برترین های ترند روزعمومی

سهم های آینده دار بورس ۱۴۰۲

بهترین سهام‌های خودرویی عملکرد بهتری توی شاخص کل بورس داشتن و حجم زیادی از سرمایه گذارا متقاضی خرید این سهام توی بازارن‌. صنعت خودروسازی و ساخت قطعات مدت‌هاست که وارد بورس شده و واسه سرمایه گذاری خیلی خوش درخشیده.

میون چندین شرکت فعال توی این حوزه، خودرو، خساپا و خگستر جزو بهترین‌ها هستن و توصیه می‌شه سراغ اون‌ها برید و حتما و حتما تحلیل‌های تکنیکال رو مطالعه کنین. شرط موفقیت هر سرمایه گذاری داشتن ارزیابی و بررسی‌های حرفه‌ایه. مجموعه هدف حافظ همه‌ی این تحلیل‌ها رو با ‌کیفیت بالایی بهتون ارائه می‌کنه و یه کمک فوق العاده واسه رسیدن به سود بیشتر توی سرمایه گذاری در بورسه.

سهام‌های پالایشگاهی همیشه با یه حجم از معاملات مواجه هستن، حتی شرایط بد تحریم هم نمی‌تونه یه عامل بازداره واسه این سهام شناخته بشه، چون بازار جهانی خیلی به نفت و مشتقات نفتی وابسته هست. مخصوصا تو فصل‌های سرد سال که مصرف سوخت بالا می‌ره.

به خاطر همین گفته می‌شه که صنعت پالایشگاهی واسه سرمایه گذاری خیلی خوبه و نباید چشم سرمایه گذارا ازش دور بیفته، اگه می‌خواین به سود خوبی برسین و از خرید سهام پالایشگاهی به منافع زیادی برسین، باید حتما با بهترین سهام‌های پالایشی آشنا بشین و تحلیل‌های تکنیکال اونا رو مطالعه کنین، که البته هدف حافظ می‌تونه بهتون کمک کنه.

بهترین سهام‌های پتروشیمی فوق العاده هستن، می‌دونین چرا؟ چون ریسک پذیری این سهام خیلی پایینه و سودآوری به شدت بالایی داره. نواسانت نرخ ارز تاثیر خیلی کمی روی این صنعت داشته و حجم معاملات این سهام خیلی بالاست.
وقتی تحریم‌ها ایران رو قفل کرده بوده، فرآورده‌های پتروشیمی وارد میدان شده و مانع از افزایش بحران‌ها شدن، چون که این فرآورده‌ها توسط خیلی کشور‌ها تقاضا می‌شه و ملزم به تامین اون‌ها از ایران هستن. در حقیقت اصلی‌ترین منابع درآمدی ایران، صنايع پتروشيمیه.
اثر گذاری این سهام روی شاخص کل بورس قابل توجه بوده و به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست. در حال حاضر شرکت‌های خیلی زیادی تو حوزه محصولات شیمیایی و پتروشیمی فعالیت می‌کنن که بین اون‌ها نماد شاراک، تاپیکو، نوری و شگویا جزو بهترین سهام‌های پتروشیمی هستن که برای سرمایه گذاری در اون‌ها باید اول تحلیل‌های تکنیکال هدف حافظ رو مطالعه کنین، چون که اطلاعات خیلی تخصصی و حرفه‌ای رو در اختیارتون قرار می‌ده. ممنون که تا آخر همراهی‌مون کردین.

بروکر فارکس تایم جزو بهترین بروکر مناسب اسکالپ است.

بهترین سهام های فلزات اساسی (فولادی)

سرمایه گذاری روی بهترین سهام‌های فولادی سود بالایی داره ولی به شرطا و شروطا. اول این که خیلی خوب این سهام و جایگاه اونا رو توی بازار بورس بشناسیم. دوم این که عوامل موثر و تاثیرگذار روی نرخ این سهام رو بتونیم تحلیل و ارزیابی کنیم.

سهام فولاد و سهام فملی خوب درخشیدن و سود بالایی رو هم به سرمایه‌ گذارها رسوندن و تحلیلگرها از افزایش سود دهی اون ها در آینده بلند مدت حرف می‌زنن و ما می‌تونیم به این سهام اعتماد کنیم.

بازار سرمایه، بازاری عمیق با مزیت‌های فراوانه. این بازار در کنار این که می‌تونه شغل دوم افراد باشه، باعث پویایی و شکوفایی اقثصاد هر کشور هم می‌شه. پس لازمه توجه ویژه‌ای به این بازار کنیم.

همون طور که گفتیم واسه یافتن بهترین سهم‌های بانکی باید به بنیاد بانک، خدمات ارائه شده توسط بانک‌ها، بررسی سرمایه و دارایی بانک، تحلیل‌های بنیادی و تکنیکالی، رفتار سهم و عوامل تاثیرگذار بر سهام توجه بشه.

اما دونستن این نکته ضروریه، یک سهام همیشه نمی‌تونه بهترین سهام بازار باشه، چون ذات بازار سرمایه نوسان دارد و یک سهم نمی‌تونه همیشه روند افزالیشی داشته باشه. در واقع می‌شه گفت که هر سهمی که در حال حاضر بهترین شده در شرایط مساعدی قرار گرفته.

صنعت سیمان رو می‌شه یکی از شاخه‏‌های مهم بازار سرمایه دونست. خیلی از شرکت‌های تولید سیمان توی طی سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتن و این خود یعنی این که صنعت سیمان جزو صنایع بازار سرمایه هست . همچنین افزایش قیمت دلار و و به دنبال اون افزایش قیمت هر پاکت سیمان از سال گذشته باعث شده که قیمت سهام سیمان نیز رشد چشمگیری داشته باشه. طوری ‏که نماد هایی که بیان کردیم، پتانسیل رشد خوبی را در بین نمادهای سهام گروه سیمان را داشتن.

سهام‌های غذایی توی بازار بورس خوش درخشیدن و تونستن با افزایش نرخ مواجه بشن، به همین دلیل خرید این سهام باعث سودآوری زیادی می‌شه و سرمایه گذارا ازش استقبال می‌کنن؛ میون این همه شرکت صنایع غذایی، غمینو و غسالم پیشرو هستن. کافیه یکی از تحلیل‌های تکنیکال سایت هدف حافظ رو بخونین تا خیالتون بابت این سرمایه گذاری مطمئن بشه.

صنعت دارو یکی از صنایع مهم با نرخ نوآوری بالا در میان کشورهاست. سرمایه گذاری روی بهترین سهام‌های دارویی قطعا موفقیت بالایی رو به همراه داره. یک سری عوامل محیطی، درونی شرکت و مرتبط با صنعت روی این سهام اثر می‌ذاره و قطعا اون ها رو به چالش می‌کشونه. اما با وجود چالش‌های مختلف، یه مدیریت صحیح و اصولی می‌تونه ارزش سهام رو حفظ کنه و حتی بالاتر ببره. به همین خاطر می‌تونیم این جور سهام‌ رو مثل تیپکو و دلر، آینده دار و موفق بدونیم که یه بستر فوق العاده واسه سرمایه گذاری هستن.

وقتی صنعت لاستیک انقدر خوب داره به فعالیتش ادامه می‌ده و روزانه چندین هزار تن محصولا رو وارد بازار می‌کنه، خیلی از افراد می‌خوان توی این صنعت سرمایه گذاری کنن و به سراغ بهترین سهام‌های لاستیکی توی بورس می‌رن. قطعا یه آینده خوب واسه این سهام وجود داره و می‌شه انتظار داشت که سودآوری خوبی داشته باشن. یه سری تحلیل‌های به روز توی سایت هدف حافظ وجود داشته که خیلی خوب سهام‌های لاستیکی و روند افزایشی و کاهشی اون‌ها رو واستون تشریح می‌ده. اگه هدفتون سرمایه گذاری موفقیت آمیز توی بازار بورس اونم با خرید بهترین سهام‌های لاستیکی هست، حتما این تحلیل‌های تکنیکال رو مطالعه کنین.

شرکت‌هایی که توی گروه زراعت و خدمات وابسته قرار می‌گیرن، محصولات خاصی رو با تقاضای زیاد دارن. قطعا می تونیم این شرکت‌ها رو یه بستر فوق العاده واسه سرمایه گذاری معرفی کنیم، اما حتما باید با بهترین سهام‌های زراعتی آشنا بشیم. زشگزا، زشریف و سیمرغ عملکرد خوبی دارن و احتمال می‌ره در آینده موفقیت آمیز عمل‌ کنن. اگه هدفتون رسیدن به یه سود قابل قبول هست، باید تحلیل‌های تکنیکال هدف حافظ رو بخونین و اخبار به روز این سهام رو در سایت هدف حافظ مطالعه کنین.

نیروگاه‌ها از مهمترین صنایع ایران هستن. عوامل مختلفی روی رشد و یا عدم پیشرفت این صنعت تاثیر می‌ذاره.
تولیدات این نیروگاه‌ها انرژی بوده و خریدارانشون هم خود دولته. دولت می‌‌تونه با تسهیل شرایط برای این صنعت از جمله تخصیص ارز، افزایش بودجه این صنعت، قیمت گذاری دستوری مناسب و… به این صنعت کمک کنه.

پیشرفت صنایع مختلف مثل صنعت نیروگاهی باعث پیشرفت کلی کشور می‌شه. به خاطر همین یکی از بستر‌های پرسود واسه سرمایه گذاری توی بوراین روزها به هر طرف بورس که سرتان را بچرخانید، خبر های جدید و جان گرفتن بازار را مشاهده می‌کنید؛ از گروه فرآورده‌های نفتی و شپنای آن گرفته تا خودرو و سایر سهام شرکت‌ها، همگی بعد از اتفاقات تلخ سال های گذشته دوباره پتانسیل رشد و سود دهی را دارند! قصد من از نوشتن این مطلب این است که بگویم شاید نتوانیم اتفاقات گذشته و ضرر های سال های اخیر بورس را فراموش کنیم؛ اما حداقل می‌توانیم کاری کنیم با معاملات و تصمیمات بهتر، بخشی از ضررهای خود را جبران کنیم. جهت آشنایی با بهترین سهام برای خرید بلند مدت در 1402، این مقاله را از دست ندهید…

در این مقاله لیستی از بهترین سهام برای خرید بلند مدت در 1402 معرفی شده که صرفا نتیجه بررسی تحلیلگران تیم تحلیلی سایت نظارت است. توصیه می‌شود پیش از تصمیم به خرید، حتما بررسی‌های جامع‌تری به عمل آورید.

بررسی سهام‌های پر پتانسیل در کانال تلگرام :

لیست سهم بلند مدت برای سرمایه گذاری در 1402

پیش از خرید سهام با دیدگاه بلند مدت باید به دقت در مورد آن شرکت، آینده صنعت حوزه فعالیتش، سابقه فعالیت‌های آن شرکت و سایر مسائل بنیادی آن تحقیق و بررسی به عمل آورید. سرمایه گذاری شما باید کاملا آگاهانه صورت گیرد که خدایی ناکرده منجر به پشیمانی نگردد. سرمایه گذاری در سهام بنیادی بلند مدت استرس و پیگیری مداوم نمی‌خواهد اما مستلزم صبوری بسیار است که این نیز کار آسانی نیست!

چهار سهام برتر براي خريد كدامند؟ سهم های آینده دار بورس :

  1. ساینا – بهترین وضعیت بنیادی در گروه محصولات شیمیایی
  2. غدانه – بنیاد عالی و موقعیت تکنیکال عالی در گروه غذایی
  3. خودرو – موقعیت تکنیکالی عالی در گروه خودرویی

البته که تعداد بیشتری هم وجود دارد و این لیست مجموع سهم هایی است که بنا بر رصد تیم تحلیلی نظارت، جهت سرمایه گذاری بلند مدت مناسب هستند.

1.معرفی نماد ساینا ( صنایع بهداشتی ساینا )

درحال حاضر شرکت صنایع بهداشتی ساینا رشد فروش خوبی را تجربه میکند به همین دلیل وضعیت کلی بنیادی این شرکت مطلوب است. از لحاظ قیمتی نیز در محدوده حمایت تکنیکال قرار دارد که به نظر میرسه بعد از رسیدن به محدوده قیمت 4300 تومان برای خرید مناسب باشد.

محدوده مناسب خرید: 4300 الی 4500 تومان
محدوده مناسب حد ضرر: 3450 تومان
محدود  حد سود : 8800 تومان

——
درصورت حرکت قیمت به سمت :
حدضرر: 20 درصد
حدسود: 100درصد

——
حداکثر 30 درصد از کل نقدینگتون به این سهم اختصاص بدین.

** تحلیل در تیر 1402 بروز شده است**

تحلیل تکنیکال ساینا” width=”1884″ height=”820″ />

2.معرفی نماد غدانه ( پنبه و دانه‌های روغنی خراسان )

شرکت پنبه و دانه های روغنی خراسان که از تازه‌های بازار بورس ایران هست توانسته هر فصل و هر ماه فروش خوبی را به ثبت برساند به همین دلیل از لحاظ بنیادی وضعیت عالی و از لحاظ تکنیکال در محدوده حمایتی قرار دارد.

محدوده مناسب خرید: 2900 الی 3100 تومان
محدوده مناسب حد ضرر: 2600 تومان
محدود  حد سود : 5100 تومان

——
درصورت حرکت قیمت به سمت :
حدضرر: 16 درصد
حدسود: 65 درصد

——
حداکثر 30 درصد از کل نقدینگتون به این سهم اختصاص بدین.

تحلیل در تیر 1402 بروز شده است

4.معرفی نماد خودرو ( ایران خودرو )

نماد خودرو با اصلاح بازار بورس شروع به ریزش کرد، اما در حال حاضر از لحاظ تکنیکالی در محدوده مناسب خرید قرار دارد.

محدوده مناسب خرید: 275 الی 280 تومان
محدوده مناسب حد ضرر: 230 تومان
محدوده حد سود : 430 تومان
——
درصورت حرکت قیمت به سمت :
حدضرر: 15درصد
حدسود : 58درصد

تحلیل در تیر 1402 بروز شده است

تحلیل سهم آینده دار بورس 1402 

در مسیر سرمایه گذاری بلند مدت در بازار بورس، گاهی ممکن است ریزش‌ها و منفی‌های پی در پی موجب نگرانی شما شود اما فقط باید صبر کرد و از اخبار و اطلاعات غفلت نکنید. اما سهام کدام شرکت‌ها بنیادی محسوب شده و ارزش خرید با دیدگاه بلند مدت را دارند؟ در پاسخ باید گفت شرکت‌هایی که:

  • خدمات یا محصولی جدید ارائه بدهند.
  • صنعت حوزه فعالیتشان قابلیت رشد و پیشرفت را داشته باشد.
  • از حجم معاملات خوبی برخوردار باشند.
  • سود سالانه آن‌ها رشد داشته باشد.
  • سهامداران حقوقی از آن حمایت کنند.

در ادامه، 4 سهم بنیادی بلند مدت از لیست فوق را به لحاظ بنیادی و تکنیکال مورد بررسی قرار داده‌ایم.

کدام کارگزاری برای خرید سهام خوب است ؟

شما در تمام معاملات خود با واسطه‌ای تحت عنوان کارگزاری مواجه هستید. بنابراین انتخاب کارگزاری که خدمات پشتیبانی آنلاین، پلتفرم معاملاتی سریع، اپلیکیشن موبایلی و کاربرپسند،

اگر به این موضوع علاقه مندید این مقاله را هم بخوانید

پیش بینی بورس در سال 1402 

پیش بینی بازارهای مالی کار بسیار سخت و دشواری است و همه ما شاهد این مسئله بودیم که گاهی حرفه‌ای‌ها هم پیش بینی‌هایشان درست از آب درنمی‌آید! و این کاملا طبیعی‌است چون قیمت‌ها و رشد و صنایع تحت تاثیر عوامل بیشماری است که هیچ کدام تحت کنترل ما نیستند. سامان کریمی شاد، کارشناس بازارهای مالی شاخص دو میلیونی بورس تا پایان سال 1402 را پیش بینی کرده و به احیای بازار بورس خوش‌بین است.

سهم های بنیادی بلند مدت

تجربه نشان داده تنها سهم هایی که در هر حال دین خود را به سهامدارانشان ادا می‌کنند و آن‌ها را از کسب سود بی بهره نمی‌گذارند، سهم های بنیادی هستند، که با دیدگاه بلند مدت خریداری می‌شوند. بورس یک بازار پر از نوسان است که سهام شرکت‌ها در آن ممکن است بنا به هر دلیلی دچار افت قیمت شوند. چنانچه، ما با دید کوتاه مدت به سهمی ورود کنیم، مجبوریم با اولین ریزش هرچه سریع‌تر سهام خود را فروخته و از آن خارج شویم. این امر نه به نفع سهامداران است و نه به نفع بازار سرمایه!

تصور کنید، با هر کاهش قیمت و ارزش، شاهد خروج سرمایه از بازار باشیم! در این صورت چطور فرصت رشد برای سهام شرکت‌ها فراهم خواهد شد؟! اگر اهل نوسان‌گیری و استرس فراوان نیستید، حتما به سراغ سهم های بنیادی با هدف سرمایه گذاری بلند مدت بروید. سهام بلند مدت ، اغلب ارزش ذاتی بالایی دارند و ممکن است زمان ببرد تا به ارزش ذاتی و واقعی خود دست یابند. در نوسانات بازار بورس، معمولا سهم هایی که از بنیاد ضعیف‌تر و ارزش ذاتی کمتری برخوردار هستند، راحت‌تر تحت تاثیر افت و خیزهای بازار قرار گرفته و سهامداران خود را ناامید می‌کنند.

بزرگترین مزیت سرمایه گذاری در سهم بنیادی در کف قیمت حذف هزینه‌های مداوم بابت کارمزد معاملات، مالیات و… است. اگر اهل نوسان گیری و معاملات پیاپی هستید، همین هزینه‌ها را محاسبه کنید، می‌بینید که رقم قابل توجهی خواهد شد.

کدام سهام‌ها بیشترین ریزش را داشته اند؟

حتما تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند فلان سهم خشک شده یا در کف قیمت خود قرار دارد؛ اما اصطلاح خشک شدن یا کف بودن سهام به چه معنی است؟ سهم هایی که برای مدتی نسبتا طولانی در یک رنج قیمتی خاص درجا می‌زنند، اصطلاحا خشک نامیده می‌شوند. در شرایطی که بازار وضعیت متعادلی دارد، ورود به یک سهمی که خشک شده می‌تواند مناسب باشد. در چنین موقعیتی پیشنهاد می‌شود همراه با پول هوشمند، به سهم ورود کرده، منتظر بمانید، سود کسب کنید و همراه با خروج پول هوشمند از سهم خارج شوید. شرط کسب سود در چنین سهامی، صبوری است!

چطور سهم خشک پیدا کنیم؟ برای پیدا کردن کف ترین سهام بورس در جستجوی نمادی باشید که در 1 الی 3 ماه اخیر، روند رو به بالایی نداشته است. با استفاده از فیلتر سهام خشک شده، می‌توان این سهم ها را پیدا کرد. همچنین، می‌توانید به دنبال سهامی باشید که در 3 ماه گذشته نهایتا 10 درصد رشد کرده باشد. چنین سهامی را در واچ‌لیست خود قرار داده و هنگامی که سهم تقریبا 10% بالاتر از کف قیمت در حال معامله بود، به آن ورود کنید؛ تا حدود 50% افزایش قیمت در آن بمانید و سپس از آن خارج شوید.

در ادامه، لیست سهام با بیشترین ریزش در 3 ماه اخیر درج شده است. ( آپدیت آبان )

س، خرید سهام نیروگاهیه.

 

زینب اصغری

علاقمند و مدرس بازار فارکس ، ارزهای دیجیتال و بورس. محتوا تولید نمیکنم، مگر اینکه خودم از محتوایی که ایجاد کردم چیزی یاد بگیرم. منتظر شنیدن نظراتتون هستم.
دکمه بازگشت به بالا