان یزد در ایالت سرخ کرونا.

طبق بیانیه ای از وزارت بهداشت ، تعداد پذیرش شدگان در بیمارستان 61293 نفر در هفته بود ، یعنی از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه 1400. همچنین تعداد پذیرش های جدید بیمارستان در کشور در این مدت 8410 نفر بود افراد و تعداد کشته شدگان 854 نفر بوده است.

بنابراین ، در کشور ، ما شاهد کاهش تعداد بیماران بستری در این بیماری (کمتر از نیمی از درصد) ، کاهش 8.2 درصدی تعداد بیماران در اثر این بیماری فوت شده و 4 درصد هستیم افزایش تعداد افراد مثبت در مقایسه با هفته گذشته بیمار خارجی است.

تهران

در تهران ، هفته گذشته ، یعنی از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه 1400 ، تعداد موارد بستری شده در بیمارستان 5993 نفر ، تعداد پذیرش شده در بیمارستان 1601 نفر و تعداد مرگ و میر در این مدت 120 نفر بوده است.

بنابراین ، در تهران 10.5 درصد در تعداد بیماران بستری در بیمارستان ، 32 درصد در تعداد مرگ و میرها و 8.7 درصد در بیماران افزایش می یابد.

همچنین ، در استان تهران ، در هفته های اخیر تعداد پذیرش و مرگ و میر در استان کاهش یافته است ، اما میزان پذیرش در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری و تعداد “تعداد مرگ و میر کمتر از متوسط ​​ملی است.

البرز

در هفته های اخیر تعداد پذیرش ها و مرگ ها در استان افزایش یافته است و میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ بسیار فراتر از میانگین ملی است.

ایلام

در استان ایلام روند رو به رشد بیمارستان ادامه دارد ، اما در تعداد مرگ و میر در استان کاهش یافته است. این هفته موارد پذیرش در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ کمتر از میانگین کشوری بود.

کرمان

در استان کرمان در هفته های اخیر روند قابل توجهی در بیمارستان ها و تعداد مرگ و میرها افزایش یافته است. میزان پذیرش در بیمارستان هنوز از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر استانها از میانگین کشوری بالاتر است.

هرمزگان

تعداد بیمارستان های استان اندکی کاهش یافته است ، اما تعداد مرگ ها همچنان ادامه دارد. میزان پذیرش در بیمارستان و میزان مرگ و میر به مراتب بالاتر از میانگین کشوری است. میانگین کشوری حدود دو برابر این است.

بوشهر

روند رشد بیمارستان در سطحی باقی مانده است که انتظار می رود این وضعیت ادامه یابد یا کاهش یابد. اما تعداد کشته ها افزایش یافته است. میزان بروز از میانگین کشوری بالاتر است و میزان مرگ و میر همچنان از میانگین کشوری بالاتر است.

یزد

طی هفته گذشته ، روند افزایش تعداد بیمارستانهای استان برای سومین هفته متوالی ادامه داشته و مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. تعداد بیمارستانها از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر از متوسط ​​کشور بیشتر است.

خوزستان

تعداد بیمارستان ها در این هفته کاهش یافته و تعداد مرگ و میرها در این استان نیز کاهش یافته است. با این حال ، موارد بستری در بیمارستان و مرگ و میر در بیمارستان هنوز بالاتر از میانگین کشوری است.

سیستان و بلوچستان

طی هفته گذشته روند افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر همچنان ادامه داشته است. میزان بستری شدن در این استان به اولین میانگین کشوری در یک سال گذشته رسیده است و مرگ و میر استان از میانگین کشوری فاصله گرفته است.

فارس

در این هفته ، تعداد بیمارستان ها و تعداد مرگ و میر در این استان همچنان در حال افزایش است. میزان پذیرش در بیمارستان کمتر از میانگین کشوری است ، اما میزان مرگ و میر کمی بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا