اقتصادی

سفرهای جاده‌ای مردم به اوج رسید

در آخر هفته گذشته، ازدحام جمعیت افزایش چشمگیری داشته است، از جمله استان های شمالی که اکثر مسافران در آن به طور معمول زندگی می کنند.

به گزارش ترند روز، وضعیت ترافیک جاده‌ای کشور بر اساس اطلاعات سامانه هوشمند حمل‌ونقل در کشور است و در عید سعید قربان حدود یک میلیون و 731 هزار و 172 دستگاه خودرو تردد کردند. محورهای مواصلاتی مختلف. از چهارشنبه گذشته آغاز شده و صعود با شیب تند بوده است. این میزان تردد نسبت به سال گذشته 51 درصد و نسبت به سال های 2019 و 2018 40 درصد و 3 درصد افزایش داشته است.

سفر مردم به اوج رسیده است

علاوه بر این، با توجه به اطلاعات ثبت شده در دوربین خوان دیجیتال، در چند روز گذشته (15 تا 18 ژوئیه)، حدود 7،672،000 صفحه مبدا استان های مختلف در جاده های روستایی یافت شده است که حاوی 7،290،000 پلاک است. مربوط به خودروهای شخصی بود. آمارها نشان می دهد که حدود دو میلیون دستگاه خودرو در استان های تهران و البرز و پس از آن استان های مازندران، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و آذربایجان شرقی دارای پلاک هستند.

سفر مردم به اوج رسیده است

نقشه ترک تحصیل و جمع آوری خودروها از 24 تا 28 تیرماه نشان می دهد که تهران و البرز با بیشترین تعداد تردد و یا به اصطلاح افت خودرو در راس استان هستند. به این ترتیب 238 هزار خودرو از تهران و البرز بیشتر از خودروهای وارد شده به دو استان خارج شدند. همچنین استان مازندران و پس از آن گیلان، اراک و زنجان بیشترین تراکم ترافیک را تجربه کردند که به این معناست که بیشتر مقاصد گردشگری مردم در تعطیلات گذشته در این مناطق بوده است.

سفر مردم به اوج رسیده است

تردد وسایل نقلیه مختلف (مجموع ورودی و خروجی) در این ایام استان های گیلان، مازندران، اردبیل، قم و قزوین به ترتیب با 74، 72، 58، 57 و 49 درصد بیشترین افزایش را نسبت به سال گذشته داشته اند. همان دوره ای که سال گذشته داشتند.

در آخرین روز (شنبه 27 تیرماه) بیشترین افزایش تردد خودروها در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه و قزوین – رشت در محور شمال به جنوب به ترتیب 91، 65 درصد، 73 درصد و 76 درصد بوده است. درصد نسبت به میانگین سال های گذشته البته در کمال تعجب جاده فیروزکوه تنها جاده ای است که با توجه به بازگشت مانند دیروز و امروز باعث افزایش تردد در جاده (شمال) شده است و اکثر مردم به شهر خود بازگشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا