اقتصادیعمومی

چطور کیف پول ارز دیجیتال خود را بازیابی کنم؟

نحوه بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

خرید کیف پول سخت افزار  سیف پل: قبل از هر نکته ای در این مورد این را بخاطر داشته باشید کلید­های خصوصی خود را برای بازیابی کیف پول بایگانی کنید. چرا که با از دست رفتن کلید­های خصوصی امکان بازیابی کیف پول و سایر دارایی­ها میسر نخواهد بود. متخصصان همیشه تاکیید داشته اند که این کلید­ها به  صورت آفلاین و در یک USB یا یک تکه کاغذ نگه داری شود. در صورتی که از کلید شخصی خود پشتیبان تهیه کرده باشیم. بازگردانی ارز­های دیجیتال یک مسئله ساده است. اگر به اندازه کافی باهوش باشیم که بیت کوین های خود را در یک کیف پول غیر حضانتی ( قابل دسترسی در همه مرورگرهای اینترنتی) نگهداری کنیم، می توانیم از آن پشتیبان تهیه کنیم. این فرآیند در هریک از کیف پول­های سخت افزاری، موبایلی یا دستکتاپی یکسان است. کافی است عبارت SEED ( لیستی از کلمات که جهت بازیابی بیت کوین لازم است ) خود را که آن را در مکانی امن جهت استفاده در چنین روزی قرار داده ایم در کیف پول جایگزین وارد کنیم. سپس همه چیز طبق برنامه پیش می رود و چند ثانیه پس از وارد کردن عبارت بازیابی یا SEED ، مشاهده می­کنیم مانده کیف پول بازیابی شده و ارز­های دیجیتال دوباره در کیف ظاهر می­­شوند. البته برخی از کیف پول­ها جهت بازیابی از عبارت SEED بهره نمی­برند.

 بازیابی کیف پول با استفاده از عبارت بازیابی

نیاز به بازیابی کیف پول یکی مهمترین راه­های دسترسی دوباره به کیف پول از دست رفته می­باشد. عبارات بازیابی تنها راه دسترسی به رمز ارز­های ما می­باشد. برای بازیابی کوین­ها، دانستن پسورد و یا آدرس­هایی که قبلا برای ورود به کیف پول استفاده می­کردیم کفایت نمی­کند و حتما باید عبارت بازیابی 12 یا 24 کلمه ای را داشته باشیم. توجه کنید هرگز این عبارت بازیابی را در اختیار کسی قرار ندهید زیرا هر کسی به آن دسترسی داشته باشد؛ مالک ارز محسوب می­شود. بازیابی کیف پول بسته به نوع کیف پول کمی متفاوت می­باشد. ولی در کل سیر همگی برگرداندن دارایی کیف پول با استفاده از عبارت بازیابی می­باشد.

پیشنهاد میکنیم مطلب ”  ” را نیز مطالعه کنید.

در ادامه به آموزش بازیابی کیف پول اتمیک والت به عنوان مثالی برای آموزش بازیابی کیف پول می­پردازیم.

  1. آخرین ورژن برنامه اتمیک والت را از لینک زیر دانلود می­کنیم:
  2. برنامه را اجرا می­کنیم.
  3. روی RESTORE FROM BACKUP کلیک می­کنیم.
  4.  اگر عبارت بازیابی 12 کلمه ای نزدیک ما می­باشد و آماده وارد کردن هستیم کلیک می­کنیم.
  5. عبارت بازیابی را کلمه به کلمه و با زدن فاصله وارد می­کنیم. مطمئن شوید قبل از کلمه اول و بعد از کلمه آخر فاصله نباشد. حروف بزگ و کوچک را چک می­کنیم. رمز را دوباره می­خوانیم و روی RESTORE کلیک می­کنیم.
  6. سپس روی SET PASSWORD کلیک می­کنیم. پیشنهاد می­شود پسورد­های متفاوتی داشته باشید حتی اگر یک والت روی چند دستگاه دارید رمز منحصر به فرد و امنی را انتخاب کنید بهتر است از یک پسورد منیجر مثل KeePass استفاده شود.
  7.  در پنجره بعد می­توانیم ورود به سیستم را فعال یا غیرفعال کنیم.
  8. چند ثانیه اجازه می­دهیم تا والت بارگذاری شود.
  9. در نهایت والت Atomic آماده استفاده است.

  نکاتی مهم برای بازیابی رمز کیف پول

لازم است به نکات زیر در رابطه با بازیابی کیف پول ارز دیجیتال توجه کنید:

  1. اگر پسورد کیف پول را فراموش کرده اید یا خواستید کیف پول دیگری را روی دستگاهی دیگر نصب کنید. با داشتن عبارت بازیابی دوباره می­توان به رمز ارز­ها دسترسی پیدا کرد.
  2. اگر عبارت بازیابی را یادداشت نکرده اید یا گم کرده اید و هنوز به کیف پول دسترسی دارید می توانید عبارت بازیابی خود را کیف پول ببینید و یادداشت کنید.
  3. اگر عبارت بازیابی را یادداشت نکرده اید و به کیف پول دسترسی ندارید دیگر راهی برای بازیابی دارایی وجود ندارد!
  4. اگر از ابتدای نصب کیف پول پسورد انتخاب کرده نکرده اید ولی حالا موقع ورود از شما پسورد می­خواهد می توانید از پسورد­های دیفالت کیف پولتان استفاده کنید. مثلا پسورد coinomi برای کیف پول کوینومی.
  5. اگر موقع بازیابی کیف پول به وسیله عبارت بازیابی یک کیف پول، صفحه خالی به شما نمایش داده شد. ابتدا مطمئن شوید که عبارت بازیابی را به درستی وارد کرده اید؛ اگر مشکل حل نشد احتمالا به دلیل فعال بودن تیک BIP39 موقع استخراج عبارت بازیابی می­باشد.

پیشنهاد میکنیم مطلب ”  ” را نیز مطالعه کنید.

خلاصه ای از آنچه خواندیم

در این مقاله از به صحبت پیرامون بازیابی کیف پول ارز دیجیتال در مواقعی که از دسترس خارج می­شود پرداختیم. اینکه پس از نصب و وارد کردن یوزر و پسورد چگونه می­توانیم دارایی­های کیف پول را برگردانیم. برای انجام این کار استفاده از عبارت بازیابی کیف پول را شرح دادیم که تنها را دسترسی به دارایی ها پس از بازیابی کیف پول می­باشد. عبارت بازیابی کیف پول یک عبارت کاملا محرمانه است و باید در حفظ آن بسیار محتاط بود. همچنین روند بازیابی کیف پول ارز دیجیتال بسته به نوع کیف متفاوت می­باشد. ولی در اغلب کیف پول­ها با استفاده از این عبارت و وارد کردن آن امکان پذیر است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. شما می­توانید در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با بازیابی کیف پول ارز دیجیتال با کارشناسان ما در رایانه کمک تماس حاصل فرمایید

دکمه بازگشت به بالا