برترین های ترند روزعمومی

چرا قوانین رانندگی در دبی سخت است؟

آخرین قوانین راهنمایی و رانندگی و جریمه های رانندگی در دبی:

افزایش تجار و گردشگران در دبی روز به روز رو به افزونی است چرا که دبی یکی از قطب های مهم استراتژیک تجاری و گردشگری در دنیا است. مراکز تفریحی و گردشگری که در دنیا بی نظیر است به همراه معماری مدرن و لوکس شهری که این شهر را از سایر شهرهای جهان متمایز می کند و همین خصوصیات سالانه گردشگران بسیاری را به این مکان جذاب می کشاند.

یکی از دلایل جذب توریست در دبی وجود خیابان های وسیع و استاندارد برای رانندگی های طولانی و تماشای شهراست و همین امر اجاره ماشین پریمیوم در دبی را چشمگیر کرده است و روز به روز به تعداد متقاضیان آن می افزاید. دبی یکی از ایمن ترین خیابان ها را در دنیا دارد چرا که قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی بسیار سختگیرانه است و در صورت تخلف جریمه های سنگینی را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید بعد از اجاره خودرو، قوانین راهنمایی و رانندگی در دبی را جدی بگیرید. تا متضرر نشوید. برای اطلاع از به روزترین قوانین راهنمایی و رانندگی و آخرین قیمت جرینه ها با ما همراه باشید.

سالک (Salik )

در بعضی از اتوبان های شهر دبی گیت های عوارض وجود دارد که در صورت عبور از آنها، هر بار مبلغ 5 درهم به حساب خودرو منظور خواهد شد و در انتها نسبت به تعداد تردد شما از این گیت ها این مبلغ محاسبه گردیده و به صورتحساب مشتری اضافه میگردد.

چگونه این راهنما می تواند به شما کمک کند؟

اکثر گردشگران در دنیای معاصر رانندگی در دبی را ترجیح می دهند. بازدید از مکان‌های گردشگری برای تماشای طبیعت، از جمله حیوانات، گیاهان یا پوشش گیاهی، دره‌ها، رودخانه‌ها و دیگر آب‌ها و تپه‌ها و کوه‌ها یکی از بهترین تجربیات است. با این حال، این تجربه بدون راهنمای مقدماتی در مورد نحوه گرفتن گواهینامه رانندگی در دبی کامل نمی شود. این راهنما به شما کمک می کند تا کارهای بزرگی را برای انجام دادن پیدا کنید و قوانین رانندگی را به شما یادآوری می کند تا در طول سفر ایمن باشید.

این راهنما به شما نکات، ایده‌ها، اطلاعات پس‌زمینه و دیدگاه‌های محلی را می‌دهد تا به شما در برنامه‌ریزی سفر عالی خود به دبی کمک کند. این راهنما به شما کمک می کند تا سفرهای لذت بخشی و آموزشی داشته باشید. به این دلیل است که این راهنما به تاریخچه گسترده ای در مورد سایت گردشگری می پردازد. بنابراین در کل تور رانندگی یا تور مسافرتی با کمک این راهنما چیزهای زیادی خواهید آموخت و اینکه آنها چه فرصت هایی برای مشاغل رانندگی در دبی دارند.

اطلاعات کلی

شهر خاور میانه دبی یکی از داغ ترین مقاصد تعطیلات و صنعت در جهان در بیست سال گذشته بوده است. این یک شهر آینده‌نگر به سرعت توسعه یافته، به طرز شگفت‌انگیزی غنی است که در یک جامعه عرب با قدمت چند صد ساله قرار دارد. فرم های معمولی، اگر به دنبال آنها بگردید، هنوز وجود دارند. اما جدیدترین جاذبه ها و اختراعاتی که تقریباً هر روز ظاهر می شوند، ناگزیر جایگزین آنها می شوند.

مهاجران در دبی باید از قوانین رانندگی دبی برای جلوگیری از برخورد، جریمه و ترافیک آگاه باشند، به خصوص کسانی که دوست دارند در طول سفر خود در خطوط مجلل دبی رانندگی کنند. بنابراین قبل از رفتن به دبی، برای اینکه سفر خود را با دانش و لذت بیشتر کنید، در اینجا به تاریخچه دبی می پردازیم. این حقایق جالب در مورد دبی و چیزهایی در مورد دبی که اکثر مردم درباره آنها نمی دانند، به خصوص اصول اولیه رانندگی، از جمله شرکت در آزمون رانندگی در دبی را بخوانید.

سیستم بلک پوینت (Black Points) در دبی

سیستم بلک پوینت به ادارات مربوطه کمک می‌کند که سابقه‌ی جریمه‌های رانندگی شما را به‌صورت ثبت‌ شده داشته باشند. دوربین‌ها و رادارهای متعددی در سرتاسر دبی برای ثبت و گزارش تخلفات رانندگی نصب شده‌ است.

اگر فردی حین رانندگی قوانین مشخصی را زیر پا بگذارد، پلیس دبی به پرونده‌ی رانندگی آن شخص بسته به ماهیت و شدت تخلف تعدادی بلک پوینت اضافه می‌کند. برای هر نوع تخلف نسبت به شدتی که دارد تعدادی بلک پوینت در نظر گرفته شده است. با اضافه شدن هر بلک پوینت به پرونده‌ی شما، پیامکی دریافت می‌کنید و همچنین می‌توانید در وبسایت پلیس دبی بلک‌ پوینت‌های خود را بررسی کنید.

اگر بیش از ۲۴ بلک پوینت داشته باشید، پلیس رانندگی دبی اختیار کامل برای ضبط گواهینامه‌ شما و تعلیق آن به مدت یک سال دارد. همچنین در برخی موارد بسته به شدت تخلفاتی که در پرونده ثبت شده، خودروی فرد خاطی نیز توقیف می‌شود.

تخلفاتی که موجب جریمه‌ی نقدی می‌شوند اما بلک پوینت اضافه نمی‌کنند:

  • رانندگی با سرعت غیرمجاز به‌اندازه‌ی ۴۰-۵۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از سرعت مجاز منجر به جریمه‌ی ۱۰۰۰ درهمی می‌شود.
  • رانندگی با سرعت غیرمجاز به‌اندازه‌ی ۳۰-۴۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از سرعت مجاز منجر به جریمه‌ی ۷۰۰ درهمی می‌شود.
  • رانندگی با سرعت غیرمجاز به‌اندازه‌ی ۲۰-۳۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از سرعت مجاز منجر به جریمه‌ی ۶۰۰ درهمی می‌شود.
  • رانندگی با سرعت غیرمجاز تا ۲۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر از سرعت مجاز منجر به جریمه‌ی ۳۰۰ درهمی می‌شود.

پارکینگ‌های عمومی دبی

پارکینگ‌های وسیعی در بیشتر جاذبه‌ها و دیدنی‌های دبی در دسترس هستند. به عنوان مثال، در تمام مراکز خرید عمده در دبی، درتم  پارک‌ها، سواحل و در دبی مارینا، پارکینگ‌های بزرگی برای استفاده بازدیدکنندگان ساخته شده است. پارکینگ‌های دبی مدرن، سرپوشیده و ایمن هستند. در بسیاری از موارد می‌توانید به صورت رایگان از این پارکینگ‌ها استفاده کنید، اما همیشه اینطور نیست. به عنوان مثال، در ساحل JBR صرف نظر از مدت زمان پارک، مبلغ ثابتی را نیز باید پرداخت کنید. می‌توانید هنگام تحویل گرفتن ماشین خود، هزینه پارکینگ را با پول نقد یا با کارت حمل و نقل عمومی خود پرداخت کنید.

در برخی از ایستگاه‌های مترو دبی، با پارکینگ‌های پارک اند راید روبرو می‌شوید که در صورت استفاده از مترو دبی، کاملا رایگان خواهند بود. بخش‌های پارک و راید در دبی را می‌توانید در ایستگاه‌های متروی رشیدیه، بندر نخیل و ایستگاه برج در قسمت خط قرمز مترو و در ایستگاه اتصالات در قسمت خط سبز پیدا کنید. در این ایستگاه‌ها فضایی کافی برای پارک هزاران خودرو تعبیه شده است. اما اگر از مترو استفاده نکنید، لازم است برای استفاده از این پارکینگ‌ها هزینه مشخصی را بپردازید. اگر یک روز کامل را در دبی می‌گذرانید و نمی‌خواهید همیشه نگران پارک کردن ماشین خود باشید، پارکینگ‌های پارک اند راید انتخابی ایده‌آل برای شما خواهند بود.

دکمه بازگشت به بالا