عمومی

عسل گون درجه یک اصل را از کجا بخریم؟

خرید عسل گون و استفاده از آن بر روی زخم و تبخال میتواند در مرحله اول باعث پاکسازی و جلوگیری از عفونت آن شود و پس ازآن نیز با خاصیت تسکین، به بهبود سریع آن کمک کند. استفاده از عسل بر روی زخم و تبخال میتواند در مرحله اول باعث پاکسازی و جلوگیری از عفونت آن شود و پس از آن نیز با خاصیت تسکین، به بهبود سریع آن کمک کند. برای از بین بردن عفونت مثانه و کلیه و نفخ معده ترکیب دارچین و عسل را جوشانده و میل کنید. برای مثال؛ ترکیب آن با برگ نو درخشان برای درمان سرطان سینه ، سرطان گردن و سرطان ریه به کار می رود .

برای سندرم خستگی مزمن (CFS)، بیماریهای کلیوی، دیابت و فشار خون بالا مورد استفاده قرار میگیرد. و کیک مورد استفاده قرار میگیرد . گل دیگری که در تهیه این عسل مورد استفاده قرار گرفته است، گیاه زول است. عسل ممکن است حاوی آندوسپورهای بوتولینوم باشد. طبق مطالعات قبلی، گزارش شده است که گُل برخی از گونه  های گون حاوی مقدار نسبتاً بالایی از فلاونوئیدها، ساپونینهای تریترپنوئید، اسیدهای فنلیک، قندها، اسیدهای آمینه و ترکیبات ناپایدار است. رنگ عسل گونگز زرد روشن یا زرد طلایی میباشد و زمان برداشت این گیاه در تیر ماه است.

این عسل علاوه بر خواص عمومی عسل دارای ویژگیهای منحصر بفرد غذایی و درمانی فراوانی میباشد. این عسل دارای خواص درمانی و تقویتی بسیاری برای بدن است. عسل گون دارای خواص زیادی است که برای سلامت قلب و ایمنی بدن بسیار مفید می باشد. در ادامه مقاله قصد داریم تا قسمت کوچکی از فواید و درمان با عسل طبیعی را برای شما بیان کنیم.

از کتب طبی مصر باستان تا طب سنتی ایرانی و حتی طب چینی، در میان قسمت اعظمی از دستورات و نسخ درمانی برای اغلب بیماریها، نام مادهای به نام درمان با عسل طبیعی به چشم میخورد. قلب یکی از پر کارترین عضوهای بدن است که از زمان تولد شروع به کار می کند، این قسمت از بدن که بیشترین مصرف انرژی را در بین تمام عضلات بدن دارد و از بدو تولد هرگز استراحت ندارد انرژی مورد نیازش را از طریق سوختن گلوکز داخل بدن آزاد می کند.

خاصیت درمانی و دارویی بالای گز انگبین قابل توجه است. یکی از دلایل محبوبیت عسل طبیعی گون رایحه و طعم ملایم آن است، هرچند افراد بسیاری از خواص دارویی بی همتای عسل گون آگاه هستند و از این رو به استفادۀ منظم این عسل می پردازند. گیاه گون انگبین دارای خار و گلهای معطر است که توانایی تولید در شهد را دارند که در نتیجه زنبورها را به خود جلب می کند.

گیاه گون انگبین، گیاهی است که بوته های بسیار محکمی دارد و ارتفاع این گیاه اغلب بین 70سانتیمتر الی 1 متر است. عسل گون ۹۰۰گرمی که اغلب شهد آن مربوط به گیاه گون می باشد به علت قیمت مناسبی که دارد جزو عسل های پرطرفدار است. این شربت از بهترین نوشیدنی های طبیعی بوده و علاوه بر ضد سرطان بودن خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد و از تمام خواص عسل گون مصرف شده به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در آب لیموی طبیعی برخوردار است.

افراد دیابتی بدون مشورت با پزشک خود مجاز به مصرف عسل نیستند و با توجه به درجه و نوع دیابت خود به مقدار محدود از عسل استفاده کنند و حتما از طبیعی بودن عسل اطمینان حاصل کنند چرا که عسل طبیعی خود به خود بعد از دو ساعت قند خون را پایین می آورد.

این عسل به دلیل میزان ساکارز نسبتا پایینی که دارد برای افراد دیابتی مناسب است. مشاهدات حاکی از آن است که این گیاه یکی از رایجترین درمانهای توصیه شده برای کنترل دیابت در طب سنتی چینی به حساب میآید. عسل نه تنها برای زخم دیابت، بلکه برای درمان زخم عادی، جای سوختگی، تبخال و… زیرا زنبوران عسل تنها شهد را برداشته و طی تحولاتی که زنبور عسل روی شهد ها اعمال میکند، عوارض گیاه گون انگبین را ازبین میبرد.

با مخلوط کردن ۲ تا ۳ قاشق مرباخوری عسل گون با آب گرم و اضافه کردن چندقطره لیموترش تازه می توانید نوشیدنی طبیعی و فوق العاده ای را درست کنید و از مزیت های فوق العادۀ عسل گون بهره ببرید. بهترین روش مصرف عسل گون گز در برنامه غذایی روزانه، استفاده از شربت عسل است که با مخلوط کردن دو تا سه قاشق از این عسل با آب ولرم و سپس اضافه کردن آب لیمو ترش تازه به آن تهیه میگردد.

عسل گون را در برنامه غذایی و رژیم غذایی خود بگنجانید: قراردادن بر روی محل درد درمان معده درد با عسل گون همچنین مصرف عسل گون به شما برای رهایی از دردهای معده و مشکلات مرتبط با اسید معده، ترش کردن، نفخ و حتی مسمومیت کمک می رساند و یک تقویت کنندۀ بسیار عالی برای معده است. گفته میشود این گیاه دارویی فواید زیادی برای بسیاری از بیماریهای از جمله بیماریهای قلبی دارد.

یکی از این گیاهانی که زنبورها می توانند از آن برای تهیه و ساخت عسل کمک بگیرند گیاه گون است ، البته باید این نکته را مدنظر قرار دهید که تهیه عسل صرفا از یک گیاه خاص بستگی به شرایط پوشش گیاهی غالب آن منطقه دارد. گون گیاهی یک یا چندساله گلدار با ارتفاع حدود 75 سانتیمتر است.

ویژگی و مشخصات ظاهری عسل گون شامل رنگ از زرد پر رنگ تا قهوه ای روشن متغیر است. جالب است بدانید، علاوه بر شهد و سایر قسمتها ریشه گون هم در ساخت انواع قرصها، کپسولها، شربتها، پودرها و دم نوشها به کار میرود. درختچه گون گزی(گون انگبین) به عنوان گونه اصیل و ارزشمند مراتع ایران شناخته میشود. علاوه بر این، آنها به عنوان آنتی اکسیدان عمل میکنند و استرس اکسیداتیو را از بین میبرند؛ به همین دلیل است که از این ترکیبات در برخی واکسنها استفاده میشود.

این شربت، علاوه بر اینکه به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی بدن عمل میکند و درصد ابتلا به سرطان را در شما کاهش میدهد، به علت طبع گرمی برای درمان سرماخوررگی و افراد سر مزاج بسیار مناسب است. بهتر است جهت درمان با عسل طبیعی برای این منظور، در روز یک قاشق غذاخوری عسل را در وعده غذایی صبحانه و یا آخر شب میل کنید.

کلام آخر در خصوص درمان با عسل طبیعی بهعنوان کلام آخر، بار دیگر پیشنهاد میکنیم تا قبل از خرید عسل، از کیفیت بالا و طبیعی بودن آن مطمئن شوید. این گیاه به علت دارا بودن گز انگبین، مورد علاقه زنبوران عسل است به طوری که هر ساله در ایران از این گیاه به مقدار زیادی، عسل گون گز تولید میشود.

خرید عسل گون به منظور تقویت سیستم ایمنی و افزایش قدرت بدن در مبارزه با عارضههای مختلف از دیرباز در ایران رایج بوده است. شما با خوردن روزی یک لیوان از این شربت طبیعی میتوانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید و از ابتلا به سرماخوردگی در فصول سرد سال جلوگیری کنید.

به طورکلی متخصصان طب سنتی برای درمان با عسل طبیعی این خواص را قائل هستند: خون ساز و تصفیه کننده خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش دردهای استخوانی و مفاصلی، غضروف ساز و ترمیم کننده مفاصل، کاهش دهنده نفخ، مفید برای گرفتگی عروق، بهبود ناراحتیهای روده، ضد سرفه، مقوی مغز و اعصاب، تقویت کننده حافظه، نرم کننده سینه، کنترل و بهبود اسپاسم، تب بر، بهبود سر درد و میگرن، بهبود آرتروز، مفید برای معالج رعشه، تقویت کننده بینایی، ضد صرع، ضد تشنج، بهبود کننده تنگی نفس، مسکن و تسکین دردهای مختلف بدن، کاهش دهنده فشار خون و… برای کاهش ریزش مو ها استفاده می کنند.

همچنین کاهش درد دندان متوانید از ترکیب عسل ، دارچین و روغن زیتونی که حررات دیده ، به صورت موضعی استفاده کنید. علاوه بر خواص بالا میتوانید با ترکیب دو تا سه قاشق غذاخوری عسل گون گز با آب ولرم و یک عدد لیموترش تازه، شربت طبیعی درست کنید. خواص سیاهدانه و عسل و دارچین در استفاده از این ترکیب و درمان با عسل طبیعی و دارچین، باید با متخصص طب مشورت نمایید. عسل گون گز با وجود اینکه از گزانگبین و درختچه گون انگبین گرفته میشود اما عوارضی را که گزانگبین برای افراد دارند در این عسل مشاهده نمیکنند.

برای تهیه عسل حتماً به کندوداران یا فروشندگان معتبر عسل رجوع کنید. همچنین برخی افراد به طور ارثی و ژنتیکی در معرض ابتلا به بیماریهای استخوانی و یا پوکی استخوان (خصوصا در مورد بانوان) هستند؛ این افراد میتوانند با مصرف روزانه ۱ تا ۲ لیوان از شربت عسل گون گز بدن خود را در مقابل ابتلا به این بیماریها بیمه کنند. تا شهد و گرده گل موردنیازشان را جمع آوری کنند و تلف میشوند.

با وجود این بهتر است افراد دیابتی از خوردن عسل قبل از خواب شبانه و یا قبل از صبحانه بدون مشورت با پزشک خود داری کنند و با توجه به درجه و نوع دیابتی که دارند مقدار مجاز عسل را از پزشک معالج خود پرس و جو کرده و سپس اقدام به مصرف کند. بر خلاف نظر عموم افراد دیابتی می توانند عسل مصرف کنند و آن را در سبد غذایی خود قرار دهند فقط با رعایت حد مجاز آن.

البته باید توجه داشت که این عسل به افزایش قند خون نیز کمک میکند و در افراد دیابتی باید به صورت کنترل شده مصرف شود. مصرف عسل طبیعی به همراه آب سیر برای کنترل فشار خون مناسب است. یعنی مقدار انسولین لازم پس از مصرف هر کدام از انواع قند ها ، مقدار متفاوتی است. مصرف هر روز صبح ناشتا عسل به همراه آب ولرم و آب لیموی تازه به پاکسازی بدن کمک می کند. این رادیکالها موجب آسیب سلولی و بروز نشانگان پیری در بدن میشوند. این گیاه گونههای مختلفی دارد که گلهایی با رنگهای سفید، صورتی و گاهی بنفش از آنها میروید.

عسلی که مصرف میکنید هیچگونه مواد مضری ندارد. از این که ما را همراهی میکنید سپاس گداریم. از این که ما رو برای خرید انتخاب کردین متشکریم. مصرف خوراکی و مستمر این محصول در طب سنتی برای درمان بیماری های معده و روده مانند درمان زخم معده، درمان اسهال، یبوست و… ازمسمومیت های غذایی جلوگیری می کند. کاهش استرس اکسیداتیو به بهبود حافظه و تقویت آن کمک می کند. همچنین عسل گون اثرات جانبی را بر روی سیستم ایمنی کاهش می دهد و جلوی رشد تومور و سلول های سرطانی را می گیرد.

هرچند نیازمند مدرک است، یکی از روش هایی که گون موثر واقع می شود، افزایش تولید سلول های ایمنی بدن است. عسل هنوز نوعی قند است .بنابراین در مصرف آن نباید زیاده روی کرد. از خواص عسل گون گز می تواند به موارد زیر اشاره کرد. عطاری اینترنتی مشکستان با کیفیت ترین عسل گون و ۱۰۰ %طبیعی را با قیمت مناسب در اختیارتون می گذارد.

در صورت خرید عسل گون سیوان مُکاری این تضمین برای شما وجود دارد که عسلی با کیفیت عالی و طبیعی به دستتان برسد، همچنین در صورت نارضایتی امکان بازگشت آن هم وجود دارد. خانمهای باردار و شیر ده بهتر است برای میزان مصرف عسل گون، با پزشک متخصص مشورت کنند. مصرف عسل به همراه فلفل سیاه و زنجبیل برای تسکین آسم بسیار مناسب است. گون گیاهی است از تیره نخود ها که در دشت های ایران به وفور یافت میشود که در زبان فارسی به این نوع از گون، «گیاه گون انگبین» میگویند. مطالعات زیادی بر روی رده های سلولی، تاثیر مواد فنولیک عسل ، کافئیک اسید پنتیل استر همچنین پلی فنل ها و ویتامین های موجود در عسل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی به جلوگیری از فرآیند سرطانی شدن سلولها کمک می کند.

آنتیاکسیدان موجود در گون یکی از مواد موثر در رفع تومورها و غدد سرطانی است. به تهنشین شدن و شکرک زدن عسل های طبیعی، رس بستن میگویند که مدت زمان رس بستن در این عسل 8 ماه است. اگر ظرف عسل را در محیط خنک به دور از نور مستقیم نگه دارین ، مدت طولانی تری میتوانید از آن استفاده کنید. عسل را حتما در طرف شیشه ای در بسته نگه دارید.

معمولا در چند زمان نیاز میشود تا به زنبورهای عسل، شربت تقویتی داده شود. بنابراین گون ها، جزء گیاهان خشکی پسند به شمار می روند که با رطوبت کم و نیاز آبی اندک به حیات خود ادامه می دهند. بسیاری از اوقات عسل گون گز را با عسل گون کتیرا یا گون زرد اشتباه میگیرند در صورتی که این عسل ها تفاوت هایی در رنگ، بو و طعم دارند.

اگر در سفره غذایی خانواده از این عسل استفاده کنید، به طور قطع از انواع ویروسها در امان میشوید. خواص دارویی و درمانی را به این عسل بخشیده است به همین علت در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. صمغ در واقع از ترشحات هیدروکلوئیدی گیاهان تولید میشود در حالی که گز انگبین ترشحات قندی گیاهان در اثر فعالیت حشرات بر روی گیاه گون انگبین است . گز انگبین که به خاطر اشتباه عامیانه صمغ نامیده میشود. با توجه به عوارض جانبی احتمالی گون، مصرف فرآوردههای ان به برخی گروهها توصیه نمیشود.

توصیه می شود نوزادان زیر یک سال عسل مصرف نکنند. جلوگیری از رشد انواع تومور ها یک خواص ناب عسل گون می باشد. گیاه گون انگبین به صورت خودرو در مناطق کوهستانی و دامنه کوه ها به خصوص کوه های زاگرس، استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال بختیاری، جنوب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و مناطقی در جنوب ایران، میروید. مصرف عسل در خانم های باردار مشکلی ایجاد نمی کند.

ورم پلک و زخم های قرنیه از بیماری های شایع چشمی می باشد. • بهبود زخم روده و. مصرف عسل به همراه آب ولرم ، تشنگی و علائم گرمازدگی را از بین میبرد و سکسکه را متوقف میکند. جویدن موم عسل ارگانیک به دلیل داشتن خاصیت ضد قارچی و ضد التهابی علائم تب یونجه را از بین میبرد. نسبت به عسل آویشن طعم و عطر کمتری دارد.

عسل آویشن می تواند مجرای داخلی معده را نرم کند تا از سوزش آن جلوگیری شود. درنهایت و در صورت مصرف مداوم این داروی گیاهی، بدن مقاومت خوبی به گردههای گل پیدا میکند و پس از آن تا حد زیادی شما را در مقابل آلرژیهای فصلی آسیبناپذیر میکند. مصرف روزانه آن از مرگ سلولهای بدن جلوگیری میکند.

این گیاه در مناطق خشک بهتر رشد میکند و در شمال ایران پراکندگی بسیار کمی دارد. زنبورهایی که از این گلها تغذیه میکنند، عسل گون را تولید کرده که دارای خواص اصلی این گیاه نیز هست. در این مطلب قصد داریم به خواص عسل گون و همچنین اطلاعاتی در مورد گیاه گون بپردازیم. عسل گون گز که به اسم عسل گز انگبین هم شناخته میشود از گز انگبین درختچه گون انگبین درست میشود.

پس از خرید عسل طبیعی گون آن را در یخچال نگهداری نکنید و آن را در درمای اتاق بگذارید. عسل کنار از میوه کنار موجود در منطقه زاگرس بدست می آید. مصرف گردو ماهی میوه سبزیجات و… خاصیت دارویی ویژه خود را دارد. شود .نوعی مسمومیت غذایی نادر اما جدی که می تواند منجر به فلج شود. درمان با عسل طبیعی جهت درمان زخم، تبخال، سوختگی و… استفاده از آن باعث افزایش هورمون ملاتونین میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا