شلنگ تخلیه آب کولر گازی

آیا مسدود کردن جریان آب خطرناک است؟ در سیستم داخلی یک تهویه مطبوع، کویل اواپراتور تا دمای بسیار بالا، حتی صفر در مقیاس سانتیگراد، زمانی که کولر در حال کار است خنک می شود و گازهای سرد را تخلیه می کند. در چنین شرایطی رطوبت هوای داخل پارتیشن تغییر می کند و این آب اضافی باید از طریق زهکشی ها گرفته شود

نمی توان از رطوبت هوا جلوگیری کرد و هر چه هوا مرطوب تر باشد در اثر شکافت آب بیشتری تولید می شود. اما زمانی که شلنگ گرفتگی می‌کند و تخلیه نمی‌شود، چالش شروع می‌شود. در این صورت چه چیزی باعث گرفتگی شلنگ تخلیه ترک خورده می شود؟ در صورت لزوم چگونه شیلنگ تخلیه اسپلیت را تعویض کنم؟ در این مقاله از تهران سرویس کاران می خواهیم علائم گرفتگی شیلنگ تخلیه را به شما اطلاع دهد و به طور قاعده گرفتگی را رفع یا تعویض کند.

چگونه گرفتگی شلنگ تخلیه اسپلیت را تعمیر کنیم؟

در صورت داشتن ابزار و مهارت مناسب، رفع گرفتگی شیلنگ تخلیه اسپلیت آسان است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

کولر گازی را خاموش کرده و برای اطمینان از برق بکشید.

با یک جستجوی ساده یک شلنگ تخلیه مشترک پیدا کنید. این شیلنگ معمولاً در نزدیکی واحد کندانسور قرار می گیرد.

به طور کلی، گرفتگی شیلنگ تخلیه اسپلیت از پشت رخ می دهد. بنابراین می توانید به راحتی با یک برس سفت اما نازک انسداد انتهای شلنگ را برطرف کنید.

می توانید از قدرت مکش یک جاروبرقی برای باز کردن گرفتگی زهکشی استفاده کنید. در واقع شما قبلا مقدار آب داخل پارتیشن را حذف کرده اید.

بهترین راه حل شستن داخل شیلنگ است که با عبور محلول سرکه و آب از داخل شیلنگ AC انجام می شود. البته توصیه می کنیم که هر نوع شستشوی شلنگ را با مشاوره تخصصی انجام دهید.

پس از باز کردن شیلنگ، مطمئن شوید که کف تخلیه کولر گازی کاملا خشک شده است. این محیط مرطوب مستعد رشد جلبک و قارچ است.

اگر با روش های ذکر شده موفق به رفع گرفتگی خط آب شکسته نشده اید، به شما توصیه می کنیم مستقیماً کار دیگری انجام ندهید و از متخصصین در محل a کمک بگیرید. بررسی تمیزی شیلنگ مواد منفجره یکی از اقدامات سرویس هوایی است که یک فرد ماهر می تواند به سرعت آن را انجام دهد و در صورت نیاز شیلنگ را با تمیز کننده معمولی باز کند.

نحوه تعویض شلنگ تخلیه شکسته

شیلنگ های ترک خورده یا پوسیده و حتی شیلنگ هایی که در نقاط مختلف دارای انسداد زیاد هستند دیگر قابل ترمیم و رفع انسداد نیستند و باید آنها را تعویض کنید. برای تعویض شلنگ تخلیه آب اسپلیت مراحل زیر را دنبال کنید:

شیلنگی تهیه کنید که با اندازه شلنگ قبلی مطابقت داشته باشد. این شیلنگ ها معمولا در سایزهای 1 متری به فروش می رسند. برای تعمیر کولر گازی تهران کلیک کنید.

دستگاه مشترک را خاموش کنید.

لوله تخلیه آب بین پانل داخلی کولر و واحد خارجی آن قرار دارد. بنابراین، ابتدا برای قطع این اتصال، باید کانکتور شلنگ روی پنل داخلی را باز کنید. در کنار یونیت خارجی، این لوله توسط یک اتصالات متصل می شود.

وقتی دو طرف شلنگ قدیمی را باز کردید، به آرامی از دیوار بکشید.

شیلنگ جدید باید مانند شلنگ قبلی بین خروجی یونیت داخلی و پایین پانل خارجی وصل شود. بهتر است ابتدا قسمت خروجی دستگاه را وصل کنید. سپس شیلنگ را از قسمت پایین پنل داخلی عبور دهید و از آن طرف از کانال دیواری بفرستید. از طرف دیگر، می توانید کانکتور شلنگ را به ورودی تخلیه شکاف متصل کنید.

علائم گرفتگی شلنگ تخلیه چیست؟

دلیل واضح آن این است که آب از سیستم توزیع آب خارج نمی شود. اما بهتر است فریب چند قطره آبی که از قهوه ای بیرون می آید را نخورید. زیرا کانال را می توان مسدود کرد و فقط مقدار کمی آب از آن خارج می شود. بنابراین، برای بررسی مسدود بودن شیلنگ تخلیه، مراحل زیر را به دقت دنبال کنید:

هر گونه بو یا کپک و رطوبت در اسپلیت

جمع آوری قطرات آب در واحد داخلی کولر گازی

هر نوع رطوبت روی واحد نزدیک داخل کولر گازی.

کولر گازی برای خنک کردن محیط به درستی کار نمی کند

خاموش شدن ناگهانی کولر گازی

دکمه بازگشت به بالا