فرهنگ و هنر

حسن فتحی «سریال جیران» را برای شبکه نمایش خانگی می سازد

به نقل از سایت رخشاره و فیلیمو قطعا سریال جیران را باید مهم‌ترین سریال امسال دانست، حداقل تا به این جای کار. جیران در واقع جدیدترین اثر حسن فتحی است که پس از سریال شهرزاد تصمیم به ساخت آن گرفته است. در این مدت چند گمانه زنی در خصوص وی مطرح شد از جمله ساخت مجموعه ای برای سیما و کارگردانی یک فیلم سینمایی که هیچکدام حقیقت نداشت. این در حالی بود که جیران هیچ تباری قاجاری و شاهی نداشت. آخرین خبر از سریال جیران این است که فیلمنامه در جلسات اخیر شورای پروانه آثار غیرسینمایی، پروانه ساخت گرفته است. بعد از ماه ها اما همکاری نویسنده “بانوی عمارت”، کارگردان “شهرزاد” و تهیهکننده “میوه ممنوعه” برای ساخت یک سریال جدید در شبکه نمایش خانگی آغاز شد.

پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی است. وی پیش از این نیز دوبار با این کارگردان همکاری کرده است.وی در این سریال نقش جیران اولین سوگلی ناصرالدین شاه را ایفا میکند. سازندگان این سریال با تاکید بر اینکه نمی خواهند صرفاً یک داستان جذاب و مردم­پسند تحویل مخاطب دهند، عنوان کرده اند که تلاش می­کنند مستندات تاریخی را قربانی جذابیت نکنند. از این تعداد، قرار گرفتن پوستر دو سریال «جیران» و «قبله عالم» با عنوان «به زودی» بر روی یکی از پلتفرم های پخش فیلم و سریال، حاکی از پخش زودهنگام و همزمان این سریال هاست. شخصیتی که تاثیر زیادی روی ناصرالدین شاه و درباریان قاجار گذاشت. شخصیت او در واقعیت تاریخ وجود داشته است و در کنارش تعدادی شخصیت های دیگری هم حضور دارند که در تاریخ ما به ازا داشته اند.

دانلود سریال جیرانبه گونه ای که همه از دور او را که می دیدند گمان میکردند که کبکبه و کاروان شاهانه است. از نفوذ جیران در شاه بسیار گفته اند. خود جیران نیز به بیماری سل مبتلا شد و پس از مرارت های بسیار در حالی که ناصرالدین شاه مدت ها خودش بر بالینش حاضر می شد و به او دوا می خوراند، از دنیا رفت. او علاقه زایدالوصفی به شکار و اسب سواری نیز داشت که از علایق خود شاه نیز بودند. دوم. موضوع بررسی شباهتهای دو فیلمنامه در یک نهاد صنفی، صرفاْ از باب حل و فصل مسالمتآمیز اختلافات در محیطی غیرقضایی بوده است. دوم، موضوع بررسی شباهتهای دو فیلمنامه در یک نهاد صنفی، صرفا از باب حل و فصل مسالمتآمیز اختلافات در محیطی غیرقضایی بوده است. در ادامه این بیانیه نیز آمده است که یک نهاد صنفی نیز پس از بررسی های لازم رأی به عدم شباهت فیلمنامه دو سریال داده است. این کارگردان خوش قریحه پس از تجربه موفق سریال شهرزاد و پایان فیلمبرداری فیلم مست عشق، با سریال جیران به خانهها بازمیگردد. بلکه با وجودی که هر دو سریال برهه ای از زندگی ناصرالدین شاه قاجار را دستمایه قرار داده اند. از سریال های تلویزیونی تا شبکه نمایش خانگی و سینما.

روابط عمومی سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی، اخباری مبنی بر حضور هوتن شکیبا و رویا تیموریان در این مجموعه که برای شبکه نمایش خانگی تولید می شود را نادرست خواند. نقشی که پیشتر گمان می رفت، بازیگرانی همچون شبنم مقدمی و رویا تیموریان این نقش را برعهده بگیرند. درحال حاضر انتخاب بازیگران اصلی این سریال انجام شده و قرار است پریناز ایزدیار، بهرام رادان، بابک حمیدیان و شبنم مقدمی در آن بازی داشته باشند. شبنم مقدمی، بازیگر سریال «جیران» اخیرا با سریال «هیولا» ساخته مهران مدیری در شبکه نمایش خانگی حضور داشت و این سریال نیز مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت. سریال جدید حسن فتحی باز هم سریالی تاریخی با مایه های عاشقانه و رمانتیک خواهد بود و قرار است از پلتفرم فیلیمو پخش شود. سی و یک نما – اولین تصویر از بهرام رادان و پریناز ایزدیار بازیگران نقش اصلی سریال “جیران” منتشر شد. جوانمرد با یادآوری اینکه برای اولین بار است در نمایش خانگی کار میکند، درباره همکاریاش با حسن فتحی و توافق ساخت سریال «جیران»، توضیح داد: پیش از این با آقای فتحی صحبتهایی درباره پروژه دیگری که مد نظرشان بود داشتیم. فیلمنامه این سریال تاریخی را احسان جوانمرد و حسن فتحی نوشتهاند و با کارگردانی حسن فتحی ساخته خواهد شد.

سریال زخم کاری محمدحسین مهدویان که در تهران در حال تصویربرداری است، و این سریال نخستین تجربه سریال سازی مهدویان در شبکه نمایش خانگی است که با سرمایه گذاری فیلیمو آن را کلید زده است. نویسنده و کارگردان سریال جیران عنوان کرده اند، داستان سریال جدید حسن فتحی، روایتی پر فراز و نشیب است که برخی وقایع و شخصیت های خیالی نیز در آن نقش خواهند داشت. شما به راحتی می توانید همه ی قسمت های ان را به صورت کامل دانلود کرده و اگر فرصت بازدید ان را از دست داده اید و یا برای بار دیگر قصد تماشای این سریال محبوب را دارید تماشا کنید.بازیگران نامداری چون پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، البته هدیه تهرانی، محسن کیایی، هنرمندی هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی در این سریال ایای نقش کرده اند. بعد از سریال شهرزاد، این سریال تازه ترین فعالیت حسن فتحی در شبکه نمایش خانگی است. حسن فتحی قبلا با سریال شهرزاد که بین سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ از شبکه نمایش خانگی پخش شد، موفقیت بی نظیری را کسب کرده بود. پیش از رادان، جمشید مشایخی در «سلطان صاحبقران» نقش ناصرالدینشاه را بازی کرده بود. برخی منابع نیز عنوان کرده اند ناصرالدین شاه پس از آنکه به ضرب گلوله میرزا رضا کرمانی از پا در می آمد، کشان کشان خود را به آرامگاه جیران رساند تا در کنار همسر محبوبش جان بسپارد. برای دانلود سریال جیران به سایت رخشاره مراجعه کنید.

ناصرالدین شاه پس از آنکه دلباخته اش شد به سبب چشمان درشت او لقب جیران (به معنای غزال در زبان ترکی) را به او داد. پس از آنکه اخباری مبنی بر شباهت جیران، سریال جدید حسن فتحی با سریال دیگری از شبکه نمایش خانگی مطرح شد، روابط عمومی سریال جیران واکنش نشان داد. ماجراهای سریال جیران از آشنایی ناصرالدین شاه جوان با جیران، همسر مورد علاقه اش شروع می شود. سوم. گروه تولید جیران، به جهت صیانت از اعتبار حرفهای دستاندرکاران این سریال، از این پس انتشار اطلاعات و ادعاهای دروغین را از طریق مراجع قضایی پیگیری مینماید. پریناز ایزدیار نقش جیران را برعهده دارد که داستان سریال نیز حول محور شخصیت او می گذرد. اگرچه این دو سریال ایرانی هر دو به برههای از زندگی و زمانه ناصرالدینشاه میپردازند، اما سریال جیران مربوط به شاه جوان است و سریال دیگر مربوط به دوران کهنسالی او. رویکرد امروز در این پست خبری آخرین خبر از سریال جیران جدیدترین ساخته حسن فتحی منتشر می شود. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تصویربرداری سریال تاریخی – عاشقانه «جیران» به کارگردانی حسن فتحی و تهیهکنندگی اسماعیل عفیفه که از ماههای گذشته پیش تولید آن شروع شده بود، از یک ماه قبل در سکوت خبری با حضور بازیگران اصلی آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا