اقتصادی

پیشروی خشکسالی در مزارع و باغات استان مرکزی

ترند روز / مرکزی معاون وزیر بهبود تولیدات جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: خسارت خشکسالی در استان مرکزی کشت گندم و جو در روستاهای آشتیان ، فراهان ، اراک ، ساوه و خمین است.

محمد زاهدی در گفت وگو با ترند روز اظهار داشت: در بخش کشاورزی بیشترین خسارت به پسته در زرندیه ، انار در ساوه و انگور در خنداب وارد شد.

وی افزود: تأمین زیرساخت رایگان برای اجرای سیستمهای نوین آبیاری ، استفاده از وامهای بانکی ، کمک در اهدای و تهیه بذر و نهال بعلاوه نرخ سود وامها بخشی از اقدامات انجمن جهاد کشاورزی استان مرکزی برای خسارت کشاورزان استان

معاون بهبود تولیدات جهادکشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: توسعه پارک ، افزایش بدهی برای سیستم آبیاری قطره ای ، توسعه تاج پوشش باغبانی ، کشت گیاهان دارویی به جای آبزیان گیاهان و اجرای کشاورزی حفاظتی.

زاهدی افزود: بستن چاه های غیرمجاز ، نصب کنتورهای حجمی تیز بر روی چاه های آب کشاورزی ، به روزرسانی مدل اقتصادی کشور با ایجاد درآمد و اشتغال از طریق صنعت و خدمات و کاهش بارهای بخش های کشاورزی و فرهنگی و اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی در جامعه از جمله راه حل ها هستند. مصرف بهینه آب برای کشاورزی.

وی اظهار داشت: بهبود الگوی تولید در بخش كشاورزی (جایگزینی فعالیتهای غنی از آب مانند علوفه و غلات و حبوبات پایه آب با عسل ، قارچ ، سبزیجات) ، تغییر روشهای زراعی با محصولات و جایگزینی محصولات پر آب ، توسعه روشهای آبیاری مدرن و كاربرد روشهای آبیاری کم در همه محصولات با هدف افزایش کارایی استفاده از آب انجام می شود و استفاده از روشهای حفاظت در کشاورزی و کشاورزی راهکاری غیر از مصرف بهینه آب در کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات جهادکشاورزی استان مرکزی اعلام کرد: تأمین زیرساخت های بانکی کم بهره ، استخدام تسهیلات اعتباری ، استخراج معادن به ریال ، کمک به توسعه سیستم های جدید آبیاری ، ارتقا of روش های آموزشی برای افزایش تولید آب کشاورزی برای کشاورزان و کمک فنی در استفاده از قطره و حذف (انواع) در محصولات بهاره و باغات یکی از برنامه های “سازمان جهاد کشاورزی” برای کشاورزان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا