اقتصادی

کاهش شرط سکونت پنج ساله برای برخی متقاضیان نهضت مسکن

بر اساس شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، سابقه اسکان مهاجران کلانشهرها به سایر شهرهای کشور یک سال کاهش یافته است. همچنین این ثبت نام برای کارمندان کشوری که طی حکمی از سوی سازمان مربوطه (به استثنای استان تهران) منتقل شده اند، الزامی نخواهد بود.

به گزارش ترند روز، وزارت راه و شهرسازی از امروز به مدت یک ماه شروع می شود متقاضیان نهضت ملی مسکن در صورت اشتباه در انتخاب شهر خود و یا سایر معیارها و اطلاعات، امکان اصلاح درخواست را دارند. متقاضیان با شماره saman.mrud.ir تماس حاصل نمایند. توجه داشته باشید که در صورت تغییر شهر، لازم نیست درخواست خود را حذف کنید و مانند دوره قبل مجددا ثبت نام کنید، فقط تغییر دهید. چون مهلت ثبت نام 29 اسفند گذشته به پایان رسیده بود.

متقاضیان در سامانه مذکور قبل از تغییر شهر درخواست خود، «آگهی ثبت نام متقاضیان نهضت مسکن ملی» مورخ 29 دی ماه 1400 را ملاحظه کنند.

نکته مهم با ثبت نام جدید این است که کاهش سابقه اقامت مهاجران از کلان شهرها به شهرهای دیگر کشور یک سال است که کاهش یافته است. این ثبت نام برای کارمندانی که به دستور سازمان مربوطه (به استثنای استان تهران) منتقل شده اند، الزامی نخواهد بود.

در شهرهای جدید، حداقل پنج سال سابقه اقامت در شهر جدید یا در شهر مادر یا در شهرهای دیگری که به دلیل کمبود زمین دولتی امکان انجام پروژه وجود ندارد و متقاضیان در سایر مناطق اطراف جذب می شوند، الزامی است. شهرها، از جمله شهرهای جدید.

با توجه به سابقه ملک تغییراتی در ثبت جدید ایجاد شده است. قبلا این ملک بیش از 16 سال قدمت داشت که به پنج سال کاهش یافته است. بنابراین برخی از متقاضیان طرح ملی که در سال 1388 ثبت نام کرده و به دلیل سابقه 16 ساله دارایی خود از طرح حذف شده اند، به دلیل الحاق طرح ملی مسکن به مسکن ملی، می توانند از این فرصت استفاده کنند. حرکت و تسهیل برنامه بازگشت.

در کنار سایر نقاط کشور می تواند برای ساکنین استان تهران باشد که در انتخاب شهر دچار اشتباه شده اند. بر اساس گزارش های قبلی، تهرانی ها که پنج سال است در پایتخت سکونت دارند، تنها مجاز به انتخاب شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم هستند و در صورت انتخاب شهرهای دیگری علاوه بر آنها، می توانند. درستش کن

گروه نهضت ملی مسکن در شهرهایی مانند دماوند یا رودهن برای ساکنان آن روستاهایی که پنج سال از عمرشان می گذرد، در نظر گرفته شده است. لذا شهروندان تهرانی از مراجعه به این شهرها خودداری کنند.

مدارک تحصیلات پیش دانشگاهی متقاضی، مدارک مربوط به محل تولد متقاضی یا والدین متقاضی، مجوز متقاضی یا والدین متقاضی، سابقه پرداخت ها به متقاضی یا والدین متقاضی. گواهی اشتغال به کار از اداره کشور برای متقاضی یا والدین متقاضی، گواهی پرداخت مستمری و مستمری و یا اولیای دم متقاضی اثبات سکونت متقاضی است، عکس آنها باید در سامانه درج شود. به عنوان سابقه اقامت 5 ساله قابل قبول است. در یک شهر جدید، حداقل پنج سال در شهر جدید یا در مرکز شهر لازم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا