برترین های ترند روزعمومی

صندلی محصلی چیست؟

همه ما خاطرات مختلفی از دوران مدرسه داریم و متأسفانه بعضی از این خاطرات اصلاً جالب نیستند! یکی از این خاطرات که احتمالاً همه ما با آن سروکار داشتیم صندلی محصلی و دانش‌آموزی بوده است. همه ما به‌خوبی به یاد داریم که در دوران مدرسه سخت‌گیری‌های بسیاری در رابطه ‌با توجه و تمرکز کامل هنگام تدریس بود، اما و باز هم اما یک نکته مهم در هنگام آموزش به دانش‌آموزان کاملاً نادیده گرفته می‌شد. احتمالاً تا الان حدس زدید که منظورم چیست! راحتی دانش‌آموزان در هنگام یادگیری! این‌جاست که پای صندلی محصلی یا دانش آموزی به میان می‌آید. وقتی که امکانات مناسب در دسترس نباشد، خواسته یا ناخواسته بهره‌وری به‌طرز چشمگیری کاهش می‌یابد؛ به همین دلیل است که دسترسی به یک صندلی استاندارد و مناسب برای دانش‌آموزان و محصلین حق آن‌ها است. نمی‌توانید از دانش‌آموزان انتظار تمرکز 100 درصدی بر دروس داشته باشید، ولی از طرف دیگر آن‌ها را مجبور به نشستن روی صندلی سفت، غیراستاندارد و خراب کنید.

What is a student seat?

والدین عزیز و معلمین محترم اگر یادگیری دانش‌آموز برای شما اهمیت دارد، پس راحتی او را در هنگام آموزش و مطالعه جدی بگیرید. صندلی محصلی مناسب با به‌حداقل‌رساندن حواس‌پرتی مربوط به وضعیت بد قرارگرفتن به دانش‌آموزان احساس آرامش و مطالعه مؤثری خواهد داد. یک صندلی مطالعه ارگونومیک با پد تحریر نه‌تنها فشار اطراف ناحیه کمر را کاهش می‌دهد، بلکه در حین نوشتن از عضلات بازو و ساعد نیز پشتیبانی می‌کند.

صندلی دسته دار

صندلی دسته‌ دار یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانش‌آموزان است که می‌توانند ساعت‌های طولانی برای یادداشت‌برداری و مطالعه روی آن با آرامش و راحتی بنشینند. از طرف دیگر صندلی دسته ‌دار عالی می‌تواند فضایی راحتی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند تا بتوانند بر روی مطالعه خود تمرکز کنند. صندلی دسته دار استاندارد مزیت‌های بسیاری برای دانش‌آموزان دارد از جمله این صندلی‌ها با پایه‌های لاستیکی ضدلغزش عرضه می‌شوند تا هرگونه سروصدای آزاردهنده را کاهش دهد. بعضی از مدل‌های این صندلی‌ها با تخته‌های نوشتاری صاف و یکنواخت و پهن ساخته می‌شوند تا امکان نوشتن آسان و راحت را فراهم کند. صندلی دسته دار را می‌توان به‌صورت تکی برای استفاده شخصی در خانه و یا به‌صورت چندتایی خریداری کنید.

صندلی آموزشی طیف وسعی از صندلی‌های پلاستیکی، صندلی‌های چوبی، صندلی‌های قالب‌گیری شده یک‌تکه تا انواع چهارپایه و صندلی‌های بلند که برای کار در آزمایشگاه مدرسه یا دانشگاه، طراحی می‌شوند‌. بسیاری از صندلی آموزشی که در حال عرضه شدن هستند، هم برای راحتی و هم برای قرارگیری صحیح وضعیت بدنی دانش‌آموزان که در سن رشد هستند، طراحی شده تا در آینده دچار مشکل در وضعیت بدنی آن‌ها مخصوصاً ستون فقرات نشود.

صندلی دانش‌آموزی

متاسفانه اغلب صندلی‌ های دانش‌آموزی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند؛ به همین دلیل اشکالاتی عدیده در استخوان‌بندی دانش‌آموزان مانند قوز کمر را شاهد هستیم. از طرف دیگر اگر صندلی دانش‌آموزی راحت نباشد، برای دانش‌آموزان عذاب‌آور است و اغلب سبب حواس‌پرتی دانش‌آموزان خواهد شد. پس هنگام خرید صندلی دانش‌آموزی تمامی جوانب و استانداردهای لازم را به دقت بررسی کنید تا از هرگونه آسیب به دانش‌آموزان جلوگیری به عمل آید. درست است که قرارگیری دانش‌آموزان روی صندلی اهمیت بالای دارد، اما این بدان معنا نیست که راحتی و قرارگیری صحیح دانشجوها را در نظر نگیریم!

صندلی دانشجویی اهمیت بالای دارد چرا که نه‌تنها حواس دانشجوها را پرت نمی‌کند، بلکه راحت آن‌ها را به‌خوبی در نظر می‌گیرد.
طراحی صندلی دانشجویی به شکلی است که بتوان ساعت‌ها روی آن نشست بدون این‌که سبب خستگی و یا درد عضلانی شود؛ به همین خاطر این صندلی‌ها برای دانشجوها که مجبور هستند ساعت‌ها در کلاس درس باشند بسیار ایده‌آل است.
مزیت دیگر صندلی دانشجویی طراحی مناسب برای حمایت از قسمت پایین تا کمر طراحی شده است تا از هرگونه آسیب به پشت جلوگیری کند.

صندلی دانشجویی و دانش آموزی

با شنیدن اسم صندلی دانشجویی و دانش آموزی اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، این است که این صندلی می‌تواند چه تفاوتی با بقیه صندلی‌ها داشته باشد؟ آیا صندلی دانشجویی و دانش آموزی شبیه به صندلی‌های ساده است؟ برای جواب سوالتان ادامه متن را بخوانید. صندلی دانشجویی  برای استفاده دانشجوها در کلاس‌های دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل یک میز کوچک متصل به صندلی دارد، برای این‌که دانشجویان بتوانند کتاب و جزوه خود را روی آن بگذارند یا به عنوان زیردستی برای نوشتن جزوه از آن استفاده کنند.

مهم است که صندلی آموزشی یا همان دانشجویی از طراحی خوبی بهرمند باشد. چون دانشجو چندین ساعت روی صندلی می‌نشیند و اگر طراحی استاندارد نداشته باشد، برای دانشجو خستگی زیاد و کمر درد ایجاد می‌کند و  بدون شک اگر صندلی دانشجویی و محصلی راحت و مناسب نباشد، روی آموزش کاربر تاثیر می‌گذارد.

صندلی‌های آموزشی هم از نظر زیبایی و هم راحتی و زاویه قرار گرفتن میز آن باید مورد بررسی قرار بگیرد. یعنی در عین زیبا بودن باید استاندارد باشد. این صندلی‌ها به صورت تکی، دوتایی و چندتایی تولید می‌شوند. اما برخی از مدل‌ها دوتایی یا سه تایی این صندلی‌ها به هم چسبیده هستند و هرکدام میز جداگانه برای خود دارند. در گذشته این صندلی‌ها جنس چوب و فلزی داشتند، اما امروزه با انواع جنس‌‌های پلاستیکی مقاوم و مستحکم در رنگ‌های مختلف و مدل‌ها متفاوت این محصول تولید و به بازار عرضه می‌شود.

صندلی دانش‌آموزی یا محصلی

صندلی‌های دانش‌آموزی یا محصلی مانند صندلی‌های دانشجویی هستند اما در بعضی از موراد تغییراتی دارند. صندلی‌های دانش‌‌آموزی اغلب میز یک تکه دارند و دو صندلی به هم چسبیده هستند. هم‌چنین در قسمت پایین میز فضایی برای گذاشتن کیف و کتاب دفتر دانش‌آموز قرار گرفته است. در صندلی‌های دانش‌آموزی تنوع رنگی وجود دارد و از این مدل صندلی‌ها اغلب در مدارس غیر انتفاعی استفاده می‌شود که جنس پلاستیکی مقاوم ساخته می‌شوند و به هم دیگر متصل هستند. اما در گذشته همین صندلی‌های آموزشی از جنس چوب و فلز بودند.

صندلی دانشجویی ارزان

در بعضی از مواقع دانشجویان تنها در پی خرید صندلی دانشجوی ارزان هستند. البته خرید صندلی دانشجوی ارزان نسبت به صندلی‌های با کیفیت که قیمت بالاتری دارند، از امکانات، راحتی و استانداردهای کمتری برخوردار هستند، اما به این معنی نیست که این صندلی‌ها ارزش خرید نداشته باشند اما نباید انتظارات زیادی از این صندلی‌ها داشته باشید.

خرید صندلی دانشجویی

برای خرید صندلی دانشجویی بهتر است اولین نکته‌ای که در نظر می‌گیرید، جنس و کیفیت آن باشد؛ چراکه این محصول قرار است سال‌های سال مورد استفاده تعداد زیادی از افراد قرار بگیرد. بنابراین در انتخاب و خرید صندلی دانشجویی باید هوشیار باشید.

قیمت صندلی دانشجویی

قیمت صندلی های دانشجویی بنا به نوع جنسی که انتخاب می‌کنید، متفاوت است. بنابراین اولین قدم برای تعیین قیمت، انتخاب نوع جنس صندلی دانشجویی است. مسلما صندلی دانشجویی از جنس چوب و فلز گران‌تر از صندلی دانشجویی پلاستیکی است؛ به همین دلیل اگر قیمت صندلی برایتان ملاک است، می‌توانید جنس پلاستیکی آن را تهیه کنید. برای این‌که بنوانید قیمت صندلی دانشجویی را در انواع مدل‌هایش مقایسه کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت گلدچوب و سایر فروشگاه‌ها این کار را انجام دهید.

صندلی محصلی مناسب برای همه محیط‌های آموزشی در سنین مختلف ضروری است چرا که طراحی و ارگونومی صندلی محصلی نقش مهمی در کلاس درس و دانش‌آموزان ایفا می‌کند، به همین دلیل است که طراحان توجه زیادی به شناسایی و رفع نیازهای صندلی محصلی دارند.
خوشبختانه امروزه صندلی محصلی در انواع سایزها و مدل‌ها طراحی می‌شود تا تمامی دانش‌آموزان در سنن مختلف رشد را به‌راحتی پوشش دهد.

قیمت صندلی دسته دار

قیمت صندلی دسته دار شاید در نگاه اول زیاد باشد، ولی باید بدانید که برای داشتن صندلی دسته دار با طراحی خوب که از انحنای ستون فقرات پشتیبانی کند و فشار وارده به کمر را کاهش دهد. در این صورت قیمت صندلی دسته دار نباید برای شما اولویت اول باشد.

تنها کافی است که نگاهی به تنوع کیفیت و قیمت صندلی دسته دار در گلد چوب بیندازید و مطمئن باشید که حتماً صندلی که مناسب شما است را پیدا خواهید کرد. و در آخر زیاد در قید و بند قیمت صندلی دسته دار نباشید در عوض به‌راحتی هنگام کار، آموزش و مطالعه که روی این صندلی‌ها دارید فکر کنید و از همه مهم‌ترین فراموش نکنید که ارزشمندترین سرمایه شما سلامتی است پس هر چقدر قیمت صندلی دسته دار زیاد باشد در مقابل سلامتی شما ارزشش را دارد.

دکمه بازگشت به بالا