علمی و پزشکی

عینکی برای ناشنوایان ! – ترند روز

من عینک‌هایی را دیده‌ام که دوربین‌هایی دارند که به نابینایان می‌گوید دنبال چه چیزی بگردند. عینک جدید به نام “صدا” کمی با عینک های قدیمی متفاوت است زیرا دارای یک میکروفون است که متن صحبت های دیگران را نشان می دهد.

عینک های ساخت اسلوونی در حال حاضر به عنوان نمونه اولیه عرضه می شوند. این عینک که دارای یک میکروفون حذف نویز در جلو است، دارای صفحه نمایش مشابه عینک گوگل، ریزپردازنده مبتنی بر اندروید، صفحه نمایش لمسی برای کنترل عملکرد و باتری لیتیوم پلیمری است. آنها به طور پیش فرض دارای رنگ شفاف هستند.

به گفته سازندگان، فناوری Voicee می تواند گفتار یک فرد را به صورت متنی به کاربر برساند.

این عینک بدون مواد پشتیبانی دیگر کار می کند، می تواند به هر یک از پنج زبانی که تاکنون در نظر گرفته شده است تولید شود و وزن آن کمتر از 100 گرم است. این گزارش نشان می دهد که یک بار شارژ باتری ممکن است برای استفاده بیش از 24 ساعت کافی باشد.

Voicee اولین شرکتی نیست که چنین محصولی را ارائه می دهد. نمونه‌های دیگر عبارتند از صفحه‌نمایش واقعیت افزوده LTCCS که به اهداف مالی خود نرسید. مثال دیگر TranscribeGlass است که در حال حاضر در دست توسعه است. مثال سوم برنامه ای است که توسط Google Glass ارائه شده است. با این حال، بلندگو باید با یک تلفن اندرویدی صحبت کند.

عینک های صوتی را می توان با قیمت 540 دلار خریداری کرد، با این فرض که آنها هنوز یک محصول تجاری کامل نیستند. در مورد ساخت این عینک با قیمت 675 دلار عرضه می شود.

دکمه بازگشت به بالا