اقتصادی

جزئیات تسهیل توسعه واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران

به گفته رئیس صنعت ، معدن و تجارت (سمت) استان تهران ، بر اساس تأیید مدیر مقررات زدایی و بهبود محیط کار و کسب و کار ، صدور مجوز توسعه و تمدید قطعات دارای مجوز و تولید معدن مجوزها و کارتهای شناسایی در داخل و خارج شهر و مناطق صنعتی ، تا دو برابر ظرفیت زنجیره تولید در منطقه موجود و سرزمین آن ، از رعایت قوانین حاکم بر محیط زیست مرتبط با آن منعی ندارد.

یداله صادقی در گفت وگو با ترند روز ، در مورد تصویب و ابلاغ تسهیل توسعه بخش صنعت و معدن در محدوده 120 کیلومتری استان تهران اظهار داشت: شعب داخل و خارج شهر و مناطق صنعتی ممنوع

به گفته وی ، بر اساس این مصوبه ، صدور مجوز برای توسعه و تجدید عناصر دارای مجوز معدن و مجوز تولید و کارت شناسایی موجود در شهر و خارج از شهر و شهرها و مناطق صنعتی ، تا دو برابر ظرفیت زنجیره تولید در زمینه و دارایی های موجود. محیط مرتبط تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

این مقام همچنین خاطرنشان کرد که طبق این فرمان ، موظف است به درخواستهای مربوط به توسعه بخشهای تولیدی و صنعتی در شهرها و مناطق صنعتی حداقل ظرف 20 روز از تاریخ تکمیل سند پاسخ دهد.

به گفته وی ، اجرای این فرمان باعث افزایش بهره وری ، بهبود فناوری و افزایش اشتغال در بخش استانی می شود.

به گزارش ترند روز ، مارینا وی قبل از تصویب این طرح گفت که از سال 1346 تاسیسات صنعتی عمده ای را در تهران محدود کرده است و علاوه بر این ، هیئت وزیران قانونی به نام ضوابط ساخت و ساز را تصویب کرده است که از نظر محدودیت بود. استان تهران ، میزان تردد . ، ترافیک و محدودیت در مسائل مربوط به زندگی. موهیتی تأکید کرد که هیچ صنعت جدیدی نباید در استان تهران به جز صنایع پوشاک ، غذا و دانش راه اندازی شود. بر اساس این شرایط امکان افزایش ظرفیت و توسعه صنعت موجود وجود ندارد.

البته برخی از کارشناسان و مسئولان کارشناسان محیط زیست با انتقاد از این طرح می گویند ظرفیت بیولوژیکی تهران دیگر از نظر صنعت و جمعیت پایدار نیست و نادیده گرفتن این قانون مشکل آلودگی هوای تهران را تشدید می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا