برترین های ترند روزعمومی

در چه سنی می توانم مهاجرت کنم؟

پیش از اقدام به درخواست برای مهاجرت باید حتما از شرایط سنی لازم و دقیق کشور مقصد اطمینان حاصل کرد. چرا که عامل سن بر پروسه دریافت انواع ویزا تاثیرگذار است. به همین دلیل باید بهترین سن برای مهاجرت را در نظر گرفت و در زمان صحیح، فرآیند مهاجرت را آغاز کرد. بهترین سن برای مهاجرت از 25 تا 32 سال می باشد. در کشورهای مهاجر پذیری مانند آمریکا، استرالیا و کانادا، افراد متقاضی مهاجرت که در گروه سنی 25 تا 32 سال قرار دارند، شانس بیشتری برای دریافت انواع ویزای مهاجرتی را دارا می باشند.

بررسی شرط سنی مهاجرت به آلمان در سال 2024 - پارسی کانادا

اهمیت بهترین سن برای مهاجرت

از آنجایی که سن افراد، یکی از مهم ترین ویژگی های مهاجرت به هر کشوری می باشد، بسیاری از دولت ها از اهمیت بهترین سن برای مهاجرت در شرایط پذیرش آن ها تاکید کرده اند. در واقع برای اینکه بتوان یک مهاجرت موفق آمیزی داشت، می بایست اقدامات آن را در زمانی مناسب انجام داد. بهترین سن برای مهاجرت یکی از مواردی می باشد که با اهمیت دادن به آن می توان مانع ایجاد بسیاری از مشکلات احتمالی پیش رو در روند مهاجرت شد.

فاکتور سن بر پروسه دریافت انواع ویزا تاثیرگذار می باشد. به همین دلیل باید بهترین سن برای مهاجرت را در نظر گرفت و در زمان مناسب، فرایند مهاجرت را آغاز کرد. چرا که در نظر گرفتن بهترین سن برای مهاجرت می تواند نشان دهنده آمادگی لازم شخص برای شروع یک زندگی جدید و پر چالش در یک کشور جدید باشد. از این رو افرادی که در گروه سنی ۲۵ تا ۳۲ سال قرار می گیرند، ممکن است واجد شرایط بسیاری از برنامه‌ های ویزای مهاجرتی باشند و به همین دلیل شانس آن ها برای دریافت ویزا بالا است.

مهاجرت به کشورهای دیگر همیشه یکی از اقداماتی می باشد که هر فردی علاقه مند به انجام آن می باشد. یکی از این روش های آسان، مهاجرت از طریق ازدواج می باشد. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی و تحصیل در خارج از کشور آرزوی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان می باشد. با وجود اینکه برای اپلای کردن در دانشگاه‌ های خارج از کشور هیچ گونه محدویت سنی وجود ندارد، اما دانستن بهترین سن برای مهاجرت،  و اخذ ویزای تحصیلی با روندی ساده تر، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

بنابراین در هر سنی می توان برای تحصیل در هر مقطعی به غیر از رشته‌ های تحصیلی از جمله پزشکی در دانشگاه‌ های خارج از کشور اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کرد، اما سن و گپ تحصیلی که همان فاصله زمانی بین مقاطع تحصیلی می باشد، در فرایند صدور ویزای تحصیلی، فاکتور بسیار مهمی به شمار می رود. داشتن سن بالای 35 سال و گذشتن زمان زیادی (معمولا بیش از 4 سال) از تاریخ اخذ آخرین مدرک تحصیلی، مهاجرت تحصیلی و روند اخذ ویزا را سخت تر می کند.

از این رو بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی در مقطع کارشناسی از 18 تا 23 سال و برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، بهتر است حداقل ۲۲ سال سن داشت. در واقع بیشتر دانشگاه‌ ها، سختگیری زیادی برای جذب دانشجویان کارشناسی ارشد ۳۵ سال به بالا دارند.

با توجه به قوانین مهاجرتی کشورهای اروپایی، اخذ اقامت از طریق تولد فرزند به دو صورت امکان پذیر می باشد که والدین می توانند از این دو راه کارت شهروندی فرزند خود را دریافت کرده و تابعیت آن کشور را بگیرد.  برای تحصیل در قبرس شمالی ، در قدم اول باید برای دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی این کشور اقدام کنید و پس از دریافت پذیرش می‌توانید ویزای تحصیلی قبرس را اخذ کنید.

بهترین سن برای مهاجرت کاری

بهترین سن برای مهاجرت کاری، به موقعیت‌ های شغلی مختلف در کشور مقصد بستگی دارد. از آنجا که در یک سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیاز، افراد در بازه سنی ۲۵ تا ۳۲ سال دستاورد های بالایی دارند؛ بسیاری از شرکت‌ ها ترجیح می‌دهند افراد حرفه‌ ای جوان و پر انرژی را در تیم کارمندان خود استخدام کنند.

افراد با سن ۴۰ سال به بالا معمولا بر اساس تجربه یا  شغلی خوب و امتیاز مهاجرت کاری، برای دریافت ویزای کاری اقدام می کنند. در واقع مهاجران جوان ‌تر با سرعت بیشتری جذب بازار کار می‌شوند و سال‌ های بیشتری را می توانند صرف کمک به اقتصاد کشور مقصد ‌کنند.

پس اگر شخصی در بهترین سن برای مهاجرت کاری باشد، اولویت بیشتری برای دریافت ویزا خواهد داشت. چرا که در هر موقعیت شغلی می‌ تواند بیشترین خدمت را به اقتصاد کشور مقصد برساند و دولت‌ ها به این نکته در پذیرش مهاجرین بسیار اهمیت می دهند. زیرا بیشتر کشورها در سن ۶۰ سالگی شهروندان خود را بازنشسته می کنند و نیرویی را به ‌عنوان مهاجر می ‌پذیرند که حداقل بتواند ۲۰ سال در کشور مقصد کار کند.

اگر متقاضیان دریافت ویزا کاری در بازه سنی 50 سال قرار داشته باشند در صورت داشتن دو شرط لازم، شانس پذیرش و اقدام برای مهاجرت کاری دارند. برای شرط اول در صورتی که مهارت و تخصص شغلی آن ها بالا باشد و در پی آن دارای رزومه کاری قابل توجهی باشند، شانس بالایی در پذیرش درخواست خود از جانب کارفرما در کشور مقصد دارند.

و شرط دوم دارا بودن شرایط سلامت متقاضی کار می باشد. چرا که اگر فرد از نظر جسمی ناتوان و وابسته به خدمات درمانی آن کشور باشد، شانس کم تری برای پذیرش دارد.

بهترین سن برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از راحت ترین و مطمئن‌ ترین روش ‌های مهاجرت به شمار می رود. این روش با ثبت شرکت و یا اجرایی کردن یک ایده استارتاپی در کشور مقصد و یا سرمایه ‌گذاری از طریق خرید ملک در کشور مقصد محقق می شود. از آنجا که شرایط سنی خاصی برای این‌ روش از مهاجرت وجود ندارد، بهترین سن برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری طبق اهداف مختلف فرد و قوانین کشورها می تواند از 18 سال به بالا باشد.

طرح‌ های سرمایه‌ گذاری موفقی که باعث ورود پول به کشورها شوند و هم راستا با اهداف اقتصادی آن ها باشد، از جانب دولت کشورهایی مانند آمریکا و اتحادیه اروپا مورد استقبال فراوانی قرار می گیرند. افرادی که از این طریق اقدام می کنند علاوه بر اخذ ویزا برای خود و و ویزا برای می توانند پاسپورت و تابعیت کشور مقصد را نیز از آن خود کنند.

بهترین سن برای مهاجرت از روش های دیگر

آمار و تجربه نشان می دهد بیشتر افراد مسئولیت‌ های مهم زندگی خود مانند ازدواج، تشکیل زندگی و فرزند آوری را به دوران بعد از سی ‌سالگی منتقل می‌کنند. به همین دلیل بهترین سن برای مهاجرت از روش های دیگر قبل از شروع شدن دهه سوم زندگی می ‌تواند اقدام بهتر و موثرتری باشد. چرا که بعد از سی سالگی افراد علاوه بر اینکه به دنبال موفقیت در مهاجرت خودشان هستند، باید در قدم بعدی به مهاجرت همسر و فرزندان خود نیز فکر کنند.

بنابراین ‌بهتر است که قبل از این دوران مسئولیت، مهاجرت انجام شده باشد و بهترین سن برای مهاجرت را قبل از سی‌ سالگی بدانیم. کشورهای مهاجر پذیری مانند کانادا، نیوزلند، استرالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی بهترین سن برای مهاجرت را بین ۲۱ تا ۴۹ سال در نظر می ‌گیرند و مهاجران در این بازه سنی را ترجیح می‌ دهند. بنابراین افراد برای دریافت انواع ویزای مهاجرتی خود بهتر است در گروه سنی 21 تا 49 سالگی باشند.

به جز در نظر گرفتن فاکتور سن شرایط اصلی اولویت‌ بندی مهاجران جوان در کشورها بر اساس عواملی مانند سازگاری با شرایط متغیر بازار کار، داشتن پتانسیل کمک بیشتر به اقتصاد کشور مقصد، محدوده شغلی و توانایی آموزش و پرورش تعیین می شوند.

ریجکت در لغت به معنای عدم پذیرش و رد شدن می باشد و ریجکت ویزا به معنی رد درخواست دریافت ویزاست. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

شرایط سنی برای مهاجرت

در تمام کشورهای توسعه ‌یافته و صنعتی شرایط سنی خاصی برای مهاجرت و دریافت انواع ویزا در نظر گرفته می‌شود. در واقع شرایط سنی برای مهاجرت مطابق با هدف مهاجر و کشورهای مهاجر پذیر متغیر می باشد. بیشتر کشورهای مهاجرپذیر در جهان مانند کشورهای آلمان، سوئد، کانادا، آمریکا، استرالیا و بسیاری از کشورهای دیگر شرایط سنی مختلفی برای اخذ ویزا و انواع مهاجرت دارند. از این رو اگر بخواهیم میانگینی از شرایط سنی معمول برای مهاجرت را بیان کنیم باید به میانگین سنی 25 تا 32 سال اشاره کرد.

در واقع برای مهاجرت به هر کشوری باید امتیازاتی دریافت کرد که این امتیازها بر اساس موارد مختلفی حساب شده و جمع زده می‌شوند. علاوه بر میانگین سنی که در بالا به آن اشاره کردیم، تقریبا بیشتر کشورهای جهان و دولت ‌های وابسته به آن ها تمایل دارند به افرادی که در گروه سنی ۲۱ تا ۴۹ سال قرار دارند امتیاز بدهند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا