علمی و پزشکی

شیوع کرونا: ریزذرات بزاقی چقدر خطرناکند؟

کورون ویروس می تواند مدت طولانی در هوا بماند و هنگام صحبت با میکروب های بزاقی پخش شود.

به گزارش ترند روز ، محققان آلمانی در این زمینه متخصص هستند مرتبا با باز کردن درها و پنجره ها از خواب بیدار شوید. صورت خود را بپوشانید ، از دیگران دور نشوید و مرتباً دستان خود را بشویید تا خطر ابتلا به کروناویروس را برای خود و اطرافیان کاهش دهید.

مهمترین راه انتقال coronavirus از طریق تماس مستقیم با افراد مبتلا به عفونت کروناویروس است. این عفونت به بدن بیمار سرایت می کند و از طریق سرفه یا عطسه به دیگران سرایت می کند.

با این حال ، coronavirus روش دیگری برای گسترش خود دارد: با هم باشید.

برخلاف تنه های بزرگتر ، مانند سرفه یا سرفه که به دلیل وزن این دستگاه ها به سرعت در زمین می افتند ، میکروارگانیسم های بزاقی می توانند مدت بیشتری در هوا بمانند.

Coronavirus اولین ویروس آلوده به این بیماری نیست. عفونت های ویروسی مانند سل یا سرخک نیز تا حدودی توسط این میکروب های بزاقی منتقل می شوند.

در نتیجه تماس مستقیم و نزدیک با بیمار برای آلوده شدن پاتوژن لازم نیست و لازم است چند دقیقه با ویروس استراحت کنید تا ویروس وارد رگ های ما شود.

مطالعات تعدادی از محققان بین المللی نشان داده اند كه كروناویروسها هنوز در غدد بزاقی كه در آن افراد آلوده شده اند ، گردش می كنند ، حتی اگر هیچ نشانه ای از عفونت نشان ندهند. وقتی او صحبت می کند ، خصوصاً بلند ، عناصر پرتاب می شوند.

آنچه هنوز مشخص نیست ، بیماری زایی این ریز مغذی ها است. محققان نمی دانند این میکروبها چقدر مضر و مضر هستند.

این ویروس پس از خارج شدن از بدن فرد آلوده ، به شخص دیگری احتیاج دارد و ضعف آن در فضای بیرونی است که ضعیف است.

انستیتوی روبرتا کوچ در آلمان می گوید که کروناویروس این میکروب های بزاقی را در هوا پخش می کند ، اما به سختی می توان گفت چه مدت است. موسسات تأکید می کنند که مهمترین راه ارتباط ویروس با ویروس ارتباط مستقیم دارد. یعنی با سرفه یا کشتن افراد آلوده به Qovid 19 پس از عفونت HIV همراه است.

پیتر والگر ، از انجمن بیمارستانهای آلمان ، گفت كه پیشگیری از تماس با افراد آلوده و شیوع بیماریهای عفونی معمولاً توسط كورون ویروس پیشگیری می شود.

باز کردن درها و پنجره ها برای دسترسی منظم به فضای زندگی از انتشار ویروس به میکروب بزاق جلوگیری می کند. این روش همچنین در جلوگیری از تجمع میکروب های بزاقی در محیط عمومی مؤثر است.

پیتر والر می گوید: “هنگامی که هوای خارج از قفسه امکان پذیر نباشد ، خطر ابتلا به میکروارگانیسم ها بسیار زیاد است.”

از طرف دیگر ، بسیار نادر است که به koronavirus آلوده شوید. میکروارگانیسم ها سبک هستند و از طریق وزش نسیم ملایم از طریق هوا پراکنده می شوند. در نتیجه ، تعداد ویروسهایی که در هوا آویزان هستند ، در همان زمان کمتر است.

به گفته دویچه وله ، كریستین دروستن ، استاد ویروس شناسی در بیمارستان شریتا در آلمان نیز معتقد است كه می توان یك پنجره داخل یا خارج از رستوران را یكی از امن ترین مکان ها در نظر گرفت به خصوص با بزاق.

پیام تمام شد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا