اقتصادی

بالاخره اثری از وانت‌ ۴ ستاره در ارزیابی‌های کیفی دیده شد

آخرین باری که یک کامیون چهار ستاره در گزارش ارزیابی کیفی خودروهای خانگی پیدا شد اردیبهشت ماه سال جاری بود و از آن زمان تا کنون رویه سه ستاره ادامه پیدا کرده است و متاسفانه یک ستاره؛ اکنون، دوباره در ارزیابی خودروهای تولید شده در ماه سپتامبر، وانت پیکاپ جدید فوتون دیزل چهار ستاره از پنج ستاره را دریافت کرد.

به گزارش ترند روز، علیرغم اینکه طی چند سال، ابتدا در اسفند 1395 و آخرین بار در اردیبهشت ماه، 1400 دستگاه خودرو با کیفیت چهار ستاره تولید شد، اما به نظر می رسد این سطح «این کیفیت در واقع دو برابر یک خانواده است. وانت ها ستاره خوبی برای گزارش دهی باز شد تا اینکه گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از کیفیت خودروهای تولید شده در شهریور ماه پس از چهار ماه دوباره کیفیت چهار ستاره معرفی شد.

در ارزیابی نهایی از کیفیت گروه خودروهای خانگی در ششمین ماه سال جاری، تا حدودی فوتون دیزل جدید (ایران خودرو دیزل) بدنه کامیون است. با چهار ستاره کیفیت و سپس با همان قیمت (سروپ دیزل پایه) سه ستاره با پنج کیفیت گرفت.

در گروه قیمتی دوم وانت سایپا 151 (سایپا بنارو)، وانت کارا 2000 تک کابین تیپ 3 و وانت کارا 2000 دو کابین تیپ 3 (بهمن موتور) توانستند کیفیت سه ستاره را به خود اختصاص دهند.

طبق روال سال‌های اخیر، پایین‌ترین سطح کیفی در تولید خودرو، مربوط به وانت نیسان تک‌شعله و وانت نیسان دوگانه سوز (ساخت گروه خودروسازی زامیاد) با قیمت دوم، متأسفانه تنها یکی است. پنج ستاره با کیفیت

البته تولید وانت زامیاد تک ستاره کار بسیار خوبی است که نسخه اول آن از 45 سال پیش در ایران شروع شد، حداقل به حساب می آید و در نهایت تولید نخواهد شد. سال و با محصولات جدید جایگزین خواهد شد. اتوبوس های تک ستاره ای که در پارکینگ این خودرو هستند باید به استاندارد یورو 5 اضافه شوند تا شمارش شوند. بنابراین، مانند همیشه، بسیاری از این خودروها هنوز در پارکینگ نگهداری می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا