علمی و پزشکی

ساخت دریچه‌های قلب و عروق خونی از بافت افراد

به گزارش شفاف و به نقل از IO، مدیر عامل این استارت آپ، Elianne Schutten، قصد دارد دریچه هایی را برای خرچنگ هایی طراحی و بفروشد که می توانند در سریع ترین زمان ممکن تعمیر شوند.

ایجاد دریچه های قلب و عروق خونی خودکششی یک داستان علمی تخیلی نیست، بلکه یک واقعیت است. این استارت‌آپ با استفاده از فناوری «بازیابی طبیعی» یک جایگزین عالی برای افراد مبتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی ارائه می‌کند.

در پردیس دانشگاه فناوری آیندهوون (TU/e) در هلند، این استارت‌آپ می‌خواهد با کمک محققانی در ایالات متحده، آلمان، بلژیک و بریتانیا، بازسازی را در اسرع وقت آغاز کند.

شاتون گفت: «فناوری ما برای جهان جدید نیست، اما از نظر کاربرد بسیار متفاوت است. این فناوری بر اساس یک دستگاه پلیمری فوق مولکولی است که پروفسور ژان ماری لن برای آن جایزه نوبل را در سال 1987 دریافت کرد. به طور خلاصه، این پلیمرها به بدن بیمار اجازه می‌دهند تا به طور طبیعی رگ‌های خونی و دریچه‌های قلب را بازسازی کند. ما تاکنون پیشرفت زیادی در توسعه این فناوری داشته‌ایم و می‌خواهیم اولین کسی باشیم که آن را به بازار عرضه می‌کند.

استارتاپ Xeltis از صندوق ضمانت اروپا برای تسریع آزمایشات بالینی دریچه های قلب و عروق خونی استفاده می کند.

شاتون می‌گوید: «ممکن است شبیه یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما بدن در واقع می‌تواند به تنهایی دریچه‌های قلب یا رگ‌های خونی جدید بسازد. چیزی که با ایمپلنت مصنوعی شروع می شود به بدن انسان تبدیل می شود.

در یک کارآزمایی بالینی، Xeltis به اصطلاح دریچه قلب ریوی را آزمایش کرد. این دارو برای کودکان مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی در نظر گرفته شده است که باعث از کار افتادن دریچه‌های خاص در قلب و سندروم نوزاد آبی می‌شود.

شرکت Xeltis می گوید: «در این مورد، به دلیل کمبود اکسیژن کودک، خون دائماً به قلب باز می گردد. اغلب این کودکان دریچه ای ساخته شده از فضولات گاوی دریافت می کنند که غیر قابل کار بوده و باعث چروک شدن دریچه می شود. سپس این شیر باید دوباره برداشته شود. علاوه بر این، وقتی کودک بزرگتر می شود، وجود این دریچه باعث مشکلات دیگری می شود.

دریچه قلب ساخته شده از چربی گاو با رشد انسان رشد نمی کند، اما در صورت وجود دریچه قلب ساخته شده از پلیمر، این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا