علمی و پزشکی

همه چیز درباره پیک پنجم و واریانت “دلتا”/چرایی عدم کنترل کرونا در کشور

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، با اشاره به ماهیت نوع دلتا یا نوع ویروس کرونا ویروس هندی ، در مورد علل ویروس کرونا ویروس کنترل نشده در کشور در تاج دلتا و … توضیح داد .

در مصاحبه ای با ترند روز ، دکتر علیرضا ناجی وی در مورد اینکه بیماری ویروس کرونا قلب پنجمین بیماری در کشور است ، گفت: شواهد نشان می دهد که ما وارد ایستگاه رادیویی پنجم کشور شده ایم. در هفته های اخیر تعداد شهرهای سرخ از 12 به 21 شهر افزایش یافته است. پس از 21 شهر ، به 32 شهر ، سپس 63 شهر و سپس 92 شهر قرمز رسیده است. در همین حال ، گسترش این قرمز به مرکز ضروری است. اکنون در تهران ، اسلامشهر ، بهارستان ، پاکدشت ، پردیس ، تهران ، دماوند ، ری ، شمیرانات ، فیروزکوه ، قرچک قرمز هستند و تعداد موارد در حال افزایش است.

اعتماد به نفس مرگ و میر در موج چهارم تاجگذاری در ایران

وی اضافه کرد: “در موج چهارم که وارد شدیم ، متوجه شدیم که ما با تغییرات آب و هوایی بسیار قوی و پایدار خیلی سریع در حال پیشرفت هستیم. بنابراین ، در موج چهارم ما قادر به کاهش تعداد موارد نیستیم. ما هر روز به حدود 10،000 ، و هر روز بیش از 100 هموطن به دلیل Quaid جان خود را از دست می دهند.

اما چرا ما قادر به کنترل کرونا نیستیم؟

ناجی گفت: “دلیل آن این است که ما قوانین محدود کننده را اجرا نمی کنیم.” ما در افزایش سطح پوشش واکسن موفق نبوده ایم و از طرف دیگر ، قانون Quid را به درستی اجرا نمی کنیم. درمان کرونا را می توان به درمان پزشکی و غیر پزشکی تقسیم کرد. درمان همان روش درمانی برای بیماران بستری در بیمارستان است که واکسن می تواند به طور م preventثر از آن جلوگیری کند. به نظر من اما قسمت غیر دارویی از اهمیت بیشتری برخوردار است. این درست نیست که ما جامعه را برای شیوع ویروس باز گذاشته ایم و فقط به واکسن امیدوار نیستیم. ممکن است وقتی واکسن م haveثر داشته باشیم و آن را معرفی کنیم ، کارساز باشد ، اما اکنون چنین وضعیتی نداریم و محدودیت های اجتماعی را به موقع برای ما اعمال نمی کنیم ، نه تنها شهرهای ما به موقع واکسینه نمی شوند. ، اما به هیچ وجه ما هیچ خیالی آسوده نداریم. در شهر جنوبی ، وقتی اوضاع قرمز شد ، آنها تصمیم گرفتند شهر را به مدت دو روز وقف کنند ، که یک شوخی بود. اینها منجر به کنترل نمی شود. وقتی روند گردش مداوم ویروس را مشاهده می کنید ، به این معنی است که ما در مسیر اشتباهی پیش می رویم و طی آن مدت روند نزولی نداشته ایم.

نوع در بالای پنجم غلبه دارد

نوع Delta بیش از 60٪ قویتر از Alpha است

وی در مورد تغییرات منفی در پنج صفحه برتر کرونا گفت: “یکی از مهمترین موضوعاتی که اکنون با آن روبرو هستیم ، تغییر در نسخه دلتا یا ویروس کرونا کرانه هند است.” البته در ایران ، نوع دلتا و نوع بتا یا آفریقای جنوبی را معرفی کردیم. ویژگی نوع Delta این است که قدرت بسیار بالایی دارد و قدرت انتقال آن 60٪ بیشتر از نوع alpha است که یک نوع ویروس کرون است. همچنین ، میزان پذیرش در بیمارستان دو برابر تغییر آلفا بود.

ناجی ادامه داد: حال آنچه را که در موج چهارم با واریانس آلفا و اکنون رخ داده در نظر بگیرید ما با یک نوع دلتا روبرو هستیم که 60٪ قدرت انتقال دارد. شواهد مربوط به افزایش تعداد شهرهای سرخ و افزایش تعداد بیماران در بیمارستان نشانگر این تغییر است. اکنون هیچ تخت خالی در تهران نداریم و تعداد پزشکان بسیار زیاد شده است و همه اینها به دلیل نوع دلتا امکان پذیر است. از آنجا که ما به طور منظم روی انواع کنترل ژنتیکی کار نمی کنیم ، نمی توانیم به طور قطعی بگوییم.

تغییر در رنگ گوشه و کنار کشور

ناجی افزود: اگر محدودیت در رفت و آمد افراد از استان های آلوده اعمال نکنیم ، باید ببینیم که ویروس حداقل در شهرهایی که جاده هایی برای رفتن وجود دارد ، گسترش یافته است. تهران ، کرمان ، یزد و … که اوضاع بدتر شده و گوشه و کنار کشور تغییر می کند. و منطقی است که فکر کنیم اینها عوامل حواس پرتی دلتا هستند.

بیماری های عفونی رگ های خونی و افراد واکسینه شده

امن ترین گزینه فرار برای کرونا

وی گفت: “ما تعدادی از موارد را می بینیم كه افراد قبلاً آلوده یا واكسین شده اند و مجدداً با Covid آلوده می شوند ، كه به نوعی مبارزه با سیستم ایمنی بدن مرتبط است.” در حال حاضر ، امن ترین نمونه ای که می توان در جهان پیروز و شکست خورد ، نوع دلتا است. نوع دلتا یکی از خطرناک ترین انواع است که می تواند پس از نسخه بتا از حفاظت فرار کند. مصونیت در برابر بیماری قبلی یا مصونیت در برابر واکسن ها.

ناجی افزود: اکنون با توجه به اینکه واکسیناسیون در کشور ما به خوبی انجام نشده است ، شیوع این نوع چندان عجیب نیست. همانطور که در کشورهایی که واکسن خوبی دارند ، شاهد افزایش گونه های دلتا مانند ایالات متحده و انگلستان هستیم. در هر صورت ، ما در وضعیت بسیار بدی قرار داریم ، و حتی بدتر ، تصمیمات درست و صادقانه ای نمی گیریم.

بروز بیماری ویروس کرونا قلب در کودکان در حال افزایش است

وی گفت: “دلتا و سایر بتا ها هر دو مسری تر هستند و می توانند عفونت های جدی تری ایجاد کنند.” مطمئناً رضایت بیشتری نخواهد داشت. پیش بینی می شود که در بالای پنجم انبوه سازی با دلتا یا گونه های هندی همراه باشد. در همان زمان ، در می یابیم که این اوج در کودکان مثر است و تعداد کودکان نیز افزایش یافته است. ما همچنین بیماری شدید ریوی و درگیری شدید ریه را در کودکان مشاهده کردیم. همه اینها به شکل دلتا مربوط می شود. البته ، ما اطلاعات دقیقی نداریم زیرا ژنتیک را به درستی کنترل نمی کنیم. شایان ذکر است که انواع هندی نیز می تواند باعث بیماری جدی در کودکان شود. همانطور که شاخه بریتانیا رده سنی را تغییر داد ، نوع دلتا نیز تغییر کرد. دوباره مورد بیماری را دیدیم و ….

ناجی افزود: “در همان زمان ، ما در مورد واکسن گفته ایم که باید واکسن ساخته شود تا از بیماری علامت دار جلوگیری کند ، اما اکنون می گوییم اگر تغییراتی را که در حال انجام است در نظر بگیریم ، واکسن شدید است ، بستری در ICU و مرگ و میر. “جلوگیری می کند. با این حال ، متوجه می شویم افرادی هستند که در گذشته به بیماری ویروس کرونا قلب مبتلا بوده اند و به دلیل آمبولی شدید ریوی اکنون در بیمارستان بستری هستند. بنابراین اکنون تولید واکسن های م effectiveثر در برابر تغییرات جدید یک چالش جهانی است. زیرا رضایتمندی که در مورد واکسن می گوییم مربوط به نوع Wuhan یا انواع ویروس اولیه است ، نه به انواع دلتا و …

آیا واکسن با دید جدید بی اثر است؟

وی گفت: بدیهی است که واکسن ها با تغییرات جدید م effectiveثر نیستند ، اما میزان موفقیت آنها کاهش یافته و این معتادان از واکسن فرار کرده و واکسن را اجرا کرده اند. البته ، واریانس بتا یا آفریقای جنوبی از این نظر بدترین است ، اما سطح یا قدرت انتقال آن به اندازه بقیه نیست.

وی گفت: “طبق آمار رسمی ، هر روز بیش از 10 هزار مورد جدید داریم.” این بیشتر برعکس است و افراد با زمینه های مختلف می توانند به شدت تحت تأثیر شدت بیماری قرار بگیرند و حتی در برخی موارد ممکن است بمیرند.

قبل از وقوع باید به این پرونده رسیدگی شود

ناجی گفت: “ما نباید اجازه دهیم ویروس گسترش یابد و سپس اقدامی انجام دهیم.” “ما نباید اجازه دهیم ویروس به این نوع افراد سرایت کند و سپس بیمارستانها و پزشکان ما را مجبور کرده و باعث خستگی و از دست دادن ثروت آنها شود. سپس اتفاق می افتد که آنها از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر منتقل شوند. بیمار دیگر ، و این می تواند منجر شود به گسترش بیشتر ویروس. بنابراین ما مجبور شدیم محدودیت ها را به سرعت اعمال کنیم ، و اکنون باید این کار را با قوت بیشتری انجام دهیم و واکسیناسیون را تسریع کنیم.

ایران در موج اول و موج پنجم Covid-19

وی در مورد وضعیت ایران در جهان گفت: قابل توجه است که ما هنوز در موج اول و بالای موج پنجم هستیم. ما هنوز نمی توانستیم امواج خود را کنترل کنیم. ما در موج اول هستیم و تعدادی قله می دهیم. این همان چیزی است که ما را از سایر کشورها متمایز می کند و همه این موارد نشان دهنده عدم توانایی ما در کنترل کوئید در ایران است. کنترل کمی باید توسط دولت و وزارت بهداشت انجام شود. وزارت بهداشت همچنین باید اختیارات نظارتی لازم را که ندارد. قسمت دوم به پشتکار و تعهد مردم برای کنترل برمی گردد. مردم ماسک می زنند ، مهمانی ، عروسی و عزاداری نمی کنند. نرو اما همه اینها انجام شده است. در مدت زمانی که شهر جنوبی ما قرمز بود ، ما کنسرت برگزار می کردیم و فروش نمی کردیم. چرا باید Covid کنترل شود؟ آیا این بیماری برای ما شوخی است؟

ناجی گفت: “این قانون مجازی است.” قوانین بیماری کوئید همچنین شناخته شده است که در کشورهای موفق اجرا شده است و شامل بهداشت عمومی و کنترل غیر دارویی ، محدودیت های اجتماعی و قرنطینه شهر ، تشخیص. موارد متعدد ، قرنطینه و انزوا و درمان و واکسیناسیون است. در همه این موارد شاهد نقص در کشور هستیم. فقط در زمینه پزشکی است که متخصصان پزشکی فداکاری می کنند. در غیر این صورت ، بیشتر اوقات کشور ما ماسک نمی زند ، به مهمانی ها نمی رود ، به مسافرت نمی رود ، دولت محدودیتی اعمال نمی کند ، یا بی اثر و بی اثر است و واکسن های ما پیشرفت چندانی ندارند. این موارد مخالف آنچه Covid را از كنترل و كاملاً قانونی دور نگه می دارد ، هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا