برترین های ترند روزعمومی

هواگیری پنجره دوجداره

بیشترین میزان هدر رفتن هوای گرم منزل در زمستان از طریق شیشه های پنجره است. با نصب شیشه های دوجداره می توان مشکل را تا حدود زیادی برطرف کرد.  علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، از آلودگی صوتی و صدای مزاحم نیز جلوگیری می کنند. این محصولات ظاهر زیبایی دارند و به دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان آسیب نمی زنند. با توجه به استحکام بالا و دوجداره بودن شیشه ها، امنیت این پنجره ها هم بالاتر است. شیشه دوجداره به راحتی نمی شکند. در برخی ساختمان ها برای افزایش ایمنی از حفاظ هم استفاده شده.

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره در تهران + قیمت ها + هزینه ها - درب و پنجره دوجداره تکویندوز

با بر روی پنجره دو جداره ضریب ایمنی ساختمان بسیار بالاتر می رود. اما مشکل اینجاست که گاهی بین دو جداره شیشه، بخار می زند. بخار زدن پنجره دوجداره همه زیبایی آن را از بین می برد.

جلوگیری از بخار شیشه خانه

هوا که سرد می شود، به سختی می توان از پشت بخار شیشه ها منظره بیرون را دید. همه پنجره های ساده با شیشه های تک جداره در معرض بخار زدن قرار دارند. عرق کردن پنجره اصلا موضوع عجیبی نیست. اما بخار زدن پنجره دوجداره و شیشه های دوجداره اصلا عادی نیست.

پنجره دوجداره از دو لایه شیشه ای مجزا تشکیل شده که در حالت عادی نباید بخار بزند. اگر چه این مشکل تنها در زمستان به وجود می آید ولی لازم است قبل از فرا رسیدن فصل سرما، نسبت به بررسی علت آن اقدام کنید.

علت بخار گرفتن شیشه دوجداره

شاید بخار روی شیشه بیشتر از 2 یا 3 ساعت نباشد و به خودی خود بخار از بین برود. اما همین زمان هم می تواند نگران کننده باشد. بخار روی شیشه در واقع همان بخار آبی است که در هوای داخل ساختمان وجود دارد.

بخار آب با برخورد به هر شیء سردی تبدیل به مایع می شود. بیشترین نگرانی خانواده ها از اینست که عایق بودن شیشه دوجداره از بین رفته باشد. در حالت معمول نباید اختلاف دمای داخل و بیرون تاثیری روی شیشه های دوجداره داشته باشد.

چیکار کنیم پنجره عرق نکنه

برای پیدا کردن جواب این سوالات، باید بدانیم که این بخار از کجا آمده و در کدام قسمت از شیشه نشسته است. در سه حالت این بخار را می توانید ببینید:

  • بخار زدن پنجره دوجداره روی سطح شیشه بیرونی
  • بخار زدن پنجره دوجداره روی سطح شیشه داخلی
  • بخار زدن پنجره دوجداره در بین دو صفحه شیشه

علت عرق كردن شيشه و  سطح بیرونی شیشه

بخار زدن  جداره بیرونی شیشه طبیعی است. در واقع این بخار نشان می دهد که عایق کاری پنجره دوجداره خیلی خوب است و هوای گرم داخل هدر نمی رود. اصولا کارکرد اصلی پنجره دوجداره جلوگیری از اتلاف انرژی است. روشن کردن وسایل گرمایشی در زمستان، هزینه مصرف سوخت خانوار را افزایش می دهد. شیشه های پنجره یکی از مهم ترین علل هدر رفتن گرمای داخل ساختمان هستند.

ساده ترین راه برای جلوگیری از خروج هوای گرم در فصول سرد سال است. در پنجره های دوجداره ای که به خوبی عایق بندی شده اند، جدار داخل پنجره با هوای گرم در ارتباط است. اما جداره بیرونی تحت تاثیر هوای سرد، گاهی بخار می زند. لازم به ذکر است که همیشه، شیشه بیرونی پنجره دوجداره، بخار نمی زند و این بخارات گاهی دیده می شوند که چندان نگران کننده نیست.

بخار زدن پنجره دوجداره روی سطح شیشه داخلی

بخار زدن روی سطح شیشه ها از داخل نیز مشاهده می شود. علت بخار كردن شيشه خانه تراکم بخار آب در داخل ساختمان است. آشپزی و پخت و پز، حمام کردن و حتی دم کردن یک چای ساده نیز، مقدار زیادی بخار آب تولید می کند. بخار آب به محض تماس با نقاط سرد، تبدیل به قطرات ریز آب می شود. پنجره ها محل خوبی برای نشستن بخار داخل منازل هستند.

به خصوص در ساختمان هایی که تهویه ضعیفی دارند، بخار پنجره بیشتر دیده می شود. اگر تهویه داخلی مناسب باشد هرگز پنجره دوجداره بخار نمی زند. حتما بخار روی کاشی های دیوار حمام و آینه حمام را دیده اید. در فضای بسته، بخار روی اجسام سرد می نشیند. علت عرق کردن پنجره و بخار روی سطح داخلی شیشه ها می تواند ناشی از وجود رطوبت بالا، تهویه ضعیف و نصب نامناسب پنجره ها باشد.

بخار زدن پنجره دوجداره در بین دو  صفحه شیشه

بخار زدن بین دو جدار شیشه یک مشکل بزرگ است. در واقع این بخار نشان می دهد که عایق بندی پنجره دوجداره اصلا مناسب نیست.  علت عرق کردن پنجره می تواند از بین رفتن عایق بندی نیز باشد. معمولا در ساختمان های قدیمی که بیش از 10 سال از نصب پنجره دو جداره گذشته است، این مشکل دیده می شود.

استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن شیشه ها به درزگیرها آسیب زده و عایق بندی از بین رفته است. برای مثال وایتکس و مواد سفید کننده و جرم گیرها می تواند عایق بندی را خراب کند. در این مورد لازم است تا عایق بندی ترمیم شود این کار توسط نصاب پنجره یو پی وی انجام می شود.

اگر در کمتر از یکسال با مشکل بخار زدن بین دو صفحه شیشه ای روبرو شدید، علت مربوط به کیفیت است. شیشه های دو جداره در کارخانه و با استفاده از دستگاه های پیشرفته تولید می شوند. بین دو لایه شیشه از گاز برای عایق بندی استفاده شده است.

گاز آرگون از یک سوراخ وارد محفظه بین دو شیشه می شود. به محض مشاهده هر گونه مشکل در عایق بندی پنجره دو جداره با ما تماس بگیرید. همیاران هوم سرویز بلافاصله به محل اعزام می شوند و مشکل را بررسی می کنند. قیمت پنجره دوجداره هوم لند در شرکت کارماوین  بسیار عالی و مقرون به صرفه میباشد

پیدا کردن علت عرق كردن شيشه دوجداره بسیار مهم است. در حالت معمول نباید شاهد بخار روی شیشه های دوجداره باشیم. گاهی مقدار زیادی آب در پای پنجره ها جمع می شود که ناشی از همین بخار است. به خصوص وقتی بین دو جدار شیشه ها بخار آب دیده می شود، حتما نیاز به بررسی دارد. در این حالت لازم است تا پنجره از چارچوب خارج شود تا بتوان علت را پیدا کرد.

اگر پنجره دوجداره عملکرد خوبی نداشته باشد لازم است تا شیشه ها را تعویض کنید. ساده ترین راه برای از بین بردن بخار بین دو جداره شیشه ها، اینست که با خدمات تماس بگیرید. اگر عایق بندی آسیب دیده باشد، پنجره قابل تعمیر است ولی در مواردی همچون وجود ترک در شیشه، حتما باید شیشه ها تعویض شوند.

شیشه های دوجداره در کارخانه آماده می شوند و بر روی قاب پنجره سوار هستند. تعویض این شیشه ها در خانه امکان پذیر نیست. در پروسه ساخت شیشه دوجداره، فصله بین دو شیشه با گاز پر می شود. کیفیت شیشه ارتباط مستقیم با گماده پر کننده دوجداره دارد.

ترک برداشتن شیشه به معنای آن است که گاز از درز و ترک خوردگی شیشه، خارج شده. در این صورت به کلی این شیشه تفاوتی با شیشه های معمولی ندارد. برای تعویض شیشه نیز حتما قاب پنجره به کارخانه تحویل داده می شود تا دوباره پروسه قبلی تکرار شود.

رگلاژ و تنظیم پنجره های دوجداره تک حالته

پنجره‌های دوجداره یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های صنعت درب و پنجره است که توانسته در مدت زمان کوتاهی محبوبیت بالایی را کسب کند. همه افرادی که از پنجره‌های دوجداره استفاده می‌کنند باید جهت نگهداری پنجره دوجداره خود دو کار مهم را انجام دهند، اولین اقدام رفع افتادگی پنجره دوجداره و مورد دوم تنظیم قفل پنجره دوجداره است.

درب و پنجره از اجزای اصلی یک ساختمان محسوب می شوند و نوع دو جداره آن نقش مهمی در جلوگیری از اتلاف انرژی ایفا می کند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با آخرین مرحله نصب یک پنجره دو جداره که به آن رگلاژ کردن می گویند و نکاتی در رابطه با نحوه انجام آن بیشتر بدانیم. از آنجایی که از نظر اقتصادی به صرفه بوده و تعداد بیشتری از سهم خرید را به خود اختصاص می دهد در رابطه با رگلاژ آن در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

در هنگام بسته بودن در یا پنجره دو جداره خود فضا یا درزی مشاهده می کنید؟ اگر پنجره شما حالت افتادگی دارد، هنگام باز و بسته شدن به درستی در مسیر لولای خود نچرخیده یا به درستی باز و بسته نمی گردد، درز بندی آن به درستی صورت نگرفته و نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

معنای رگلاژ کردن

در فرهنگ عمید آمده است که رگلاژ به معنای نظم و ترتیب دادن می باشد که در بیشتر مواقع در مورد یک وسیله به کار برده می شود. در مورد پنجره نیز به تنظیم و درست کردن آن اتلاق می شود به عبارت دیگر تنظیم قطعات یک ماشین یا دستگاه مد نظر است.

 

.

دکمه بازگشت به بالا