علمی و پزشکی

نجات کبد چرب با ورزش

ویکیپدیا:

همه ما می دانیم اگر قلب ما متوقف نشود ، جان خود را از دست خواهیم داد. اما بسیاری از مردم درک نمی کنند که کبد ، بزرگترین عضو داخلی بدن انسان ، می تواند برای بقا و سلامتی ما حیاتی باشد.

طبق گزینه های ساده سلامتی ، کبد مسئول سم زدایی بدن است. این اندام مواد زاید را که از طریق ریه ها ، پوست یا دهان وارد بدن می شوند ترمیم و از بین می برد. این زباله ها به شرح زیر است:

– غذا

– مواد شیمیایی خانگی

– آلاینده های محیط زیست

– دارو

– هورمون

بدون کبد ، تمام مواد مغذی که از طریق غذا و مواد غذایی وارد بدن می شوند بی فایده خواهند بود ، زیرا کبد مسئول تولید انواع توت ها است که در هضم غذا نقش دارند. مواد مغذی به روشی که بدن بتواند از آنها استفاده کند.

کبد قند خون را ذخیره کرده و چربی ها را سم زدایی می کند و انرژی مورد نیاز شما را در طول روز تأمین می کند. همچنین ، کبد وارد جریان خون می شود.

هر کاری که کبد انجام می دهد برای معیشت و سلامتی ما مهم است. اما یک بیماری خاموش که بر قلب بسیاری از مردم در سراسر جهان تأثیر می گذارد می تواند یک چالش بزرگ برای شما باشد.

خطر خستگی چاقی
بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) نوعی بیماری است که در اثر تجمع چربی در کبد ایجاد می شود.

در صورت عدم درمان ، بیماری کبد چرب غیر الکلی می تواند به پوکی پوستی غیر الکلی تبدیل شود ، که می تواند منجر به دیابت ، نارسایی کبد و سرطان کبد شود. در این مرحله ، شفقت ممکن است تنها راه نجات بیمار باشد.

برخی دانشمندان معتقدند که اسید چرب متابولیک (MAFLD) بیشتر بازتاب این بیماری است زیرا دانش بدست آمده طی یک دهه گذشته به روشنی نشان می دهد که این بیماری یک بیماری متابولیک است. به عنوان مثال ، به نظر می رسد انسولین با مقاومت همراه است.

اما اسم هرچه باشد ، یک چیز مطمئناست: بیماری برمی گردد. چاقی یکی دیگر از شرایط متابولیکی است که یک عامل خطر برای بیماری کبد غیر الکلی محسوب می شود و بنابراین کاهش وزن با ورزش یک راهکار مهم برای پیشگیری از آن محسوب می شود.

اما تحقیقات جدید نشان داده است که ورزش هوازی و ورزش با شدت زیاد ممکن است در کاهش چربی در کبد برای جلوگیری یا درمان بیماری به دلیل کاهش وزن از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

اگرچه در گذشته از سونوگرافی یا سایر روشهای غیر تهاجمی برای اندازه گیری تأثیر چربی بر مغز استفاده شده است ، محققان Trinity College Dublin یک قدم اضافی برداشته و انجام داده اند بیوپسی کبد در مطالعه خود.

بیست و یک بیمار مبتلا به دیابت غیر الکلی در این مطالعه شرکت کردند. شانزده نفر از آنها یک برنامه تمرینی هوازی 12 هفته ای را دنبال کردند ، در حالی که هشت گروه دیگر یک سری تمرینات کنترل را انجام دادند.

بیوپسی قلب در ابتدای مطالعه و سپس در دوازده و بیست و پنج هفته پس از برنامه ورزش نشان داد که شخصی که این آزمایش را انجام داده است بهبود یافته است وزن زخم و سلولهای کبدی وارونه شد.

بهبود و پیشگیری از بیماری کبد غیر الکلی
فواید ورزش برای سلامتی کبد و قلب و عروق در بیماران مبتلا به اختلالات غیر الکلی مشهود است ، اما مزایای مداخله در ورزش نیست محققان گفتند كه اگر برنامه ورزش ادامه نیاید ، دوام خواهد یافت.

اگر از چاقی رنج می برید ، در مورد برنامه های منظم ورزش با پزشک خود صحبت کنید. این برنامه باید برای ردیابی شما طراحی شود و ممکن است اولین قدم در کند کردن پیشرفت بیماری باشد.

اگر قلب شما سالم است ، ورزش منظم می تواند به شما در سالم ماندن کمک کند.

دیابت ، مصرف استروئید و کلسترول بالا از جمله عوامل خطر بیماری کبد چرب هستند. اگر هر یک از این موارد را دارید ، در مورد نحوه جلوگیری از چاقی با پزشک خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا