علمی و پزشکی

شیوع اسهال ویروسی در کشور/ نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: بررسی‌های انجام شده در آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت نشان می‌دهد که عامل اصلی اسهال‌های شدید ویروسی است.

به گزارش ترند روزدکتر. مریم مسعودی فر با اشاره به اینکه در اوایل بهار و تابستان اغلب انتظار افزایش عفونت‌های گوارشی از طریق آب و غذا منتقل می‌شود، گفت: بعد از عمل بای‌پس عروق کرونا ویروس، تماس افراد با جلسات و ملاقات‌ها انجام می‌شود، در حالی که بسیاری از افراد به دلیل محدودیت‌ها به دلیل محدودیت ها با بسیاری از عفونت ها همراه نبودند و در نتیجه در ابتدای تابستان اسهال افزایش یافت.

وی تاکید کرد: با افزایش تعداد بیماران مبتلا به اسهال شدید و آبکی، نگاهی به وبا و سایر میکروارگانیسم‌ها خواهیم داشت. بررسی های انجام شده در آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت نشان می دهد که علل اصلی اسهال شدید عبارتند از: عوامل ویروسی است.

وی گفت: «ویروس بسیار مسری است. این عفونت‌ها محدود به عفونت‌های روده هستند و کوتاه‌مدت هستند، اما در عین حال بسیار مسری هستند و می‌توانند به بسیاری از افراد سرایت کنند.

اسهال ویروسی نیازی به آنتی بیوتیک ندارد

راه انتقال این ویروس از طریق تماس با افراد و خوردن آب و غذای آلوده است و گفت: تمیز نگه داشتن، شستن دست ها به مدت 20 ثانیه، شستشوی صحیح میوه ها و سبزیجات و پرهیز از کمبود آب، دور نگه داشتن بیمار از تماس خارجی. به ویژه گروه های آسیب پذیر مانند کودکان، سالمندان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف ضروری است.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: ضعف شدید، بی‌حالی و بی‌هوشی از نشانه‌های کم‌آبی بیش از حد در مغز است، بنابراین در آن زمان و همچنین در صورت مشاهده خون در مدفوع باید آن را انجام دهد. به دکتر مراجعه کن.”

وی در یک برنامه رادیویی گفت: اسهال ویروسی نیازی به آنتی بیوتیک ندارد و نباید به صورت غیرقانونی استفاده شود مگر با تجویز پزشک.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا