علمی و پزشکی

رازگشایی از عملیات گالیله:استراق سمع موجودات فضایی!

غزل زیاری: این یک مفهوم بسیار گسترده است که باید در نظر گرفت. فقط یک نمونه از موجودات باکتری مانند که در پنج ابرخوشه دوردست شکل می گیرند، ما را به این پاسخ می رساند: “بله، موجودات بیگانه وجود دارند!” ..هنوز امکان یافتن آنها وجود دارد.

استراق سمع مهمانان

تا زمانی که دیرینه شناسان را به کهکشان های دیگر بفرستیم، بهترین راه برای یافتن موجودات فضایی این است که در خانه بمانیم و به دنبال نشانه ها و شواهد علمی و فناوری باشیم.

بیشتر بخوانید:

عکس تصمیم جنجالی Booking.com به دلیل تحریم های آمریکا/ احتمال اخراج مهندسان ایرانی!

فیلم | این راکتور اکسیژن ایرانی در دنیا پیشتاز است!

یک خارجی دقیقا چیست؟ در واقع ما هم نمی دانیم، اما می توانیم فرضیه های خوبی داشته باشیم. به عنوان مثال، هنگامی که از امواج رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده می کنیم، سیگنال هایی تولید می کنیم که با انرژی طبیعی که از ستارگان دریافت می کنیم بسیار متفاوت است.

منطقی است در نظر بگیریم که خارجی ها نیز از همین روش در ارتباطات خود استفاده می کنند; بنابراین ما به دنبال سیگنال های رادیویی کمیاب از یک مکان بسیار خاص در فضا هستیم.

گوش دادن به رادیو یا هر تلاش علمی برای شناسایی ردپای فناوری غیرانسانی را می توان جستجوی هوش فرازمینی دانست.تنظیم) آزمایش نامیده می شود تنظیم (جستجو برای هوش فرازمینی) اغلب توسط سازمان هایی مانند موسسه ستیا انجام می شود. پیشرفت گوش دادن انجام می‌شود دانشمندان زمین‌شناسی نقش مهمی در تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده و حتی گاهی اوقات پیگیری پس از آزمایش‌های احتمالی دارند.

تاکنون گزینه های زیادی مشخص شده است اما هیچ کدام از این گزینه ها تایید نشده اند. از آنجایی که جهان بسیار قدیمی و وسیع است، این تعجب آور نیست. همانطور که جیل تارتر اشاره می کند، اگر یک لیوان آب بردارید و به دنبال ماهی در آن بگردید، احتمالا آن را پیدا نخواهید کرد. اما با گذشت زمان، افزایش تحقیقات و بررسی، و پیشرفت در فناوری، توانایی ما در تشخیص موارد جدید افزایش می یابد.

آیا موجودات فضایی به ما نزدیک می شوند؟/پروژه گالیله در مورد تمدن های فرازمینی

آیا مهمانی در این نزدیکی هست؟

احتمالاً نه، زیرا جهان بسیار قدیمی و وسیع است. در نتیجه، فناوری بسیار فراتر از فناوری زمینی برای به دست آوردن منابع بیشتر فراتر از کل منظومه شمسی مورد نیاز است.

تنظیم را می توان از درون زمین با تشخیص امواج رادیویی، نور و گرانش انجام داد. با این فناوری می توانیم بین تمدن ها پیام رد و بدل کنیم. دلیلی جز گردشگری برای سفر وجود ندارد. اما آیا باید موارد را در نظر بگیریم؟ مطمئنا. حتی اگر موجودات فضایی را نبینیم، می توانیم از این اکتشافات چیزهای زیادی بیاموزیم.

اولین چالش ما در این راستا تعیین اندازه منظومه شمسی است. سیاره نپتون حدود 30 فاصله دارد را یا واحدهای نجومی (هر دو را همان 149597870700 متر است) چرخش به دور خورشید. ابرهای اورت می توانند به صد هزار نفر برسند را یا واحدهای نجومی از خورشید.

چالش بزرگ بعدی یکی از این رمزگذاری ها است (مورد خاصی از پارادوکس فرمی). اگر خارجی ها در اینجا باشند، بعید است که تلاش زیادی برای احوالپرسی یا تعامل با ما انسان ها انجام دهند. شاید به دلیل کار بی روح آنها، سنسورهای آنها فعال نیستند و فناوری آنها را نمی دانیم، یا به دلیل اینکه آنها اینجا نیستند … باید به این سوالات پاسخ داد.

این معما اساس بسیاری از فیلم ها است، اما حداقل در این فیلم ها می دانید که بیگانگان وجود دارند.

پروژه گالیله

پروژه گالیله که در جولای 2021 توسط آوی لوب و فرانک لاوکین از دانشگاه هاروارد راه اندازی شد، اولین برنامه تحقیقاتی علمی برای جستجوی مصنوعات نجومی نزدیک به زمین است. آنها بیشتر از اصطلاح تمدن تکنولوژیکی فرازمینی هستند (ETCs) اما نه کلمات ETI (به طور کلی به همین معنا اما بدون قضاوت درباره هوش بیگانه بر اساس معیارهای انسانی).

تیم گالیله به خوبی تثبیت شده و سختگیر است و ایده های منطقی در مورد بازدید از بیگانگان دارد. به عنوان مثال، پروژه به طور عمومی متعهد شد که فقط فرضیه های فیزیکی شناخته شده را آزمایش کند و فقط داده های جدید را تجزیه و تحلیل کند. تنها هدف این پروژه جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها به شیوه ای قابل اعتماد و قابل تکرار و به اشتراک گذاری آشکار داده ها و نتایج تجربی است. برای علم، این کاملا طبیعی و قابل انتظار است، اما برای همه کسانی که واقعاً به بیگانگان باستانی علاقه مند هستند، پروژه گالیله نفس هوای تازه ای است که منتظر آن بوده اند.

پروژه گالیله دارای سه مسیر آزمایشی اصلی است:

1- ایجاد پدیده های فضایی ناشناخته (UAP) با استفاده از اشعه مادون قرمز، رادیویی و نوری و ضبط داده ها. این تیم تجهیزات نظارتی ویژه و مصنوعی را برای جمع آوری و تفسیر داده های خود طراحی، ساخت و نصب کرد. در زمان نگارش این مقاله، تجهیزات عملیاتی برای کالیبراسیون و آزمایش نصب شده است و ظرف چند ماه آینده به کار کامل باز خواهد گشت.

2- ملاقات و مطالعه چیزها و چیزهایی که ستارگان خواهند آوردISO) از جمله آنها اومواموا SY 2I/Borisov که از منظومه شمسی می گذرد. بودجه برآورد شده برای این پروژه بیش از یک میلیارد دلار یا تقریباً یک چهارم هزینه پرتاب یک سیستم پرتاب فضایی است.

3- برخورد ذرات بین ستاره ای به زمین را تکرار کنید، به عنوان مثال CNEOS 01-01-2014 که در سواحل پاپوآ گینه نو سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله، تحقیقات به طور کامل تامین شده و تولید دستگاه ویژه آغاز شده است.

4- جست و جوی ماهواره های کوچک و موجودات بیگانه در مدار زمین با استفاده از رصدخانه ورا سی روبین در سال 2023 زمانی که این رصدخانه آنلاین شود، شروع به کار خواهد کرد. این امر مستلزم توسعه نرم افزارهای پیشرفته جدید برای تشخیص اجسام بسیار کوچک و سریعی است که ممکن است در مدارهای نامنظم حرکت کنند. هوش مصنوعی همچنین داده‌های ماهواره‌های ساخت بشر را برای یافتن مصنوعات فناوری نزدیک‌ترین بیگانگان ما بررسی می‌کند.

روی اثرات فیزیکی، استراتژی های جدید تمرکز کنید تنظیم اما لوب ولاوکین در این زمینه خوشبین است. مصنوعاتی که آنها روی آنها تمرکز می کنند باید گذراتر از سیگنال های رادیویی باشند.

اگرچه یافتن یک شی ممکن است از نظر فنی دشوارتر از شناسایی باشد، اما اگر بار اول پیدا نشود ممکن است یک شی بازیابی نشود. همچنین، بر خلاف نور، بیشتر مواد فیزیکی در کهکشان ما به کهکشان متصل است. این حساسیت زمانی را برای تشخیص اشیاء فیزیکی کاهش می دهد.

مثل همه آزمایش ها تنظیمدر پروژه گالیله، بیشتر تلاش ها بر اساس داده های موجود است. تا به امروز، این پروژه هیچ ناهنجاری مغناطیسی در ماه را شناسایی نکرده است. اما رویکرد تجربی کنونی سه راه موثر برای کشف سه مجموعه فرضیه منطقی در مورد اینکه سفر و بازدید بیگانگان روی زمین ممکن است شبیه باشد، ارائه کرده است.

در نهایت، به گفته لوب، “فقدان شواهد خارق‌العاده گاهی اوقات ناآگاهی خود شخص است”، پروژه گالیله به چیزی بی‌اهمیت و بی‌معنی مانند یک قو سیاه یا یک درخت مربع نگاه نمی‌کند و صادقانه از یکی از اساسی‌ترین چیزهای بشریت می‌پرسد. سوالات سبک جدید: “آیا ما در دنیا تنها هستیم؟” پس بیایید از حیاط خلوت و محله خود شروع کنیم.

https://www.sciencealert.com/scientists-are-hunting-for-alien-artifacts-across-the-solar-system-heres-why

دکمه بازگشت به بالا