اقتصادی

باید برای تولید نهال سال بعد از امروز اقدام کنیم/ اعتبار طرح تخصیص داده نشده است

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه هنوز اعتبار طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تخصیص نیافته است تاکید کرد که از حالا برای تولید نهال‌های سال بعد اقدام کنیم.

به گزارش ترند روز، عباسعلی نوبخت در پنجاه و هفتمین جلسه طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت با اشاره به اعتبار این طرح گفت: اعتباری که برای طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در نظر گرفته شده هنوز تخصیص داده نشده است ولی همچنان پیگیر آن هستیم. سازمان برنامه و بودجه نیز قرار است به طور کامل اعتبارات را تخصیص دهد.

وی افزود: باید با کمک بسیج برای سال ۱۴۰۲، مفهوم درختکاری را به درخت‌داری تغییر دهیم، زیرا  هرچه درخت بکاریم خوب است ولی هر آنچه را که حفظ کنیم نتیجه‌بخش خواهد بود.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: برای حفظ امنیت زیستی به مردم تعهد می‌دهیم که ۴ سال بعد از انجام کار، آمار نهال‌های باقی مانده را به مردم اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های کشور در این بخش استفاده شود، اظهار کرد: ۷۲ روز کاری داریم و باید ۱۵۰ میلیون اصله نهال بکاریم. اگر ۱۵۰ میلیون را تقسیم بر ۳۳ اداره کل استان‌ها کنیم، هر استان باید ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال بکارد. این یعنی از امروز در هر استان باید ۶۳ هزار و ۱۳۱ اصله نهال کاشته شود و کار از امروز جدی گرفته شود.

نوبخت تصریح کرد: عرصه‌هایی که برای کاشت درخت انتخاب می‌شود، بر مبنای  سند پشتیبانی  علمی و فنی بوده و باید عرصه‌های کاشت نیز رعایت شود.

رییس سازمان منابع طبیعی خاطر نشان کرد: برخی استان‌ها در کاشت درخت خوب کار کرده‌اند. برخی از برنامه عقب هستند ولی تعهد داده‌اند که خودشان را به برنامه برسانند و برخی نیز کاشت را به اتمام رساندند.

وی در ادامه گفت: امیدواریم اسفندماه وزارت جهاد کشاورزی و سپاه بتوانند گزارش خوبی از این بخش داشته باشند.

نوبخت در پایان با بیان اینکه هر استان باید بین ۱ تا ۱.۷ میلیون گودبرداری انجام دهد، تاکید کرد: از طرفی باید از حالا برای تولید نهال‌های سال بعد اقدام کنیم.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

با درود! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که به دنبال تحقیقات دقیق و تحلیل‌های کامل در زمینه اقتصاد است. با دستیابی به اطلاعات به‌روز و منابع معتبر، تلاش می‌کنم تا به شما مطالب کیفیت بالا را ارائه دهم.
دکمه بازگشت به بالا