اقتصادی

ایجاد بیش از ۲۰۰ استارت‌آپ داخلی توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور

تاکنون بیش از 200 استارت آپ توسط کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در ایران راه اندازی شده و برای 2400 فارغ التحصیل داخلی شغل ایجاد کرده است.

مهارت کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را به خود جلب کرد و بیش از 200 نفر تشکیل شد.

به گزارش ترند روز، سامانه همکاری با کارشناسان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که بستری برای استفاده از مهارت های علمی و تخصصی متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی کشور است، نقش موثری در ایجاد این موارد دارد. استارت آپ ها

مرکز ارتباط بین‌المللی علمی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در ایجاد این سامانه به دنبال راه‌حل‌هایی در قالب طرح‌های پشتیبانی پژوهشی و فناوری از جمله پسادکتری، فرصت‌های یادگیری، بازدید از معلمان، راه‌اندازی شرکت فناوری، کار در یک شرکت. فناوری و برگزاری سخنرانی ها و کارگاه های آموزشی ویژه برای تسهیل ارتباط موثر با کارشناسان منتخب و مراکز علم و فناوری کشور.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، بر این اساس و تحت این سامانه، تا به امروز بیش از 2400 کارآفرین ایرانی خارج از کشور با مراکز علمی و صنعتی داخل کشور همکاری کرده و ایران را در مسیر پیشرفت علمی و فناوری یاری رساندند. این برنامه با ارائه خدماتی مانند ایجاد کسب و کار مبتنی بر دانش، استخدام معلم، سیستم های وظیفه، فعالیت های فناوری و غیره از متقاضیان حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا