عمومی

خرید پمپ آب خانگی و روش‌های اتوماتیک کردن پمپ

خرید پمپ آب خانگی چالش این روزهای اکثریت است. اگر میخواهید پمپ خود را اتوماتیک کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

– استفاده از پنل کنترل برای پمپ سه فاز (گاهی اینورتر)

-از کادر کنترل یا کلید دیجیتال استفاده کنید.

– استفاده از منبع فشار

از کیت کنترل برای تنظیم و کنترل فشار آب یا به عبارتی دیگر برای جلوگیری از نوسانات و شدت جریان آب استفاده می‌شود.

واحد کنترل که نوعی پمپ آب اتوماتیک است باعث می‌شود هنگام باز و بسته شدن شیر آب به طور خودکار شروع و متوقف شود. کیت کنترل اتوماتیک می‌تواند فشار آب را به خوبی کنترل کند.

آموزش نصب پمپ آب خانگی:

– در خرید پمپ آب خانگی به دلیل طراحی آن باید توجه داشت ک هاز پمپ آب خانگی برای پمپاژ مایعات تمیز و عاری از آلودگی و ذرات جامد استفاده شود. همچنین دمای مایع باید کمتر از 60 درجه سانتیگراد باشد. لطفاً توجه داشته باشید که پمپ آب می‌تواند درجه حرارت بالاتری را تحمل کند، اما اکثر دستگاه‌های فروش دیجیتال می‌توانند 60 درجه کار کنند و در دماهای بالاتر نیز خراب شوند.

پمپ آب را در محلی خشک و پوشانده نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که دمای محیط زیر 40 درجه سانتیگراد باشد حتی اگر پمپ و مخزن نزدیک یکدیگر نصب شوند، حتی بهتر است. هنگام نصب پمپ، اطمینان حاصل کنید که قطر لوله اتصال بین مخزن و پمپ حداقل دو برابر یا بزرگتر از قطر ورودی باشد. این مهم برای جلوگیری از کاویتاسیون است.

– پمپ آب خانگی بعد از منبع آب وصل می‌شود که پس از کنتور اصلی آب در ساختمان نیز قرار دارد. پمپ آب نباید در بالادست بلوک‌ها نصب شود، زیرا باعث کاهش فشار در سایر بلوک‌های ساختمان می‌شود.

دقت کنید که پمپ آب خانگی بر روی پایه جامد نصب شده باشد تا از لرزش و سر و صدای پمپ جلوگیری شود، در غیر اینصورت عملکرد پمپ به دلیل لرزش و لرزش باعث ایجاد سر و صدای اضافی و آسیب بیشتری به پمپ می‌شود.

مشاوره فنی خرید پمپ آب خانگی:

برای افزایش عمر پمپ بهتر است از منبع دیافراگم با حجم بیشتر استفاده شود. زیرا در پمپ آب خانگی با مخزن انبساط، تعداد قسمت‌ها بیشتر از سایر مدل‌ها است.

– لازم است سیستم لوله کشی به دلیل قرار گیری پمپ آب تحت فشار قرار نگیرد.

به موجب بند 16 قانون ملی ساختمان، اتصال پمپ آب به یک شعبه اصلی آب شهری غیرقانونی است و باید از طریق دریچه یک طرفه به یک شعبه از سیستم آب شهری وصل شود.

– در بیشتر پمپ‌ها به حداکثر سر پمپ آب توجه زیادی می‌شود، اما لازم به ذکر است که جریان پمپ در حداکثر سر به صفر می‌رسد، در واقع مقدار خروجی در آن سر صفر است و این پمپ برای آن سر مناسب نیست. بودن.

بررسی فنی پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی نوعی پمپ کوچک است که به آن mini pump نیز گفته می‌شود. این پمپ‌ها به دلیل ظاهر کوچک، فشردگی و مقرون به صرفه بودن، در آبیاری زمین‌های کشاورزی، آبیاری آبپاش، آبرسانی ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع مختلفی از پمپ‌های آب تحت فشار برای افزایش جریان آب در خانه‌ها و ساختمان‌ها وجود دارد. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است. روشن است که قیمت پمپ آب خانگی بسته به نوع و کارکرد آن متفاوت می باشد.

پمپ آب خانگی و قدرت متوسط

یک پمپ آب خانگی و محیط داخلی یک اسب بخار

پمپ آب خانگی دو اسب بخار

پمپ آب جت منفرد

پمپ آب خانگی تک اسب بخاری تک اسب بخار

پمپ آب خانگی یک و نیم اسب با دو پروانه

پمپ آب خانگی دو اسب دو پروانه

عوامل مؤثر درانتخاب پمپ آب خانگی

برای خرید پمپ آب خانگی و انتخاب پمپ مناسب، باید به مساحت ساختمان، تعداد طبقات، میزان مصرف آب و تعداد شیرهای موجود توجه کنید.

به عنوان مثال، پمپ آب خانگی نیم اسب بخار برای استفاده در ساختمانهای یک طبقه با حداکثر مساحت 150 متر مربع و پمپ آب صفحه یک اسب بخار برای استفاده در آپارتمانهای سه طبقه با شش واحد. و حداکثر مساحت 75 متر در واحد. روند البته این پمپ آب همچنین در آپارتمان‌های چهار و هشت واحدی با حداکثر 68 متر متر قابل استفاده است.

علاوه بر این، از پمپ آب خانگی داخلی دو اسب بخار یک اسب بخار در ساختمانهای هشت طبقه هشت واحدی با حداکثر مساحت 75 متر استفاده می‌شود و از پمپ پروانه دو پروانه یک و نیم اسب بخار برای آپارتمان‌ها استفاده می‌شود. از پنج واحد 10 واحدی با حداکثر مساحت 100 متر.

 

سایت مرجع:

https://www.amazon.in/Water-Pumps/b?ie=UTF8&node=3639175031

https://www.vguard.in/resources/buying-guides/water-pumps/buying-guide-for-water-pumps

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا