اقتصادی

ساختار اتاقهای بازرگانی باید اصلاح شود بدون تغییر ماهیت

یک تحلیلگر اقتصادی در پاسخ به طرحی از مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون تجارت گفت: اتاق بازرگانی به یک سری اصلاحات نیاز دارد ، اما این اصلاحات نباید منجر به از بین رفتن ماهیت نهادی و جهانی شدن. ”

به گزارش ترند روز ، چندین قانونگذار لایحه ای را با هدف تغییر ماهیت اتاق بازرگانی ایران با عنوان “اصلاحیه های اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی و کشاورزی ، پیوست های بعدی” در مجلس ارائه کرده اند. از یک سازمان غیرانتفاعی ، موضوع ماده 2 قانون اتاق بازرگانی ، صنعت و معدن که در مارس 1990 تصویب شد ، به یک سازمان غیر انتفاعی تغییر یافت ، بسته به ایالت.

در همین رابطه ، کامران نادری ، اقتصاددان ، در مصاحبه با ترند روز گفت که اتاق بازرگانی نمایندگی بخش خصوصی است که از منافع این بخش حمایت می کند ، اما موفقیت آن با این نماینده است. این باید آسیب شناسی باشد. در مورد تعداد نمایندگان اتاق های تجارت به نمایندگی از بخش خصوصی ، در مورد نیاز مجلس برای حل و اصلاح نحوه انتخاب اتاق ابهام وجود دارد.

وی افزود: “نکته دیگر این است که آیا این نهاد می تواند در اقتصاد ملی دخالت کند ، زیرا ارزیابی من از اتاق تجارت شکست آنها در اقتصاد ملی است و آنها نقش مورد انتظار را ندارند.” تعدادی از تغییرات باید انجام شود که نیاز به جدی دارد آسيب شناسي.

تحلیلگران اقتصادی در ادامه گفتند که اتاقهای فروش در دهه گذشته بی نتیجه بوده اند و بیشتر از همه تولیدکنندگان برای برخی از تولیدکنندگان کار کرده اند. وی گفت: “این نهاد توجه چندانی به بحران اقتصادی نداشت و در این مدت تمرکز بر روی آن بود.”

وی با اشاره به اینکه برای بهبود عملکرد اتاق بازرگانی باید ساختار آن بهبود یابد ، گفت: جای تأسف است که دستاوردهای پارلمان در سال جاری نشان داده است که برنامه هایی که از پارلمان بیرون آمد نه تنها این وضعیت را در گذشته بهبود می بخشد ، اما همچنین باعث بازگرداندن آن می شود. “

وی افزود: اتاق بازرگانی نهادی به نمایندگی از بخش خصوصی است و این نهاد در تلاش است تا به تصمیمات اقتصادی برای بهبود شاخص های اقتصاد کلان کمک کند ، که دلیل اصلی تأسیس این نهاد است.

این اقتصاددان معتقد است که باید اصلاحاتی در سیستم اتاق نشیمن انجام شود ، اما این اصلاحات به معنای تغییر و تبدیل شدن شخصیت آنها به دولت نیست ، زیرا با هدف ایجاد این نهاد مغایرت دارد و بخش خصوصی در خصوصی گم می شود sektor این اتاق پلی بین دولت و بخش خصوصی است و با تبدیل این اتاق به یک نهاد ، رابطه بین بخش خصوصی از بین خواهد رفت. از این دو نهاد ، که فکر می کنم مجلس قصد یکسانی برای آن ندارد زیرا بسیار بی معنی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا