علمی و پزشکی

ماجرای چمن‌خوابی اطراف بیمارستان‌های کرونایی / “لامبدا” بیخ گوش ایران

دبیر کمیته ملی علوم کووید 19 با هشدار در مورد افزایش مرگ و میر ویروس کرونا در صورت عدم رعایت اقدامات پزشکی ، گفت: “اگر مراقب نباشیم و روش را رعایت نکنیم ، لامبدا می تواند موج بعدی باشد.”

در مصاحبه با ترند روز ، دکتر. عاطفه عابدینی وی در مورد وضعیت نمودار در بالای پنجمین کرونا در کشور گفت: اولا باید توجه داشت که هنوز به بالای قله کرونا نرسیده است ما پنجم هستیم. با توجه به اینکه نمودارها در همه استانها سازگار نیستند. به عنوان مثال ، در جنوب استان سیستان و بلوچستان ، این بیماری تحت کنترل است ، اما در مناطقی مانند بوشهر ، این بیماری هنوز بد است. و تعداد بیماریها در تهران نیز در حال افزایش است و از طرفی بسیاری از استانهای شمالی ما نیز در حال افزایش هستند و روند ما در حال افزایش است و ما به قله اوج نرسیده ایم.

افزایش موارد و بیمارستان های مشهد

وی افزود: در حال حاضر موجی مشابه در سیستان و بلوچستان از چند هفته پیش در استان خراسان رضوی داریم. در همین حال ، در استانهای گلستان و جنوب خراسان ، ما با سیستان و بلوچستان موج داشتیم ، اما خراسان رضوی اکنون اوضاع را تشدید می کند. بنابراین میزان پزشکی و بستری شدن و مرگ و میر در این استان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

عابدینی در مورد وضعیت تهران نیز گفت: در تهران ، نرخ رشد ما کند شده است ، اما میزان بروز آن همچنان در حال افزایش است.

داستان چمن خوابیده در اطراف بیمارستان کرونا

وی درباره انتشار یک سری عکس از خواب بیماران مبتلا به بیماری قلبی در تهران و مشهد و کمبود دارو و اکسیژن گفت: ما همچنین تصاویری از فضای آنلاین در مشهد مشاهده کردیم ، اما یکی از همکارانش در مشهد توضیح داد که این آیا بیمارانی که روی چمن دراز کشیده اند نه فقط بیماران. البته ، من فکر نمی کنم ما باید چنین شرایطی را برای بیماران در هر نقطه از کشور داشته باشیم ، با مداخلات وزارت بهداشت برای پذیرش بیماران RamedSavier و با ایجاد کمیته خروج و اکسیژن و تنفس. در همین حال ، من می دانم که بیمارستان پر است و اگر قرار است بیماران بستری شوند ، بیماران باید برخی بیماران را ترک کنند و سپس بیماران جدید باید بستری شوند ، و شرایط مشابهی نیز وجود دارد.

عابدینی در مورد ضرورت ساخت بیمارستان صحرایی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه جدیدی برای ساخت بیمارستان صحرایی اعلام نشده است ، اما در برخی مناطق ، بیمارستان رامدسیور ممکن است یک سری پادگان و غیره ساخته باشد اما بیماران بیمارستان در آنجا نه. .

پروتکل را رعایت نکنید ، مرگ و میر مردم در حال افزایش است

وی در مورد وضعیت بازنگری استراتژی های مراقبت های بهداشتی در کشور گفت: “اگر نمودار تعداد بیماران را مشاهده کنید ، در حال حاضر تعداد افراد مثبت و مبتلا بسیار زیاد است. ، و در مقایسه با ماه مه و حتی مقایسه به پخش کننده چهارم ، این میزان افزایش یافته و بستری شدن در بیمارستان ما افزایش یافته است. ” خوشبختانه میزان مرگ و میر در مقایسه با میزان بستری شدن در بیمارستان افزایش نیافته است که نتیجه مداخلات پزشکی مانند درمان سریع و واکسیناسیون برخی افراد و غیره است. این روش در همه جا باز است و هیچ کس توجهی به پیروی از پروتکل آن نمی کند و همه مراکز خرید ، رستوران ها و غیره باز هستند ، که اقدامات مناسب برای گسترش بیماری و انتقال ویروس ، به ویژه در گونه های دلتا ، که نرخ رشد بالایی دارند ، ارائه می دهند. . ، میزان مرگ و میر نیز ممکن است افزایش یابد.

امکان گسترش بالای پنجم

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است که اوج پنجم بسیار سخت است و ممکن است تعداد روزهایی که در اوج می گذرانیم نسبت به اوج روز چهارم افزایش یابد ، اما به طور کلی ، اگر بخواهیم تعداد موارد را کاهش دهیم و ما باید مردم را بکشیم. جدی ترین پروتکل ها. ” در غیر این صورت ، اگر انتظار داشته باشیم ویزیت بیمار و بیمار به یک شکل افزایش یابد ، می توان انتظار افزایش تعداد مرگ و میر را داشت.

افزایش انتقال همان افزایش خطر جهش است

عابدینی گفت: “شایان ذکر است که ویروس کرونا هر روز تغییر می کند و این تغییرات می تواند بروز و مدت زمان عفونت و همچنین تعداد افراد مبتلا را افزایش دهد.” شدید. هرچه ویروس بیشتر تغییر کند ، تأثیر واکسن کمتر خواهد بود. بنابراین ، به منظور بهبود نتایج واکسیناسیون ، رعایت پروتکل ضروری است.

“لامبدا” از ایران

وی گفت: “هرچه ویروس های بیشتری وارد جامعه شوند ، احتمال تغییر ویروس های موجود در جامعه بیشتر است.” در همین حال ، در صورت عدم کنترل ، نوآوری های جدیدی مانند lambda می توانند وارد کشور شوند. البته ما هنوز این تله را در ایران نداشتیم ، اما در کشورهای جهان مواردی داریم که یک نفر گزارش شده و یک نفر در ترکیه گزارش شده است و اگر مراقب نباشیم و اصول را رعایت نکنیم ، لامبدا می تواند موج بعدی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا