علمی و پزشکی

عوارض مصرف بیش از حد کافئین چیست؟

سازمان جهانی غذا و داروی آمریکا (FDA) می گوید ، یک فنجان کافئین معادل 28 فنجان قهوه است ، به همین دلیل فروش قهوه در بسیاری از کشورهای جهان دلیل فروش آن است. این ممنوعیت ناشی از کشته شدن چندین نفر در سالهای اخیر بود.

بیش از حد مخلوط قهوه!

گزارشی جدید به سرپرستی دکتر ربکا هورستن نشان می دهد که وقتی کافئین از نظر کمیت زیاد باشد چه اتفاقی می افتد. گزارش مربوط به یک بیمار 26 ساله است که دو قاشق غذاخوری (حدود 20 گرم) خورده است. این معادل 50 تا 60 فنجان قهوه است ، که Harvesten و همکارانش می گویند بیش از حد کافی برای کشتن کسی است.

به گفته محققان ، مصرف بیش از 1 تا 2 باعث کاهش چشمگیر چربی بدن می شود. عوارض جانبی مصرف کافئین بیشتر از 5 گرم یا انتقال خون بیشتر از 80 میلی گرم در لیتر ظاهر می شود. در بیماران ، میزان کافئین به 147 میلی گرم در لیتر و میزان مرگ و میر رسیده است. قبل از مداوا ، بیماران علائمی از قبیل تنگی نفس ، ترافیک ، اضطراب و مشکلات تنفسی ، ضربان قلب و فشار خون ثابت و کاهش فشار خون را نشان می دادند. ، که توسط پزشک معالجه می شود. ECG آنها نشان داده است که یک وجود غیر طبیعی در قلب وجود دارد به نام تاکی کاردی بطنی ، و آزمایشات نشان داده اند که نوعی اسید بنام اسیدوز متابولیک با تنفس متابولیک می شود (دی اکسید کربن و عدم تعادل اکسیژن). از خون). تعداد گلبولهای سفید نیز افزایش یافته است.

بیماران برای رفع مسمومیت قهوه پس از مراجعه به بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفتند.

محققان می گویند اگرچه توصیه رسمی برای مصرف بیش از حد کافئین وجود ندارد ، اما مصرف کافئین می تواند خطرناک باشد.

sciencealert.com

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا