علمی و پزشکی

اسلامی: امروز دانشمندان ما در حوزه آب‌سنگین حرف‌هایی برای گفتن دارند

اسلامی: امروزه دانشمندان در حوزه پرآب حرف های زیادی برای گفتن دارند

سمینار نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان روز پنجشنبه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس انجمن انرژی اتمی ایران، مدیرعامل شرکت پارس ایزوتوپ و جمعی از مدیران و متخصصان حوزه سلامت برگزار شد. اتاق کنفرانس در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران.

به گزارش ترند روز، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور در سمینار ویژه «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با اشاره به نقش فناوری هسته‌ای در تأمین سلامت جامعه، گفت: رنگارنگ‌تر از همیشه و سلامت عمومی یکی از آنهاست. مهمترین محورهای اقدامات یک سازمان در دستیابی به اهداف صنعت هسته ای است.
وی افزود: در خصوص فعالیت این سازمان در حوزه پزشکی هم اکنون گام های خوبی برداشته شده است که از آن جمله می توان به راه اندازی مرکز غربالگری نوزادان اشاره کرد. دشمنان به تظاهرات مسالمت آمیز ایران بر سر اختلاف آب بالا حمله وحشیانه ای کرده اند و می خواهند ایران در منطقه سکوت کند.
وی افزود: خوشبختانه با وجود فشارهای غرب توانسته ایم در مسیر آب سنگین و فرآورده های آن حرکت رو به جلو را ادامه دهیم و اکنون در بخش آب، دانشمندان حرف های زیادی برای گفتن دارند.
رئیس انجمن انرژی اتمی ایران درباره برداشت انبوه آب کشور گفت: آب سنگین دروازه بزرگ و مهمی بین فرآیندهای مهندسی مولکولی و مهندسی هسته ای است که مشتقات آن می تواند نقاط عطف قابل توجهی را در حوزه بهداشت و درمان و صنایع خانگی ایجاد کند. آنها نمی خواهند کشور ما با ایجاد توانمندی های علمی و فنی راهبردی بخشی از یک کشور قدرتمند باشد.

اسلامی در خصوص فعالیت دانشمندان هسته‌ای در حوزه‌های بهداشت، صنعت، کشاورزی و تشعشعات گفت: ما زیرساخت کامل چرخه سوخت هسته‌ای را داریم و با تخصص علمی، پژوهشی و صنعتی که ایجاد می‌کنیم، در خدمت سلامت انسان و بشریت. ” ما 50 نوع رادیودارو را برای تشخیص، درمان و درمان به کلینیک ارائه کرده ایم.
معاون رئیس جمهور افزود: هدف ما دستیابی به نقاط عطف قابل توجهی در عرصه راهبردی که دشمن با آن مخالف است و ارتقای سطح علم و قدرت ایران اسلامی است.
وی با اشاره به تحقیقات سریع و علمی و تمرکز بر نتایج پژوهشگران صنعت هسته‌ای در ایران، گفت: اکنون چه از طریق راکتورها و چه از طریق شتاب‌دهنده‌ها، باید ایزوتوپ‌های مورد نیاز و مهارت‌های صنعتی را که باید داشته باشیم، ایجاد کنیم. زمینههای مختلف. . ما باید بیشترین سهم را از محصولات رادیودارویی داشته باشیم که می تواند تأثیر مستقیم بر سلول های سرطانی داشته باشد.
معاون رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به رسیدگی به وضعیت اسفبار بیماران سرطانی و تلاش سازمان انرژی اتمی برای کاهش آلام و آلام این بیماران پرداخت و گفت: با حرکت به سمت میدانی که برای کاهش عوارض رادیوداروها و سلول درمانی در حال درمان هستیم. ” 210 کلینیک از محصولات و رادیوداروهای ما استفاده می کنند و ما روی تعدادی از رادیوداروهای جدید تحقیق و کار می کنیم.
مهندس مسلمان در پایان سخنان خود به فعالیت های این سازمان در زمینه هواپیماهای خونسرد مورد استفاده در درمان سرطان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اتفاقات بزرگی که آغاز کرده ایم و مردم خود خواهیم بود، شاهد تاثیر مثبت آن هستیم. در آینده نزدیک، مشکل هواپیماهای پلاسمای سرد است.” . این یک فناوری و محصول فوق العاده است که در قسمت های مختلف بدن، به خصوص گردن و قسمت بالای کمر استفاده می شود. مستقیماً سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد و رنج بیماران سرطانی را تا حد زیادی کاهش می دهد. همچنین در حال راه اندازی اولین کلینیک ترمیم زخم دیابت با استفاده از پلاستراپی هستیم.

من باید بگویم؛ سمینار ویژه «نقش رادیوداروها در تشخیص و درمان سرطان» با همکاری مرکز تحقیقات هماتولوژی، انکولوژی و سلستوتراپی و شرکت پارس ایزوتوپ با حضور گروه متخصصان و متخصصان انکولوژیست بنام پزشکی هسته ای ایران برگزار شد. هدف از برگزاری این سمینار آموزش انکولوژیست ها در مورد رادیوداروها و کاربرد آنها در تشخیص و درمان سرطان است تا از کاربرد آنها در تشخیص و درمان انواع سرطان بهره مند شوند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا