برترین های ترند روزعلمی و پزشکی

فرآیند عقیم کردن گربه و سگ های خانگی چگونه است؟

اگرچه این یک جراحی معمولی و اساسی برای دامپزشکان است ، اما برای صاحب حیوان خانگی ، دانستن اینکه توله سگ مورد علاقه شما تحت بیهوشی قرار گرفته و تحت عمل جراحی بزرگ قرار گرفته است ، می تواند ترسناک باشد. در صورتی که شما بچه گربه دارید، با دامپزشک خود میزان ساعات غذا نخوردن قبل از جراحی را سوال کنید.زیرا بچه گربه دارای بدن ضعیف تری است که نیاز به مشورت با دامپزشک، جدی است. رفتارهای جنسی حیوانات معمولاً از زمان بلوغ آن ها آغاز میشود؛ بنابراین بهترین زمان برای انجام این کار قبل از رسیدن به بلوغ است. علت بسیاری از این رفتارهای اجباری، خستگی یا اضطراب است. شما می توانید با خواندن این مقاله دامپزشکی، اطلاعاتی درباره عقیم سازی یا اخته کردن گربه خانگی تان به دست بیاورید. دامپزشک ممکن است بسته به سن، اندازه، سلامتی، جنسیت، واکنش حیوان به بیهوشی، حیوان شما را برای چند ساعت یا چند روز تحت کنترل و نظر قرار دهند. اما نحوه تربیت بچه گربه های نر یا ماده نیز بسیار مهم است و در رفتار نهایی آنها تاثیر خواهد گذاشت. سالانه میلیون ها سگ در شورهای در حال توسعه و یا حتی پیشرفته به دلیل عدم اختصاص بودجه مناسب برای مدیریت و نگهداری از آنها در کمال ناباوری کشته می شوند.

آن ها معمولا بین دو راهی می مانند که این عمل را انجام بدهند یا نه؟ خنثی کردن: این نوع برای هر دو جنس نر و ماده کاربرد دارد. پس از پایان آمیزش جنسی، جنس نر بلافاصله از گربه ماده دور میشود. تحصیلی با بیان این که به استناد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها و دستورالعمل سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، مصوب سال ۱۳۸۷ در راستای کنترل جمعیت حیوانات شهری، فرایند عقیم سازی سگ انجام می شود، تصریح کرد: پس از این مرحله کار واکسیناسیون حیوان انجام می شود و حیوان تا پایان دوران نقاهت در مرکز باقی می ماند. مواردی که باید پس از اخته کردن سگ از آنها آگاه باشید: سبک زندگی بی تحرک، افزایش وزن، غذای مخصوص ، و غیره … از این رو ضروری است که پس از بالغ شدن آنها نسبت به عقیم سازی آنها هر چه زودتر اقدام نمایید.

آیا عقیم کردن سگ ماده ضروری است؟ همچنین به گفته دکتر هارت طی تحقیقات به عمل آمده عقیم سازی سگ ها از سرطان پروستات آن ها جلوگیری نمی کند . در ضمن این عمل جراحی مزیت پیشگیری از بیماری های دستگاه تناسلی را نداشته و تغییری در احتمال وقوع آنها نمی دهد. عدهای معتقدند نباید این آزادی بیقید و شرط را از سگها بگیریم و تعدادی از شهروندان هم حضور آنها در محیط شهری را برای آسایش و سلامت انسانها مضر میدانند. مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری زنجان با بیان اینکه حضور سگهای ولگرد موجب آلودگی پارکها و تفرجگاهها میشود، تصریح کرد: طبق دستورالعمل، مرکز کنترل جمعیت حیوانات مزاحم دارای محل نگهداری بوده که این مهم بر عهده شهرداریها است. به گفته ی زرودی این طرح به عنوان نمونه ی یک نمونه موفق از طرف دفتر امور شهری به همه ی شهرداری ها ابلاغ شد. و شهرداری البته مشغول تیر باران کردن سگ های ولگرد! عقیم سازی به برداشتن اندام های تولید مثل حیوانات ماده با جراحی می گویند.

عقیم سازی: به برداشتن تخمدان های حیوانات ماده عقیم سازی می گویند. در جراحی عقیم کردن سگ ماده رحم و تخمدان ها از بدن خارج می شوند . این ارگان ها در حیوانات نر شامل بیضه ها و در حیوانات ماده شامل تخمدان ها می شود. و مهم تر از بین رفتن امکان آبستنی ناخواسته و بیماری های مقاربتی مثل FIV در حیوان بهدنبال کاهش سطح هورمون های جنسی هم از دیگر مزایای عقیم سازی حیوانات خانگی محسوب می شوند. بهتره بعد از عمل میزان غذای مرطوب گربه مثل کنسرو و سوپ بیشتر از غذای خشک باشه چون گربه بعد از عمل بی حاله و حوصله هست و خوردن غذای تر براش راحت تره! گربه ماده تنها در پاسخ به عمل جفتگیری، تخمکگذاری را انجام میدهد. گربه ها وقتی به بلوغ جنسی می رسند برای اولین بار فحل می شوند. معمولا زمان باروری گربه ها برای اولین بار از 4 تا 10 ماهگی با میانگین سنی 6 ماهگی است.

عقیم سازی

دکمه بازگشت به بالا