اقتصادی

احیای صنایع فرسوده در دستور کار

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به خرابی ماشین‌آلات صنعتی در استان، احیای گروه‌های معلق، افزایش ظرفیت واحدهای موجود و نوسازی ماشین‌آلات قدیمی را بخشی از برنامه‌های اجرایی دانست. برنامه های این سازمان در سال جاری

به گزارش ترند روز، مهدی سیجانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در استان تهران اظهار کرد: استان تهران دارای حدود 10 هزار واحد صنعتی فعال است که معادل 60 درصد ثبتی کشور، 400 هزار واحد تجاری مجاز، 14 درصد نقش. و 23 درصد سهم ارزش افزوده در بخش های صنعتی، معدنی و تجاری استان به کل کشور اختصاص دارد.

وی گفت: 230 واحد صنعتی دانش بنیان دارای مجوز با بیش از 8690 نفر در استان تهران مشغول به کار هستند. همچنین 38 شهر و ناحیه صنعتی و هشت پارک علم و فناوری در تهران فعال است.

قرار است 205 واحد معلق در تهران احیا شود

رئیس انجمن صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: بر اساس آمار و دستاوردهای ارائه شده در سه ماهه نخست سال جاری، تعداد واحدهای صنعتی فعال و میزان سرمایه گذاری و اشتغالزایی در رتبه نخست استان تهران قرار دارد. وی از تلاش برای احیای 205 واحد خبر داد و از قطعی برق در این استان خبر داد.

همچنین افزایش ظرفیت 490 واحد موجود و توسعه و ایجاد 268 واحد جدید بخشی از برنامه صنعت، معدن و تجارت استان تهران در سال جاری است. همچنین بسیاری از صنایع استان قدیمی و منسوخ هستند و یکی از اقدامات اصلی کمک به نوسازی ماشین آلات این صنایع است.

علیرضا میربلوک، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته در حوزه صنعت، 80 درصد درآمد استان تهران مربوط به حوزه خدماتی است. بنابراین باید سیاست هایی برای حمایت از بخش صنعت آماده شود.

به گفته وی، در این مراسم امروز از 42 نفر برگزیده به عنوان پیشکسوتان، بانوان بازرگان، صنعتگران و معدن کاران و شرکت های بازرگانی برگزیده تجلیل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا