اقتصادیبرترین های ترند روزعمومی

آیا مصرف قهوه در مراحل قبل و بعد از ورزش، به افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی کمک می‌کند؟

آیا قهوه قبل از ورزش تاثیری بر چربی سوزی دارد؟

درمان پیسی با قهوه های گانودرما: اشاره کردیم که چربی سوزی قهوه بر بدن از اثرات وجود داشتن کافئین بالای آن نسبت به سایر مواد غذایی و نوشیدنی ها می باشد و به خاطر کالری پایینی که قهوه دارد این کار را به نحو احسنت انجام میدهد.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به مطلب  مراجعه کنید.

کافئین موجود در قهوه با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن باعث میشود که شما وقتی ورزش میکنید اگرقبل از آن یک فنجان قهوه نوش جان کرده باشید 20% سوخت و ساز شما افزایش یابد.

یکی دیگر از اثرات مصرف قهوه قبل از فعالیت ورزشی این است که باعث می شود بدن سلول های چربی را به عنوان منبع انرژی، به جای گلیکوژن استفاده کند و این امر هم باعث چربی سوزی بیشتری می شود.

فواید دیگر نوشیدن قهوه همراه با  انجام تمرینات ورزشی

1_  قهوه گانودرما برای پسوریازیس: افزایش سوخت و ساز  پس از نوشیدن قهوه به دلیل داشتن مقادیر بالا کافئین در بدن اتفاق می افتد و این وابسته به انجام فعالیت ورزشی نمی باشد. در واقع ورزش به تشدید شدن سوخت و ساز منجر می شود. یکی از دلایل اینکه تقریبا در تمام رژیم های غذایی مصرف قهوه در طول 24 ساعت توصیه میشود همین است.

2_ کافئین  و به خصوص پولیفونول ها، اسیدکلروژنیک، کافئیک و کینیکان و دیگر ترکیبات قهوه باعث شده که به طور شگفت انگیزی اشتهای شما کم شده و کمتر به دنبال خوراکی ها به خصوص خوراکی های پر کالری بروید.

3_ قهوه برای تحریک کارکردهای مغزی مفید است و شما به مراتب کمتر احساس خستگی میکنید و در باشگاه بازدهی بالاتری دارید و تایم بیشتری را بدون احساس خستگی صرف تمرین می کنید.

4_قهوه باعث بهبود گردش خون میشود؛ بر اساس گزارش مجله بهداشت المان کسانی که در طول روز 155 گرم قهوه مینوشند 30% افزایش در جریان خون مویرگی را تجربه میکنند، وقتی شما افزایش گردش خون دارید اکسیژن بیشتری به بافت ها عضلات و اندام هاتون میرسد و باعث شده ماهیچه های شما دیرتر خسته شده و عملکرد بالاتری داشته باشید و در نتیجه چربی سوزی بیشتری اتفاق بیفتد.

5_ورزشکارانی که قبل از ورزش قهوه مینوشند معمولا درد عضلانی کمتری نسبت به ورزشکارانی که قهوه نخورده اند احساس می کنند، طبق تحقیقاتی که در دانشگاه ایلینویز در سال 2015 انجام شده شده است 2 فنجان قهوه یک ساعت قبل از ورزش درد عضلانی را تا 48.5 درصد کاهش میدهد.

6_ کافئین موجود در قهوه سیستم های عصبی بدن را تحریک کرده و سیگنال هایی را مستقیم به سلول ها چربی انتقال میدهد، نتیجه این کار با افزایش سطح هورمون باعث افزایش ضربان قلب و انقباض عروق می شود. از طرفی اپی نفرین همچنین باعث آزاد شدن بیشتر چربی ها برای تامین انرژی در بدن نیز می شود.

7_ طبق تحقیقات کارشناسان تغذیه قهوه مکانیسمی را در مغز ایجاد می کند که باعث می شود رشد ماده ای به نام نوروموتور (Neuromotor) در مغز افزایش یابد. همین طور که از اسم این ماده پیداست بدن شما بدون آن مثل موتور بدون احتراق است بنابراین یکی از کارهای مفید و شگفت انگیز قهوه کمک به عضلات شما و حفظ سلامت آن است.

نوروموتورها (neuromotor)  یکی از فاکتورهای تقویت حافظه هستند که سلول های بنیادی مغز را برای تبدیل به نورون های جدید در مغز فعال میکنند. افزایش این فاکتور باعث بهتر شدن عملکرد مغز انسان می شود.

8 _ طبق آزمایشات انجام شده در دانشکده جان هاپکینز، مصرف  210 میلی گرم کافئین حافظه شرکت کنندگان را تا یک شبانه روز تقویت میکند و مغز برای پردازش حافظه مجبور به فعالیت بیشتر و مصرف انرژی است در نتیجه چربی سوزی قهوه اتفاق می افتد.

بازدهی بالای ورزشی با چربی سوزی قهوه

فروشگاه محصولات دکتر بیز در تهران: افزایش فعالیت در حین ورزش به دلیل مصرف قهوه حاوی کافئین، موجب افزایش نتیجه ورزشی میشود.

در خیلی از مقالات ورزشی که توسط متخصصان تغذیه نوشته میشود از قهوه های پر کافئین به عنوان یک ماده نیروزای کمکی سالم نام برده میشود.

چه زمان قهوه نخوریم؟

همان قدر که قبل از ورزش و در طی روز قهوه مفید است به دلیل اینکه احتمال اختلال در خواب وجود دارد موقع خواب قهوه نباید مصرف بشود و اینکه قبل از ورزش قهوه سرشار از سود بوده ولی بعد از ورزش اصلا توصیه نمیشود چون بعد از تمرین ورزشی بدن شما نیاز به ریکاوری با  وعده غذایی دارد و مواد غذایی مثل پروتئین کمک فراوانی به عضله سازی و بازسازی ذخایر انرژی میکند و وعده غذایی شما کمک به می کند.

کافئین از فرایند افزایش تولید پروتئین در عضلات جلوگیری میکند پس اگر شما قصد بالا بردن یا نگه داری از عضلات بدن خود را دارید نباید به هیچ وجه اجازه دهید بعد از ورزش به بدنتان کافئین برسد.

حرف اخر

پس با توجه به صحبت های بالا بهترین حالت برای رسیدن به چربی سوزی قهوه این است که شما حدودا” یک ساعت قبل از تمرین یک فنجان قهوه مصرف کرده تا تمرینی پر انرژی و سرشار از نشاط داشته و سوخت ساز خود را بالا برده و بعد از تمرین مواد غذایی را انتخاب کنید که حاوی مقادیر خیلی پایین چربی و پروتئین بالا (سینه مرغ ، ماهی کبابی ، قارچ ، عدس و گوشت قرمز بدون چربی )  باشند تا  روند چربی سوزی ادامه دار باشد.

دکمه بازگشت به بالا