اقتصادی

مناطق آزاد: هیچ درخواستی برای ترانزیت خودروی آمریکایی نداریم

به گفته مقامات شورای عالی آزادی ، علی رغم توافق در گمرک ایران در زمینه انتقال وسایل نقلیه بین مناطق ، شورا و در منطقه هیچ درخواستی برای نقل و انتقال ماشین ایالات متحده بین مناطق وجود ندارد.

به گزارش ترند روز ، از اواسط سال 2016 ، واردات خودروهای آمریکایی ممنوع است ، یا تولید می شود ، با سفارش ایالات متحده انجام می شود و یا به نوعی به نفع این کشور است. در سال 1397 ، پس از تغییر در سیاست ارزی ، ثبت نام و واردات خودرو در این مناطق ممنوع شد ، در حالی كه مناطق آزاد سیاست مشخصی نداشتند و مجبور به اجرای آن شدند. .

اخیراً توافق شورای عالی قانون آزاد و گمرک ایران در زمینه حمل و نقل اتومبیل در مناطق صورت گرفت. در همین حال ، جمالی از اروانقی ، معاون فنی گمرک ایران ، معاون اقتصادی در شورای عالی صفر آزاد ، خواست که این پرونده را بپذیرد و اقدامات لازم را انجام دهد ، به دنبال درخواست انجمن حمل و نقل منطقه ای در این مناطق. این در صورتی است که سازمان ها در انتقال وسیله نقلیه به گمرک با موانعی روبرو شده و خواستار انجام چنین حمل و نقل مطابق تفاهم نامه ای هستند که سال گذشته توسط شورای عالی مناطق آزاد و پلیس امضا شد راهور ناجا.

با این حال معاون فنی گمرک ایران با اشاره به چگونگی جابجایی وسایل نقلیه بین مناطق آزاد ، شورای اقتصاد شورای عالی مناطق آزاد را اجتناب ناپذیر اعلام کرده حمل و نقل تحت شرایط مشخص ، که شرط می کند اتومبیل های مارک دار لامبورگینی ، فراری ، پورشه ، هامر ، مازراتی و بوگاتی ، و همچنین سایر وسایل نقلیه با مارک ایالات متحده ، ساخته شده یا تولید شده در ایالات متحده مجاز نیستند.

نگرانی در مورد دلیل تقاضای حمل و نقل در مناطق آزاد و همچنین محدودیت های گمرکی ایران و تشدید ممنوعیت تردد در ایالات متحده. این پرونده توسط جمالی ، معاون اقتصادی دبیرخانه شورای منطقه آزاد دنبال شد و برای ترند روز توضیح داد.

درخواست حمل و نقل براساس توافق قبلی است

وی در مورد موافقت نامه گمرک ایران در زمینه انتقال وسایل نقلیه در مناطق گفت که این درخواست در یادداشتی به دبیرکل شورای منطقه آزاد ارائه شده است و پلیس راهور ناجا و مورد تأیید نماینده گمرک ایران.

جمالی توضیح داد: تعامل با ابزارهای ایجاد هماهنگی در اجرای طرح ترافیک در زمینه ترافیک و خدمات و ایجاد بستر مدیریت منسجم و منسجم در منطقه آزاد صنعتی. تعطیلات در کشور ، ژوئن 2009 مذاکرات بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و خصوصی اقتصادی و پلیس راهور ناجا براساس قوانین راهنمایی و رانندگی در از منطقه آزاد صنعتی-صنعتی ، همانطور که در بند (3) از زیر (ب) این خاطرات تعریف شده است. حمل و نقل بین مناطق.

هیچ درخواستی از شوراها یا آژانس های حمل و نقل منطقه ای وجود ندارد

مقامات شورای عالی مناطق آزاد تأیید کرده اند که نه دبیر شورای عالی مناطق آزاد و نه این سازمان چنین درخواستی برای تحریم های ایران نداشته اند. تردد خودروهای ایالات متحده در شرایط مورد نیاز آنها برای جابجایی وسایل نقلیه در مناطق آزاد. این منطقه درخواست انتقال خودروی ایالات متحده را بین مناطق باز ثبت نکرده است.

جمالی در پاسخ به این س ifال که آیا کسی درخواست جابجایی وسایل نقلیه آمریکایی بین این مناطق را داده است ، گفت: مسئله حمل و نقل هیچ ارتباطی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ندارد و توافق نامه در هر دو منطقه شرط اصلی جابجایی است. تاکنون درخواستی از سوی دبیر شورای عالی برای انتقال وسایل نقلیه آمریکایی از یک منطقه به منطقه دیگر وجود نداشته است.

دلایل درخواست حمل و نقل در منطقه

نماینده اقتصادی شورای عالی منطقه آزاد با اشاره به اینکه چرا مناطق آزاد برای رانندگی بین مناطق الزامی هستند ، یادآور شد: ایجاد پارکینگ در مناطق آزاد کشور ، حل مشکل سیستم حمل و نقل خسته در برخی مناطق ، ایجاد یک بستر اجتماعی مشابه آن مناطق ، عدم کفایت توانایی واردات خودرو به دلیل وضعیت فعلی ، پیشبرد هدف منطقه آزاد جذب گردشگر داخلی و خارجی با ایجاد جاذبه های لازم یکی از دلایل اصلی این تقاضا است.

وی افزود: همچنین متقاضی به دلیل واردات خودرو از خارج ، عدم توانایی ساكنان در واردات مالی خودرو (حتی در صورت كودتا) پول خود را صرف حمل و نقل می كند. ممنوعیت حتی شامل نمی شود) ، عدم تقاضا در برخی مناطق به دلیل اندازه تعداد وسایل نقلیه خارجی و نبود سایر مناطق باز و تقاضای بخش خصوصی برای خرید و انتقال اتومبیل دلیل دیگر ایجاد فضای پارکینگ در فضای باز.

جمالی تأکید کرد: طبق تفاهم نامه ای بین شورای عالی منطقه آزاد و پلیس راهور ناجا ، هیچ وسیله خارجی وارد کشور نشده و این وسایل نقلیه تابع مقررات گمرکی و گمرکی ایران هستند. فقط در منطقه باز می توان آن را از منطقه باز به حالت حمل و نقل منتقل کرد. ” آنها مناطق باز دیگری دارند.

توجه داشته باشید که از سال گذشته ، شورای عالی مناطق آزاد اگرچه توصیه های محدودی در مورد واردات خودرو به دولت ارائه داده است ، اما هنوز نتیجه گیری نشده است ، دلایل اصلی آن بودجه مالی این كشور و ممنوعیت ارز است. .

در حال حاضر ، همراه با اعلام موقعیت مکانی باز برای جابجایی وسایل نقلیه بین مناطق ، اعلام موقعیت گمرک ایران در این مورد و دلایل ممنوعیت حمل و نقل ایالات متحده

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا