اقتصادی

حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از بومی‌سازی دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ضمن اعلام حمایت معاونت رئیس جمهور از پیشرفت در حوزه ام آر آی گفت: از طریق پارک علم و فناوری از کارشناسان مرتبط با حوزه تولید و بومی سازی حمایت می کنیم. در تجهیزات تصویربرداری پیشرفته ما همچنین مایل به همکاری با سهامداران در این زمینه برای توسعه پروتکل هایی برای استفاده صحیح و منصفانه از ابزارهای تصویربرداری هستیم.

به گزارش ترند روز، در مراسم افتتاحیه کنگره سالانه انجمن بین المللی ام آر آی در پزشکی، شاخه ایران، دکتر. یونس پناهی با بیان اینکه کیفیت آموزش و پژوهش در حوزه عکاسی در ارتقای سلامت موثر است، مروری بر توسعه رشته های مختلف داشت. در کشور گفت: شاید در دهه 60 بیشترین امید را به رادیولوژی داشته باشیم. محدود به تصویربرداری بود اما اکنون به لطف پیشرفت های صورت گرفته در این زمینه به حوزه ای تبدیل شده است که در تشخیص و درمان بیماری ها تاثیرگذار است. بیشتر از سایر بخش هاست و به نظر می رسد در بلندمدت سرعت تغییر در حوزه کاری این بخش رو به افزایش است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درباره علل مرگ و میر انسان ها و نقش رشته رادیولوژی در این زمینه گفت: بیماری های قلبی، مغز و اعصاب، سرطان، بیماری های مزمن ریوی و تصادفات رانندگی از علل اصلی مرگ و میر انسان هستند. . یکی از روش هایی که تاثیر این بیماری ها بر مرگ افراد را کاهش می دهد، استفاده از دانش تصویربرداری برای تشخیص زودهنگام و پیشگیری از پیشرفت بیماری است.

دکتر اعلام کرد. پناهی با بیان اینکه روش های مختلف استفاده از ام آر آی نقش مهمی در حوزه سلامت دارد، گفت: ام آر آی که امروزه بیش از پیش مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به تشخیص بیماری ها کمک کند.

وی با اعلام حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برای پیشرفت در این زمینه، گفت: استفاده از پارک علم و فناوری، پشتیبان ما متخصص در زمینه تولید و نصب تصویربرداری پیشرفته است. تجهیزات.” ما همچنین مایل به همکاری با سهامداران در این زمینه برای توسعه پروتکل هایی برای استفاده صحیح و منصفانه از ابزارهای تصویربرداری هستیم.

دکتر. حسین زوانتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس کنگره سالانه انجمن بین المللی ام آر آی پزشکی، رادیولوژی را یکی از علوم چند رشته ای دانست که نقش موثری در توسعه پیشرفت پزشکی ایفا می کند. و گفت: هر تغییر مثبتی که در حوزه رادیولوژی ایجاد شود، تاثیر مثبتی بر زیست شناسی و سلامت دارد.

دکتر دکتر ضمن صحبت از توسعه نظام سلامت در کشور. زوانتی بیان کرد: با پیشرفت علم پزشکی و رشد فناوری مرتبط با این رشته و استفاده بهینه از آن، امید به زندگی مردم افزایش یافته و در ایران به 55 رسیده است. سال تا بیش از 70 سال

دکتر ضمن صحبت در مورد اهمیت پایداری اجتماعی. کوانتی بیان کرد: افراد وقتی بزرگ می شوند دانش، مهارت و تجربه بیشتری کسب می کنند و تا زمانی که مردم خوب فکر کنند می توانند برای جامعه مفید باشند و به همین دلیل. ، در زمینه پیری، دمانس آلزایمر فعالتر است. مرگ هر فرد بسته به نوع مهارت، اقتصاد کشور را یک تریلیون دلار نابود می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر برنامه ریزی و سرمایه گذاری مناسب نظام سلامت تاکید کرد و گفت: به دلیل کمبود منابع در کشورها بودجه نظام سلامت ایران نیز محدود است و باید بر این اساس مدیریت و استفاده شود. اما بهترین خدمات از طریق فناوری پیشرفته و با استفاده از بودجه ارائه می شود. ممکن است به مردم ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان هدف از برگزاری کنگره سالیانه انجمن بین المللی ام آر آی پزشکی شعبه ایران، گفت: امیدوارم با برگزاری این کنگره از پیشرفت این رشته مطلع شویم. و از آخرین تکنولوژی روز دنیا بهترین استفاده را بکنید و در زمینه نوآوری در این صحنه پیشگام باشید.” و به ارائه بهترین، دقیق ترین و ارزان ترین خدمات کمک می کند.

دکتر با تاکید بر استفاده از روش های پیشرفته و چندگانه MRI گفت. کواناتی: با نوآوری در این زمینه، افق علم پزشکی روز به روز در حال گسترش است و سرمایه گذاری در این حوزه نقش مهمی در دستیابی به پیشرفت پزشکی دارد.

سپس، دکتر حسن هاشمی مدیر گروه رادیولوژی با اشاره به توسعه رشته رادیولوژی بر اهمیت این رشته در تمامی بخش های جراحی و استفاده از روش های درمانی مناسب تاکید کرد.

در ادامه دکتر. معصومه گیتی دبیر علمی کنگره به معرفی کنگره و نحوه اجرای آن با 35 کمیته تخصصی و 135 سخنرانی علمی از کشورهای مختلف اشاره کرد.

دکتر. حمیدرضا صالح راد، دبیر اجرایی کنگره نیز در خصوص ISMRM و تاسیس شعبه ایران در سال 1392 با حمایت گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و اساتید این حوزه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ انجمن بین المللی MRI در پزشکی (ISMRM) در سال 1994 با هدف ارتقاء تحقیقات و پیشرفت در زمینه MRI تشکیل شد. این سازمان در حال حاضر بیش از 8000 عضو از کشورهای مختلف دارد و تنها 4 کشور در آسیا اجازه فعالیت در این زمینه را دارند. شعبه ایران انجمن بین المللی ام آر آی نیز در سال 1392 تاسیس شد و امسال اولین کنگره سالانه با 35 پنل ویژه و سخنرانی توسط کارشناسان بیش از 100 نفر از 11 کشور جهان از امروز تا 13 شهریور 1401 به مدت سه روز به میزبانی برگزار می شود. . از دانشگاه علوم پزشکی تهران.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا