علمی و پزشکی

نشانه‌های هشدار دهنده نارسایی کبدی

کبد یکی از اندام های بدن است و نقش مهمی را ایفا می کند که اگر سلامتی آن را نادیده بگیریم بر سلامت و عملکرد سایر ارگان های اصلی نیز تأثیر می گذارد.

به گزارش ترند روزکبد به بدن کمک می کند تا غذا را هضم کرده و بدن را از سموم جمع شده خلاص کند. آسیب کبدی می تواند به آرامی یا ناگهانی اتفاق بیفتد ، بنابراین دانستن علائم آن مهم است.

بیماری های کبدی می تواند به ارث برسد یا در اثر عوامل مختلفی مانند ویروس ها ، مصرف الکل و چاقی ایجاد شود. با گذشت زمان ، آسیب کبدی می تواند منجر به سیروز و نارسایی کبدی شود.

وب سایت timeline برخی از رایج ترین علائم نارسایی کبد را ذکر می کند که در زیر ذکر شده است: تجمع مایعات در بدن ، تورم پاها ، معده: این شایع ترین علامت بیماری کبدی است که در 50٪ افراد مبتلا به سیروز وجود دارد. . مایعات در اطراف شکم یا پاها جمع شده و متورم به نظر می رسد. این زمانی اتفاق می افتد که فشار خون در تولید آلبومین در کبد تداخل ایجاد کند. آلبومین پروتئینی است که از ورود مایعات به خون از چربی بدن جلوگیری می کند.

رنگ پوست و چشم: فرد ممکن است تغییرات چشمگیری در رنگ چشم ، رنگ پوست و رنگ پوست خود مشاهده کند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بیلی روبین ، رنگدانه ای که از تجزیه گلبول های قرمز تشکیل شده است ، در جریان خون جمع می شود. یک کبد سالم بیلی روبین را دریافت کرده و آن را به صفرا تبدیل می کند که از طریق مدفوع دفع می شود.

علائم هشدار دهنده دیگر مورد نیاز است:

خارش پوست

– خستگی مزمن

غمگین یا استفراغ

از دست دادن اشتها

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا