علمی و پزشکی

توقف روند افزایشی کرونا در کشور/ هشدار درباره تبعات تجمعات اعتراضی دانش‌آموزان

یکی از اعضای کمیته علمی در ستاد ملی کرونا ضمن اشاره به توقف روند رو به رشد روز افزون کرونا در کشور ، همچنین نسبت به تشکیل جلسه هشدار داد و گفت: بیماری را افزایش دهید. ”

دکتر. مسعود مردانی در مصاحبه با ترند روز وی در مورد کاهش میزان تاجگذاری در 15 استان کشور اظهار داشت: البته هنوز موارد زیادی وجود دارد و در بعضی نقاط تعداد بیماران جدید تاجگذاری در حال افزایش است. در چنین مواردی ، بیشتر تخت های ما مملو از جمعیت است و ICU مملو از بیماران جدی است ، اما خوب است که روند رو به رشد را متوقف کنیم. با این حال ، این نباید کمتر مراقب ما باشد.

وی دلیل توقف رشد روند بیماری را به شرح زیر توضیح داد: یکی از ویژگی های ویروس این است که 4 تا 6 هفته در بالای بدن باقی می ماند و سپس به تدریج دوره استهلاک را پشت سر می گذارد. از طرف دیگر بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا می شوند و تا مدتی به آن مبتلا نخواهند شد.

این متخصص بیماری های عفونی تأیید کرد: “تاکنون ، شاید یک درصد از جمعیت کشور واکسینه شده اند ، بنابراین متوقف کردن شیوع بیماری ارتباط چندانی با واکسیناسیون ندارد. زمان آن فرا رسیده است.” برای دیدن تأثیرات واکسن ، 70٪ از افراد باید واکسینه شده باشند یا قبلاً آلوده شده و واکسینه شده باشند.

وی درباره اینکه چگونه علائم ویروس انگلیسی می تواند به سایر متغیرها تغییر کند ، گفت: “همه چیز به واکنش مردم بستگی دارد.” اگر آنها از روسری و کلاه استفاده کنند و راه بروند ، به طور قطع ظاهر گونه های جهش یافته افزایش می یابد.

مردانی درباره ماهیت درمان و تجهیزات بیمارستان گفت: “ما کمبود داروی توان بخشی داشتیم ، اما داروها و تجهیزات دیگری در دسترس است.” من فکر می کنم کمبود نسخه برای برخی از داروها در نتیجه مصرف بیش از حد است که در نتیجه افزایش تعداد بیماران در این اوج اتفاق افتاده است.

وی در مورد اعتراض دانش آموزان پایه نهم و دوم به دلیل عدم حضور در امتحانات نهایی گفت: در زمان امتحانات با پرهیز از پروتکل ها و پیروی از آنها است ، اما در چنین اعتراضاتی ممکن است موضوع دفع فیزیکی تأیید نشده باشد و این ممکن است خود به محلی برای گسترش بیماری تبدیل شده باشد.

این مرد در مورد وضعیت سلامتی این بیماری در روزهای آینده ، در مورد جشن های عید سعید فطر ، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و … گفت: این بیماری. ”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا