برترین های ترند روز

جذاب ترین ست های لباس زنانه با دورس چیست؟

جذاب ترین ست های لباس زنانه با دورس چیست؟

دورس چیست؟ با فرا رسیدن فصل زمستان و سرمای شدید، انواع مختلفی از لباس های گرم روانه بازار شده و تقریباً همه ما هنگام خرید این لباس ها با واژه لباس آشنا شده ایم.

برای محافظت از خود در برابر سرمای زمستان، پوشیدن لباس هایی از الیاف ضخیم بسیار ضروری است. اما از کدام پارچه برای ساخت انواع لباس استفاده می شود و استایلی شیک و جذاب ایجاد می کند؟

از آنجایی که در تولید لباس های زمستانی از پارچه های خشک و ضخیم استفاده می شود، معمولا پایداری خوبی دارند و استایل شما را بسیار زیباتر نشان می دهند. در این بین لباس هایی از دورس وجود دارد که بسیار پرکاربرد است. در این مطلب انواع لباس های زنانه و هر آنچه که باید در مورد ست شدن آن ها بدانید را بررسی کرده ایم پس تا پایان با ما همراه باشید.

دورس چیست؟

دورس در واقع نوع خاصی از لباس نیست و تنها نام پارچه ای است که برای تولید انواع لباس های دخترانه و زنانه از آن استفاده می شود.

پارچه دورس در دسته پارچه های تریکو قرار می گیرد و برای تهیه انواع لباس های زمستانی دخترانه و پسرانه استفاده می شود.

قسمت رویی پشت معمولا از موادی مانند پلی استر، لاکرا، پنبه و … ساخته می شود و میزان استفاده و نوع متریال انتخابی در تعیین نوع پارچه نهایی تاثیر دارد. به عنوان مثال پارچه سه نخ، پارچه دو نخ و … که در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم.

داخل پارچه کرکی و پنبه ای است. کرک هایی که می بینید نخ های پارچه است که بسیار متراکم شده و این حالت را ایجاد کرده است.

قبل از آشنایی با لباس و نحوه ست کردن آن ها، بهتر است با انواع پارچه های تولید شده در این متریال آشنا شوید.

درس سه نخ چیست؟

پس از پاسخ کامل به این سوال که دورس چیست، بهتر است با محبوب ترین پارچه ساخته شده از این متریال آشنا شوید. اگر دقت کرده باشید در قسمت بالا گفتیم که رویه و پایین پارچه متفاوت است.

برای تولید دورس باید دو پارچه انتخاب شده برای قسمت های رویه و پایین را به هم ببافید. درزهای دو رشته ای از بافت پنبه ای با نخ دیگر و درزهای سه نخی از ترکیب پنبه با 2 نخ تولید می شوند.

 

نام نهایی Duras با پارچه بافته شده از پنبه تعیین می شود. مثلاً اگر از پارچه ملانژ استفاده شود به آن دورس ملانژ یا سه نخ ملانژ می گویند. در ادامه به طور کامل با انواع دورس تولید شده آشنا می شویم.

پارچه دورس چیست و چه انواعی دارد؟

اگر سوالی دارید که تلفظ صحیح دُرس چیست، باید بگویید که این اصطلاح به صورت (دُرس) خوانده می شود. اما چند نوع دورس تولید می شود و هر کدام برای چه کاری مناسب است؟ پارچه های تولید شده به شرح زیر است:

 

دورس پلی استر

در تولید این لباس از پنبه کمتر و بیشتر از پلی استر استفاده شده است که ویژگی هایی چون عدم اتلاف آب، عدم جذب رطوبت، براق بودن بیشتر نسبت به الیاف طبیعی و همچنین کیفیت بالا را در پی داشته است.

 

دورس گلکسی

بر خلاف بسیاری از دورس ها، به جای پنبه برای قسمت داخلی این پارچه از فیلامنت استفاده می شود. فیلامنت یک الیاف مصنوعی است که از نظر مقاومت و تداوم در وضعیت خوبی قرار دارد.

 

از Dors Galaxy بیشتر برای تولید پوشاک ورزشی استفاده می شود و در برخی موارد برای تولید پوشاک بچه گانه و نوزاد نیز استفاده می شود.

 

دورس گلکسی پشت کج راه

یکی از مهم ترین ویژگی های این پارچه وجود خطوط اریب در بافت خارجی آن است. البته این خطوط باعث افزایش کیفیت و مقاومت پارچه می شود و به همین دلیل در تولید انواع شلوار اسلش، لباس ورزشی و … استفاده می شود.

 

پشت پنبه

همانطور که از نامش پیداست پس از اتمام بافت، پشت مواد پنبه ای پنبه ای یا کرکی می شود که از نظر لطافت و گرما مناسب فصول سرد سال است.

 

دورس ملانژ

بیشترین کاربرد ملانژ در تهیه لباس ورزشی زنانه است. البته برای تولید ملانژ باید از نخ های مرغوب استفاده کرد تا کیفیت نهایی لباس بهبود یابد. لباس های ورزشی مانند گرمکن، کلاه، شلوار و دستکش معمولا از این نوع پارچه تهیه می شوند.

 

دورس سه نخ ملانژ لاکرا

سه نخ از پنبه و پنبه تولید می شود. برای این پارچه که از نامش مشخص است، پارچه لاکرا و ملانژ را با پنبه ترکیب کرده و دورسی مرغوب با کشسانی مناسب تولید کرده اند.

 

لاکرا با هر پارچه ای که ترکیب شود انعطاف و کشش خود را افزایش می دهد و به همین دلیل در تولید لباس های زمستانی کاربرد فراوانی دارد.

 

بیشترین کاربرد نخ ملانژ سه نخ به دلیل خاصیت کشسانی تولید انواع شلوار است.

 

گردباف دورس جودون

بافت پشتی جودودن از ترکیب الیاف طبیعی و مصنوعی تولید می شود و دارای دهانه هایی برای گردش هوا می باشد. بسیاری از لباس های زمستانی با استفاده از این پارچه تولید می شوند.

 

مهمترین کاربردهای پارچه دورس

تا اینجا، شما با Duras آشنا شده اید. انواع مختلف این پارچه را می شناسید و کاربرد هر کدام را تا حدی می شناسید. حال بهتر است با کاربرد کلی این پارچه آشنا شوید.

 

از انواع پارچه های درز برای دوخت انواع لباس های زمستانی و ضخیم مانند گرمکن، شلوار، گرم کن، هودی درب زنانه، درب ساده و … استفاده می شود.

 

این نوع لباس هر ساله به تعداد زیاد تولید می شود و هیچ گاه از مد نمی افتد. به همین دلیل، خرید آن کاملا مقرون به صرفه است. زیرا می توانید تا سال های آینده از لباس های دورس استفاده کنید.

 

در بین انواع درب های تولید شده، درب های سه نخی از کیفیت و قابلیت های بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل این نوع درب ها بیشترین کاربرد را برای تهیه لباس های زمستانی دارند.

 

لباس های زنانه در طرح ها و مدل های مختلفی تولید می شوند و همچنین تنوع رنگ بالایی دارند. برای خرید دورس زنانه  با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت می توانید از فروشگاه های اینترنتی معتبر کمک بگیرید.

هودی زنانه پر استفاده ترین لباس زمستانی است

لباس هایی مانند پالتو، کاپشن و … از نظر گرما و جلوگیری از ورود سرما به بدن بسیار مناسب هستند اما سنگینی آنها ممکن است کمی آزاردهنده باشد. به همین دلیل لباس های جدیدی به بازار عرضه شد که با طراحی زیبا و مدل خاص خود جایگزین مناسبی برای لباس های سنگین شدند.

هودی در واقع نوعی گرمکن است که کلاه دارد و در نتیجه سر را از سرما محافظت می کند. برای جلوگیری از ورود سرما و خروج گرما، نوارهای کش دار در آستین و کمر هودی تعبیه شده است.

این مدل معمولا به صورت فری سایز تولید می شود تا برای افراد مختلف قابل استفاده باشد. در برخی موارد که رنگ و مدل ساده ای برای هودی در نظر گرفته می شود، استفاده از آن برای دختر و پسر تفاوتی ندارد.

معمولاً یک جیب بزرگ در جلوی هودی وجود دارد که هم برای گرم نگه داشتن دست ها و هم برای نگهداری لوازم کوچک مانند کلید، گوشی و … مفید است.

هودی زنانه یکی از پرکاربردترین لباس های زمستانی است که در بین جوانان بسیار محبوب است.

بهترین شلواری که می توان برای این سبک لباس پوشید، شلوار اسلش است. ست کردن یک شلوار هودی و اسلش استایلی شیک و آزاد و در عین حال گرم و لطیف برای شما ایجاد می کند.

چه شلواری برای لباس های زنانه مناسب است؟

لباس بلند زنانه در مدل ها و طرح های مختلفی تولید می شود که دست شما را در انتخاب شلوار باز می گذارد. البته اگر نگاهی کلی به این سبک های تولید شده بیندازید، متوجه اسپرت بودن اکثر آنها خواهید شد.

به همین دلیل استفاده از شلوارهای اسپرت می تواند بهترین گزینه برای ست کردن با لباس های زنانه باشد. البته در برخی موارد شلوار پارچه ای گزینه مناسبی برای پوشیدن با لباس های راحتی است.

به طور کلی، انتخاب شلوار مناسب کاملا سلیقه ای است، اما می توانید چند گزینه که محبوبیت بیشتری دارند و زیباتر هستند را برای ست کردن با لباس های زنانه در اولویت قرار دهید.

شلوار جین و هماهنگ با لباس های زنانه

برای استفاده روزانه، مجالس دوستانه و … استفاده از لباس بلند دخترانه با شلوار جین می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

اینکه چه نوع شلواری را انتخاب کنید بستگی به سلیقه شما دارد و می توانید از انواع شلوار، مامان فیت، مدل مامان و … استفاده کنید.

شلوار مخملی و هماهنگ با لباس بلند

اگر قصد دارید لباس خود را با شلوار کتانی ساده یا کبریت بپوشید، باید از شلوارهای سبک گشاد استفاده کنید. این انتخاب استایلی کاملا راحت و آزاد را برای شما به ارمغان می آورد.

شلوار چرم و هماهنگ با لباس زنانه

شلوار چرمی که به آن ساق چرمی نیز می گویند معمولاً به صورت جذبی تولید می شود و در بین دختر خانم ها و خانم های جوان طرفداران زیادی دارد.

پوشیدن این سبک شلوار با لباس و چکمه های سفید یا مشکی یکی از بهترین انتخاب های شما برای یک مهمانی دوستانه است.

شلوار کتان و هماهنگ با لباس زنانه

اگر به پوشیدن استایل ساده و رسمی علاقه دارید، انتخاب شلوار کتان راسته گزینه خوبی است. البته برای شیک تر شدن این ظاهر می توان از اکسسوری های ساده و زیبا استفاده کرد.

شلوار اسلش و هماهنگ با لباس بلند

اگر به دنبال مدل های خاصی برای ست کردن با لباس خود نیستید، پیشنهاد می کنیم از شلوارهای راحت و بریده استفاده کنید.

این سبک برای پیاده روی، انجام فعالیت های روزانه، خرید و غیره بسیار مناسب است. یکی از محبوب ترین سبک ها در بین جوانان و نوجوانان، ست کردن یک لباس بلند با شلوار اسلش است.

نتیجه

دورس چیست؟ یکی از انواع پارچه های ضخیم که برای تولید لباس های زمستانی مناسب است دورس نام دارد. این پارچه از ترکیب یک لایه پنبه برای قسمت پایین و یک یا دو نخ دیگر برای قسمت رویه بافته می شود که به آن دو نخ و سه نخ می گویند.

این پارچه با توجه به نخ های به کار رفته در قسمت بالایی پشت در انواع مختلف از جمله پشت ملانژ، پشت کهکشانی، پشتی پلی استر و … تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین شلواری که می توان با لباس ست کرد اسلش است. البته انواع دیگری از شلوارها مانند شلوار جین، مخمل نچسب، کتانی راسته، ساق چرمی و … هستند که زیر لباس بلند با نخی یا چکمه، ترکیب زیبایی را ایجاد می کنند.

دکمه بازگشت به بالا