چاپ دیجیتال در اصفهان

مراحل چاپ دیجیتال

پرینتر های چاپ دیجیتال بسیار شبیه به پرینتر های خانگی هستند با این تفاوت که بسیار با کیفیت، دقیق و بزرگ هستند. در این چاپگر نیاز به صفحه ای برای طرح زدن روی کاغذ نیست و فایل طراحی مستقیما روی کاغذ چاپ می‌شود. چنان‌چه متریال استفاده شده کاغذ باشد، در چاپ سنتی جوهر یا مرکب به کاغذ نفوذ می‌کند اما در چاپ دیجیتال به صورت لایه نازکی بر روی سطح قرار می‌گیرد. در بعضی چاپگر‌ها، متن یا تصویر ارسال شده با استفاده از فرایند‌های حرارتی، پوششی یا تابش یو وی تثبیت می‌شود. چاپ دیجیتال روشی نوین است در تیراژ پایین و سرعت بالا که در آن چاپ از کامپیوتر مستقیم به دستگاه چاپ منتقل می‌شود. چاپ نگارین از بهترین‌های قادر است سفارش شما را در قالب چاپ دیجیتال در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

ویژگی های فایل با کیفیت چاپ دیجیتال

شرکت چاپ دیجیتال در اصفهان ، همیشه به دنبال ارائه بهترین کیفیت ممکن است .  چاپ دیجیتال به دلیل سرعت و دقت بالا، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های چاپ تبدیل شده است . مثلا اگر تصویری که به ما می‌دهید کیفیت پایینی داشته باشد، محصول نهایی حتی در صورت استفاده از بهترین دستگاه‌های چاپ و نظارت بهترین ناظران چاپ، باز هم محصولی بی‌کیفیت خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از تحویل سفارش در چاپ‌روز حتما موارد زیر را مطالعه و رعایت فرمایید.‌ ‌ ‌‌ابعاد فایل: مطابق با اندازه‌های استاندارد چاپ‌‌ ‌ ‌‌رزولوشن:‌ رزولوشن فایل کارت ویزیت، تراکت و سربرگ شما باید حداقل ۳۰۰ دی پی آی و رزولوشن فایل بنر شما باید حداقل ۲۰۰ دی پی آی باشد. ‌‌‌‌

چیدمان کارت ویزیت‌:‌ قرارگیری عناصر، متون، تصاویر و لوگوها در فایل شما باید به نحوی باشد که وقتی محصول نهایی در چاپخانه بُرش زده می‌شود، تصویر و متن موردنظرتان دست‌ نخورده باقی بماند.‌‌‌ ‌‌حالت رنگ‌بندی‌:‌ حتما فایل خود را در رایانه با رنگ‌بندی (سی ام وای کی) تهیه و مشاهده کنید تا کمترین ‌تفاوت ممکن را با آنچه چاپ خواهد شد داشته باشد. ‌‌ ‌‌‌فرمت فایل‌ها‌: فرمت‌های پی دی اف یا جی پی ای جی و جی پی جی ‌چاپ دیجیتال را می‌توان بر روی سطوح مختلفی مانند: کاغذ، کتان، پارچه، فوم برد، شیشه، پی وی سی، پلکسی گلاس، تخته شاسی مستقیم چاپ کرد. انواع دستگاه چاپ دیجیتال عبارت است از:

  • دستگاه چاپ لیزری
  • دستگاه چاپ لارج فرمت
  • دستگاه چاپ جوهر افشان
  • دستگاه چاپ تونری

کاربرد چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال برای مصارفی مانند تهیه نمونه، چاپ محصول در تعداد کم و سریع کاربرد زیادی دارد. از چاپ دیجیتال فوری برای کارهای زیادی می‌توان استفاده کرد. با چاپ دیجیتال می‌توان کارت پستال، کارت تبریک را با سلیقه شخصی خود چاپ کنید. از دیگر کاربردهای چاپ دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در چاپ دیجیتال از آن‌جایی که پلیت حذف می‌شود و چاپ مستقیما از کامپیوتر روی کاغذ انجام می‌شود امکان چاپ در تیراژ محدود حتی یک نسخه نیز وجود دارد. چاپگر دیجیتال برای چاپ میلیون‌ها برگه مناسب نیست بلکه در طول عمر خود نهایتا می‌تواند هزاران برگه را چاپ کند. چاپ دیجیتال در تیراژ محدود عملیاتی و مقرون به صرفه است و این موضوع یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن با است.

از سال ۲۰۱۰ فناوری‌های نوینی در چاپ دیجیتال به کار گرفته شدند که با استفاده از تکنولوژی نانو در جوهر و هم‌چنین تغییر سیستم پاشش جوهر، چاپگرهای دیجیتال جوهرافشان توانستند بسیاری از محدودیت‌ها را در زمینهٔ سرعت و هزینه تولید کنار بزنند. این نوع لیبل در برابر حرارت چاپگر ها بسیار حساس بوده و مخصوص چاپگرهای حرارتی ( بدون ریبون ) میباشد. این برچسب در سه نوع حرارتی ریمو، حرارتی واتر پروف ،حرارتی معمولی موجود میباشد. برچسب حرارتی ریمو : لیبل ریمو در بحث آزمایشگاهی کاربرد دارد و در دونوع کم چسب (زیره زرد ) و پرچسب (زیره آبی) عرضه میشود. حرارتی واتر پروف : از آنجایی که لیبل های حرارتی عموماً در مقابل رطوبت و آب آسیب پذیر هستند این نوع لیبل حرارتی از مقاومت نسبتاً بالاتری در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارد.

لیبل های حرارتی در مواردی مانند :آزمایشگاه ،ترازوهای فروشگاهی ،شناسایی بار مسافران، مواد غذایی با تاریخ انقضائ محدود مورد استفاده قرار میگیرند. با چاپ دیجیتال دیگر لازم نیست سفارش خود را در تیراژ بالا چاپ کنید. می‌توانید یک عدد از برگه خود را چاپ کنید، کیفیت آن را ببینید و اگر اشکال داشت، مشکلش را برطرف کنید. پس از برطرف کردن مشکل می‌توانید دوباره هر تعداد که خواستید از سفارشتان چاپ کنید. همه مراحل چاپ دیجیتال به صورت فوری و در کم‌تر از ۲ ساعت قابل انجام است. چاپ دیجیتال نسبت به افست مزایای زیادی دارد. از مزایای چاپ دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حذف مراحل قبل از چاپ از قبیل لیتوگرافی و فیلم و زینک و …
  • تحویل سریع سفارش
  • امکان شخصی سازی سفارش
  • صرفه جویی در نیروی انسانی
  • تولید کمتر مواد باطله شامل کاغذ و مواد شیمیایی
  • امکان چاپ به صورت شبانه روزی
  • مقرون به صرفه بودن
  • امکان چاپ دیجیتال هفت رنگ و چاپ دیجیتال هشت رنگ با دستگاه‌های جدید
  • چاپ اطلاعات متغییر از قبیل متن یا تصویر یا تعداد
  • چاپ دیجیتال برخلاف چاپ افست به چاپخانه بزرگ احتیاج ندارد
  • امکان چاپ در تیراژ پایین حتی یک نسخه
  • عدم ارتباط هزینه چاپ به تعداد نسخه
  • عدم نیاز به ماشین های چاپ عظیم
  • قابلیت انتخاب سطوح چاپ مختلف
  • کاهش خطای انسانی
  • امکان کالیبراسیون دستگاه در تیراژ پایین

از انواع چاپ دیجیتال بر اساس نوع تکنولوژی می‌توان به: چاپ دیجیتال نوری، چاپ دیجیتال حرارتی، چاپ جوهر افشان، چاپ مارکر لیزری و … اشاره کرد. در ادامه هر کدام از این روش‌های چاپ را کامل برای شما شرح می‌دهیم. چاپ جوهر افشان: با کیفیت‌ترین و رایج‌ترین روش چاپ، چاپ جوهر افشان است. در این روش پس از ارسال فایل به صورت مرکب‌های مایع، به وسیله هد به سطوح چاپی منتقل می‌شود. چاپ مارکر لیزری: چاپ مارکر لیزری با اشعه لیزر و ایجاد حرارت و سوزاندن، تصاویر را روی وی محصول مورد نظر درج می‌کند . این روش چاپ بیشتر برای صنایع تولیدی و هدایای تبلیغاتی کاربرد دارد.

تفاوت چاپ دیجیتال و چاپ افست

چاپ دیجیتال و به جز در مواردی که مربوط به نوع کاغذ، تمپلات بودن طرح است تفاوت چندانی ندارند. خروجی کار این دو تقریبا شبیه به یکدیگر است. چاپ افست و دیجیتال از نظر هزینه، سرعت و تیراژ چاپ تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. شرایط زیادی در کیفیت چاپ افست دخیل هستند و چاپ افست با کیفیت و بدون نقص یک هنر به شمار می‌آید. تونری یا جامد پودری: در این روش چاپ مرکب‌های پودری با نور لیزر که تونر نام دارد باردار می‌شود. با ذوب شدن این تونرها، تصاویر بر روی کتذ نقش می‌بندد. این روش سرعت چاپ بالایی دارد. مرکبی: در این روش به جای استفاده از مرکب‌های پودری از مرکب‌های مایع رنگی استفاده می‌شود و به دلیل محدودیت در ابعاد چاپ کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

دکمه بازگشت به بالا