برترین های ترند روزعمومی

راهای جذب فالوور

میکرو اینفلوئنسرها شاید فالوورهای کمتری نسبت به ماکرو اینفلوئنسرها داشته باشند، ولی تعامل بالایی با دنبال‌کنندگان خود دارند؛ تا جایی که توصیه‌ها و پیشنهاداتشان به‌شدت پذیرفته می‌شود. خیلی از آن‌ها در قبال اهدای کالایی از محصولات و خدماتتان، این کار را برای شما انجام می‌دهند که این یعنی شما می‌توانید با صرف کمترین هزینه با خدمات مجازی ، فالوور جذب کنید. حتما دقت کرده‌اید که اکسپلور هر اکانتی با دیگری متفاوت است.

مواردی که به شما در اکسپلور نشان داده می‌شود، به پیج‌هایی بستگی دارد که آن‌ها را فالو کرده‌اید. بیایید از این قضیه به نفع خود استفاده کنید. می‌پرسید چطور؟ سعی کنید بیشتر برندهایی را فالو کنید که در حوزهٔ تخصصی شما هستند تا در اکسپلورتان از آن نوع پست‌ها بیشتر ببینید و با پیج‌های بیشتری در این زمینه آشنایی پیدا کنید. دسترسی به پیج‌های رقبا برای شما دو مزیت دارد: اگر واقعاً می‌خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، باید طرفداران خود را در یک گفت‌وگو درگیر کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی شخصی محتوای شما را می‌بیند، به این معنی نیست که در حال حاضر شما را دنبال می‌کند.

اگر فرصتی برای تعامل با یک فالوور بالقوه دارید، باید از آن استفاده کنید. هر کامنت فرصتی برای به دست آوردن یک فالوور جدید (یا حفظ فالوور فعلی) است؛ بنابراین مطمئن شوید که به هر کامنتی که دریافت می‌کنید، پاسخ می‌دهید. در ضمن فقط منتظر نباشید تا فالوورهای شما گفت‌وگو را شروع کنند. فرصت‌های تعامل را خودتان ایجاد کنید. از استیکرهای اینستاگرام مانند باکس سوالات و نظرسنجی در استوری اینستاگرام استفاده کنید. خلاصه اینکه سعی کنید این رابطه را حفظ کنید. اگر به دنبال راه‌های اضافی برای جذب فالوور در اینستاگرام هستید، تبلیغ متقابل اکانت خود در پلتفرم‌های دیگر عالی است.

از طریق وب‌سایت یا هر شبکهٔ اجتماعی که بخشی از استراتژی بازاریابی شما است و حتی خبرنامه ایمیل، پادکست یا هر پلتفرم دیگر، افراد را به اینستاگرام خود هدایت کنید. در کنار تمام این روش‌ها، ضروری  است که بتوانید عملکرد خود و مخاطبان را تجزیه‌و‌تحلیل کنید و بر اساس نتایج به دست آمده، استراتژی جدیدی برای پیجتان در نظر بگیرید. یکی از ساده‌ترین راهکارها برای تحلیل پیج اینستاگرام، استفاده از بخش Insights اینستاگرام به‌صورت رایگان است. نکته: نیازی نیست روی شاخص‌هایی مانند لایک و کامنت به‌تنهایی وسواس داشته باشید. در عوض «Engagement Rate» که نرخ تعامل مخاطبان را با شما نشان می‌دهد، موضوع مهم‌تری است.

برای مثال، اگر در حال آزمایش یک هشتگ جدید هستید، معیارهایی مانند فالوورهای جدید و میزان دسترسی به شما بیشتر از لایک‌های فالوورهای فعلی دربارهٔ ارزش آن هشتگ اهمیت دارد. با این حال، اگر زمان‌های مختلف پست‌گذاری را آزمایش می‌کنید، می‌توانید با دیدن نتایج ایده بگیرید که محتوای شما چه زمانی بیشتر دیده می‌شود. در واقع، اهداف نهایی شما تعیین خواهند کرد که کدام معیارها بیشترین اهمیت را دارند. روش دیگر استفاده از ربات اینستاگرام است. این بهترین روش افزایش فالوور اینستاگرام است.

ربات اینستاگرام نرم‌افزاری است که بر اساس هشتگ‌ها کاربران و صفحات مرتبط را پیدا و آنها را فالو یا آنفالو می‌کند و حتی لایک و کامنت می‌گذارد. این یکی از موثرترین روش‌های پولی برای افزایش فالوور اینستاگرام است که خیلی از چیزهایی که در بالا گفتیم را پوشش دهد. برای اینکه با ربات اینستاگرام به طور کامل آشنا شوید به دو مقالۀ ربات فالوور اینستاگرام چیست و چرا ربات اینستاگرام روشی موثر برای افزایش فالوور اینستاگرام است مراجعه کنید. در اینستاگرام از مسابقات برای جذب فالوورهای بیشتر استفاده کنید، از مخاطبان خود بخواهید شما را دنبال کنند و در یکی از تصاویر شما دوستان خود را تگ کنند.

برای دسترسی به مخاطبان بیشتر، با صفحات اینستاگرامی دیگر همکاری کنید و مسابقات مشترک برگزار کنید و از تازه‌واردان بخواهید تمامی اعضای مسابقه را فالو کنند. بعضی صفحات اینستاگرامی با فراهم کردن جوایز مشترک با اینفلوئنسرها برای افزایش فالوورها همکاری می‌کنند و بدین ترتیب در یک کمپین چند هزار فالوور به دست می‌آورند. افراد را به تولید محتوا تشویق کنید و مسابقه را بر این اساس تنظیم کنید، این روش می‌تواند در دستیابی به مخاطبان بیشتر کمک ‌کند. افراد از طریق مشاهده‌ی پست‌های دوستان خود از وجود مسابقه مطلع می‌شوند. این روش به دلیل ایجاد اعتماد و بازدیدهای بیشتر، بسیار کارآمد است.

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام روش مؤثری برای جذب مخاطبان جدید محسوب می‌شود. روشی سریع که مطالب شما را در برابر افرادی قرار می‌دهد که با روش دیگری قادر به مشاهده آن‌ها نبوده‌اند. در این نوع تبلیغات می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس موقعیت مکانی، موقعیت جغرافیایی، ارتباط با کاربران دیگر و حتی رفتارها و علایق اصلی آن‌ها هدف قرار دهید. برای مثال یک برند لوازم آشپزی هلندی در بازه‌ای دو ماهه از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام برای دسترسی به ۷۰ درصد از مخاطبان اینستاگرامی هدف خود استفاده کرد.

علاوه بر صفحه اصلی، شما قادر به تبلیغ در استوری‌های اینستاگرام نیز هستید. برای تمامی جزئیات در مورد نحوه ایجاد و پست کردن یک کمپین اینستاگرام، به راهنمای تبلیغات اینستاگرامی دیما مراجعه کنید. ابزارهای تحلیل اینستاگرام اطلاعات لازم را در مورد بازدیدهای هر پست (impressions)، دسترسی به مخاطبان (reach)، تعامل (engagement)، پست‌های برتر (top posts) و موارد دیگر در اختیار شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید اطلاعات دیگری شامل جنسیت، سن و موقعیت مکانی را نیز از طریق این ابزارها به دست آورید.

بررسی این اطلاعات شما را در شناسایی حوزه‌هایی که می‌توانید استراتژی خود را بهبود دهید تا مخاطبان بیشتری به دست آورید. یکی از مسائل کلیدی که می‌توانید از این ابزارها بیاموزید زمانی است که کاربران به میزان بیشتری از اینستاگرام استفاده می‌کنند. برای مثال یکی از برندهای بریتانیایی با بررسی موقعیت جغرافیایی فالوورهای خود متوجه شد بیشتر آن‌ها در جای غیرمنتظره‌ای زندگی می‌کنند و ساکن هنگ‌کنگ و تایوان هستند. این دانش به این برند امکان داد تا به تغییر زمان پست‌های خود بپردازد. بدین ترتیب مخاطبان بیشتری در این مناطق بدست آورد.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید در اینستاگرام موفق باشید، باید ابتدا در زمینه فعالیتتان خوب باشید. سپس باید یک استراتژی برای تولید محتوا داشته باشید. پست‌های بیشتری منتشر کنید و کیفیت آنها را بهتر کنید. به تدریج شما سبک خود را پیدا می‌کنید و صفحه‌تان هویت پیدا می‌کند. در طول این مسیر شما باید یاد بگیرید با فالوورهایتان تعامل داشته باشید. برای آنها جذاب و آموزنده باشید و کنجکاوی‌شان را برانگیزید. آنها هم در مقابل شما را دنبال می‌کنند و به شما وفادار خواهند ماند. پس رمز موفقیت در ایجاد محتوای باکیفیت و تعامل با کاربران است. گفتیم که روش‌های تبلیغاتی هم برای افزایش فالوور وجود دارند.مشکل آنها این است که در اکثر موارد کارامد نیستند و از طرف دیگر فالوورهایی که از این روش بدست می‌آیند ماندگار نخواهند بود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا