علمی و پزشکی

بهبود روحیه کودکان بستری شده در بیمارستان با کمک یک دوست رباتیک!

در یک آزمایش ، محققان آمریکایی از یک ربات برای ارتباط با کودکان بستری در بیمارستان استفاده کردند و نتایج خوبی گرفتند.

به گزارش ترند روز و به نقل از Medical Express ، یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس (UCLA) نشان می دهد که برخورد با روبات های کنترل شده توسط انسان می تواند به بهبود رفاه کودکان بستری در بیمارستان کمک کند.

این روبات که “Robin” نامیده می شود ، یک ربات اجتماعی است که توانایی حرکت ، صحبت و بازی با کاربران را دارد و توسط انسان کنترل می شود. محققان دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس ، طی یک آزمایش ، ملاقات رابین را با کودکان بیمارستان ترتیب دادند.

در پایان خلبان ، کودکان و خانواده های آنها در مورد تجربیات خود در رابطه با رابین صحبت کردند.

نود درصد از خانواده هایی که با رابین ملاقات کردند درخواست ملاقات دیگری کردند. نتایج نشان داد که برخورد با “رابین” 29 increase در نتایج مثبت و 33 decrease در نتایج منفی برای کودکان افزایش یافته است.

متخصص اطفال که بر جلسه رابین نظارت می کرد ، مزایای تماس نزدیکتر ، تعامل بازیگوشانه و افزایش نظارت بر تجربه بیمارستان را برای بیمار ، کودکان و ایجاد دوستی و اعتماد جدید گزارش کرد.

جاستین واگنر ، یکی از محققان این پروژه می گوید: “ما تأثیر مثبتی بر کودکان ، خانواده ها و کارکنان بیمارستان مشاهده کردیم.” تحقیقات ما نشان می دهد که استفاده از شرکای اجتماعی روباتیک می تواند راه خوبی برای کاهش استرس ناشی از بستری شدن در بیمارستان باشد. با ادامه همه گیری کووید -19 ، احساس اضطراب و ضعف بیمار افزایش یافت. بسیار مهم است که ما تا حد امکان ایجاد کنیم و به بیماران کمک کنیم تجربه بهتری داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا