علمی و پزشکی

دلار بخریم یا نه؟ – ترند روز

امیرحسین کریم زاده با اشاره به اینکه بازارهای بزرگی مانند طلا ، سکه ، دلار و خانه ها به سقف رسیده اند ، گفت: قیمت دلار ممکن است تا مرز 23 هزار تومان سقوط کند. نرخ واقعی دلار 20،000 تومان است ، نوسانات ممکن است بین 17000 تومان تا 23000 تومان باشد.

وی ادامه داد: بودجه بسته سال آینده 11000 و 500 تومان و بازار آزاد آن حدود 20٪ بالاتر از این نرخ است دلار زیر 15 هزار تومان علامت ندارد.

وی گفت: “با نزدیک شدن به پایان سال کار چین به پایان دسامبر و اول ژانویه و سال جدید ، تقاضا برای دلار افزایش می یابد و دلار نوسان می کند.” در هر صورت ، ارزش کلی قیمت دلار کاهش می یابد. همچنین اگر دلار سقوط کند ، سکه و طلا نیز سقوط می کنند.

کریم زاده افزود: باید منتظر کاهش قیمت طلا ، سکه و دلار تا پایان امسال باشیم. به نظر می رسد انتخابات امسال ایران جلوی افزایش قیمت دلار را تا پایان سال خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مسکن بالا است و مردم قدرت خرید خود را از دست می دهند.

این اقتصاددان در مورد بازار سرمایه خوب گفت: بازار سرمایه به پایان احیای خود رسیده است ، در دسامبر و ژانویه انتظار داریم روندهای مثبتی برای بازار سرمایه داشته باشیم. البته نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که روندها در همه بخشهای بازار قابل پیش بینی نیستند.

کریم زاده در پایان اظهار داشت: خرید دلار تا پایان سال به هیچ وجه توصیه نمی شود؛ زیرا در حال حاضر ثبات در این بازار وجود ندارد. کالاهایی که 4200 دلار ارزش دارند اکنون خارج می شوند. تنها نفتی که قیمت آن را افزایش نداد ، گازوئیل بود. اگر قیمت این روغن نیز بالا رود حمل و نقل و بورس سهام بهتر خواهد شد. بنابراین ، شاهد تورم خواهیم بود.

223224

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا