اقتصادی

اینترنت اشیاء و رباتیک صدرنشین پردرآمدها/رشد ۶ درصدی فرصت‌های شغلی نانو

بازار فناوری جدید پیش بینی می کند که درآمد اینترنتی در 10 سال آینده افزایش می یابد و به دنبال آن رباتیک که تا سال 2025 به 499 میلیارد دلار می رسد و ظرفیت فناوری نانو افزایش می یابد. درصد زنده

امیرعباس محمدی کوشکی ، رئیس تیم تنش های ایران در مصاحبه با ترند روز ، فناوری هایی مانند هوش هوشمند (AI) ، اینترنت اشیا ، کلان داده ، بلاک چین ، 5G ، چاپ سه بعدی ، روباتیک ، هواپیماهای بدون سرنشین ، مهندسی ژنوم ، فناوری نانو و فتوولتائیک خورشیدی از جمله فناوری های پیشرو هستند که اکثر آنها در حال کاهش داده ها و قیمت انرژی خورشیدی افزایش یافته ، بهره وری افزایش یافته و معیشت انسان بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از این فناوری ها ، شرکت ها و شرکت هایی که در کشورهای در حال توسعه فعالیت می کنند ، توانسته اند به رشد اقتصادی آنها کمک کنند ، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در نیجریه ، فناوری های “اینترنت اشیا” در توسعه فنی کشاورزی و گامبیا ، چاپگرهای سه بعدی. در زمینه مد استفاده شد.

رئیس تیم ثبت اختراعات ایران افزود: بر اساس برخی برآوردها ، فناوری پیشرو در حال حاضر 650 میلیون دلار دارد که پیش بینی می شود این میزان تا سال 2025 به 2.3 تریلیون دلار برسد. در همین حال ، بازار رایانه های تلفن همراه در حال حاضر 102 میلیون دلار و تلفن های هوشمند 522 میلیون دلار است.

به گفته وی ، در بین فناوری های رایج ، اینترنت اشیا بیشترین درآمد را داشته است ، به طوری که تنها در سال 2018 این فناوری 130 میلیون دلار فروخته و در 10 سال آینده می تواند 1.5 تریلیون دلار رشد کند.

محمدی با بیان اینکه این درآمد چشمگیر به دلیل وجود اینترنت اشیاء است که طیف وسیعی از دستگاه ها را در سراسر جهان پوشش می دهد ، اظهار کرد: در سال 2017 ، تعداد دستگاه هایی که از اینترنت اشیا استفاده می کنند از تعداد مردم جهان بیشتر است. و به رقم 8.4 میلیارد رسید.

وی گفت: در سال 2017 ، شرکتهای متصل به اینترنت اشیا به 2888 شرکت در جهان رسیدند که وارد 342000 تن بازار کار شدند. اکثر کارهای مرتبط با اینترنت اشیا توسط IBM اداره می شوند و پس از آن اینتل و مایکروسافت قرار دارند.

رئیس تیم ثبت اختراعات ایران به بازار روباتیک اشاره کرد و ادامه داد: بازار رباتیک نیز مانند سایر فناوری های پیشرفته با توسعه آن رشد می کند و سهم 32 میلیارد دلاری این فناوری تا سال 2018 پیش بینی می شود تا سال 2025 به 499 میلیارد دلار برسد. . »

به گفته فعالان فناوری ، طبق پیش بینی های UNCTAD (UNCTAD) ، استفاده از روبات ها در تولید ، بسته بندی و همچنین صنعت خودرو در مقیاس وسیع گسترش می یابد و می تواند شرکت های کوچک و متوسط ​​باشد. با هزینه کار زیاد. به با استفاده از روبات ها

محمدی خاطرنشان کرد: در سال 2016 تنها در آمریکا 132 هزار مهندس رباتیک وارد بازار کار شدند و پیش بینی می شود تا سال 2026 این تعداد افزایش 6.4 درصدی را تجربه کنند.

وی افزود که افزایش ظرفیت فناوری نانو می تواند تا 6 درصد نزدیک شود.

محمدی گفت فناوری فتوولتائیک خورشیدی دور از رقابت نیست و به سرعت در حال توسعه است. این فناوری در سال 2018 55 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود و پیش بینی می شود تا سال 2026 به 34 میلیارد دلار برسد. با وجود آشفتگی های سیاسی که سرعت فناوری فتوولتائیک خورشیدی را کند کرده است ، انتظار می رود که این شرکت در سال آینده به سرعت رشد کند.

وی با اشاره به اینکه UNCTAD برآورد می کند که چنین رشدی می تواند در سایر زمینه های فناوری پیشرفته نیز دنبال شود ، افزود: رشد سریع فناوری کار مورد نیاز آنها را تقویت کرده است. بین ژوئن 2015 و ژوئن 2018 ، پیشنهادات شغلی برای مقالات مرتبط با هوش مصنوعی در موتورهای جستجو تقریباً 100 درصد ، بیشتر توسط مهندسان نرم افزار ، افزایش یافت.

محمدی گفت: بر اساس یک نظرسنجی انجام شده در سال 2019 ، چین با 12113 شغل بزرگترین خانه متخصصان حوزه اطلاعات است ، پس از آن ایالات متحده با 7465 شغل و ژاپن با 3 369 شغل دنبال می شود.

علاوه بر این ، بین سالهای 2017 تا 2018 ، تقاضا برای مهندسی بلاک چین تنها در ایالات متحده 400 درصد افزایش یافته است. متوسط ​​درآمد یک مهندس بلاک چین اکنون بین 150،000 تا 175،000 دلار در سال است و رقابت شدیدی بین آمازون ، مایکروسافت ، فیس بوک و IBM برای استخدام مهندس وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا