استان هابرترین های ترند روز

قوانین پارک های آبی کیش

جزیره کیش در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس، از محبوب‌ترین قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود که انواع جاذبه‌های طبیعی و توریستی را در خود جای داده است و سالانه از نزدیک به دو میلیون گردشگر پذیرایی می‌کند. تجربه بازدید از  و همچنین تجربه تفریحات ساحلی و آبی را در این جزیره نباید از دست داد.

تفریحات آبی، یکی از هیجان‌انگیزترین و پرطرفدارترین سرگرمی‌ها در جزیره کیش به‌شمار می‌آیند. از جاذبه‌هایی که به‌تازگی به جمع تفریحات آبی این جزیره اضافه شده، پارک آبی اوشن است؛ اولین پارک آبی روباز در ایران که بانوان نیز امکان استفاده از آن را دارند. امکانات، خدمات رفاهی و تفریحات متنوعی که در اوشن پارک وجود دارد، سبب شده است تا این مجموعه به یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین تفریحات کیش تبدیل شود. این پارک آبی شما را به ماجراجویی دعوت می‌کند و روزی به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز برایتان رقم می‌زند.

وسایل بازی پارک آبی کیش

پارک آبی اوشن کیش بدون شک از پیشرفته ترین و ایمن ترین پارک آبی های ایران است و وسایل بازی آن توسط شرکت های معتبر از بلژیک و کانادا تهیه شده است. در ادامه به تفکیک به معرفی جاذبه ها و سرگرمی های اوشن می‌پردازیم.

سرسره های آبی پارک آبی اوشن

پارک آبی کیش دارای ۹ سرسره آبی به نام های پیچالوپ، آدرنالین، مارپیچ، دینگل، گرداب، آناکوندا، رالی راید، چالاب و برکو است. از میان این سرسره ها پیچالوب و آدرنالین هیجان انگیز ترین جاذبه های این پارک هستند که هر دو ۲۴ متر ارتفاع دارند. سرسره های برکو و چالاب نیز مخصوص کودکان هستند که کاملا ایمن و مناسب برای کودکان طراحی شده‌اند.

این پارک آبی یک سرگرمی جالب و پرطرفدار به نام موجاب نیز دارد که در آن می‌توان موج سواری را تجربه کرد. در این راید موج سواری مصنوعی که در ایران تنها در  اوشن پارک کیش یافت می‌شود، آب با سرعت حدودا ۴۰ کیلومتر بر ساعت پمپاژ می‌شود و امواجی شبیه امواج اقیانوس ها تولید می‌کند. این راید تنها جنبه سرگرمی نداشته و تا به حال برای آموزش موج سواری به علاقه مندان نیز از آن استفاده شده و مدارکی هم به هنرجویان اعطا شده است.

یک رودخانه مصنوعی یا لیزی ریور نیز در این مجموعه موجود است که حدودا ۵۵۰ متر طول آن است و دور تا دور پارک آبی جریان دارد که علاقه مندان می‌توانند در آن تیوپ سواری کنند. استخر موجی هم به نام سونامی که ۴۸ متر طول و ۸۰ متر عرض دارد و هر ۷۵ ثانیه یک موج تولید می‌کند در پارک آبی اوشن موجود است.

استخرهای پارک آبی اوشن کیش

این پارک آبی ۲ استخر به نام های آبان، آبتین و دو جکوزی به نام های دینگو و رابو دارد. استخر آبان، استخری مخصوص افراد بزرگسال است که عمقی ۱۲ متری دارد. استخر آبتین هم استخر کودکان و نوجوانان است که حدودا ۱٫۵ متر عمق دارد و برای شنا و بازی نوجوانان بسیار مناسب است. دو جکوزی رابو و دینگو نیز کاملا استاندارد طراحی شده اند و برای اهداف درمانی می‌توان از آن ها استفاده کرد.

قوانین پارک آبی کیش

اوشن نیز مانند دیگر پارکهای آبی قوانینی دارد که در هنگام حضور در پارک و در زمان استفاده از راید ها و سرسره ها باید آن ها را رعایت کرد. هر کدام از سرسره ها قوانین استفاده مخصوص به خود را دارند اما در مجموع قوانینی کلی در این مجموعه وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از مایو هایی که دارای هرگونه قسمت فلزی باشد در اینجا ممنوع است.
  • راه رفتن، ایستادن و توقف روی سرسره ها ممنوع است.
  • حداقل قد برای استفاده از بعضی از بازی ها ۱۲۰ سانتی متر است.
  • کودکان کمتر از دوازده سال باید با یک فرد بالای ۱۸ سال همراهی شوند.
  • افراد دارای مشکلات ستون فقرات و مشکلات قلبی و بانوان باردار نباید از سرسره ها استفاده کنند.
  • آوردن هرگونه نوشیدنی، مواد غذایی و… ممنوع است.
  • آوردن دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت، موبایل و لپتاپ ممنوع است.
  • عکاسی و فیلم برداری در پارک آبی اوشن ممنوع است.

سرویس رایگان پارک آبی کیش

پارک آبی کیش دارای سرویس رایگان نیز می‌باشد. سرویس رایگان پارک آبی کیش از نقاط مختلفی از جزیره، مانند هایپر مارکت، هتل ویدا و رویا مال در سانس‌های صبح و عصر به سمت پارک آبی حرکت میکنند و همگی در ساعاتی مشخصی دارای سرویس برگشت نیز می‌باشند.

جاذبه های اطراف پارک ابی کیش

یکی از جذاب ترین مناطق تفریحی کیش که در نزدیکی پارک آبی اوشن واقع شده و هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند، پارک دلفین کیش است. پروژه ساخت این پارک در سال ۱۳۷۷ آغاز شد و اولین بخش آن دو سال بعد بازگشایی شد. اصلی ترین جاذبه‌ی پارک دلفین که در زمان احداث مکانی منحصر به فرد در ایران به شمار می‌آمد، دلفیناریوم آن است که در آن چند دلفین، شیر دریایی و پنگوئن نمایش اجرا می‌کنند. پارک دلفین که تقریبا ۱۰۰ هکتار وسعت دارد در قسمت شرقی پارک آبی کیش قرار گرفته و به غیر از دلفیناریوم بخش های دیگری مانند آکواریوم و باغ پرندگان نیز دارد.

سوالات متداول 

پارک آبی اوشن کیش کجاست؟

پارک آبی اوشن کیش در بلوار ابوموسی قرار دارد.

قیمت بلیط پارک آبی اوشن کیش برای کیشوندان چقدر است؟

هیچ تفاوت قیمتی جهت بلیط پارک آبی کیش برای کیشوندان یا گردشگران وجود ندارد و همه افراد باید بلیط تهیه نمایند

دکمه بازگشت به بالا