برترین های ترند روزعمومی

انواع لوله خرطومی جاروبرقی

به طور کلی لوله خرطومی جاروبرقی به دو دسته شیلنگ صنعتی و شیلنگ خانگی قابل تقسیم‌بندی است. برای آگاهی از تفاوت‌های بین شیلنگ جاروبرقی خانگی و جاروبرقی صنعتی در ادامه این مطلب با همراه باشید. تعمیر  جاروبرقی بوش در اصفهان   به کمک تخصص و تجربه تیم متخصص ما انجام می‌شود . تفاوت بین جاروبرقی خانگی و جاروبرقی صنعتی جاروبرقی‌های صنعتی و جاروبرقی‌های خانگی هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وظیفه اصلی تمیز کردن کف، فرش و سطوح را انجام دهند. با این حال، تفاوت‌های کلیدی بین این دو نوع جاروبرقی وجود دارد.

اگر بخواهیم به صورت کلی در خصوص تفاوت‌هایشان صحبت کنیم، باید به مواردی همچون قدرت، ظرفیت، دوام، سیستم فیلتراسیون، میزان سرو صدا اشاره کنیم. جاروبرقی‌های صنعتی معمولاً قدرتمندتر و ظرفیت بیشتری نسبت به جاروبرقی‌های خانگی دارند. چراکه آنها برای تمیز کردن مناطق بزرگتر و مقابله با زباله‌ها و گرد و غبار سنگین‌تر، مانند کارخانه‌ها، انبارها یا سایر محیط‌های صنعتی طراحی شده‌اند. همچنین این سیستم صنعتی می‌تواند برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به تخلیه یا نگهداری مکرر استفاده شود.

توجه داشته باشید لوازم محافظتی محیط‌های صنعتی‌‌تان، همچون ، کابل‌ها و… از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا در صورت یک رخداد ناگهانی دچار خسارات جبران ناپذیر نشوید. جاروبرقی‌های صنعتی به گونه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر نوسانات دمایی و محیط‌های سخت مقاومت کنند و از مواد بادوام‌تری نسبت به جاروبرقی‌های خانگی ساخته می‌شوند. جاروبرقی‌های صنعتی دارای سیستم‌های فیلتراسیون پیشرفته‌تری برای جذب گرد و غبار و سایر ذرات هستند، این مسئله برای حفظ کیفیت هوای داخلی در محیط‌های صنعتی بسیار مهم است.

در حالی که جاروبرقی‌های خانگی دارای سیستم‌های فیلتراسیون ساده‌تری می‌باشند. جاروبرقی‌های صنعتی به دلیل اندازه بزرگتر و موتورهای قدرتمندتر، نسبت به جاروبرقی‌های خانگی پر سر و صداتر هستند، چراکه باید بتوانند قدرت مکش کافی‌ای برای تمیز کردن مناطق بزرگ تولید کنند. تفاوت لوله خرطومی جاروبرقی خانگی با جاروبرقی صنعتی جاروبرقی‌های مختلفی برای یک صنعت یا تخصص خاصی طراحی می‌شوند که با توجه به کاربرد از نظر جنس شلنگ نیز با یکدیگر متفاوت هستند. ویژگی این دو  شیلنگ جاروبرقی به شرح زیر است.

ویژگی شیلنگ خرطومی جاروبرقی صنعتی

در تولیدات صنعتی، بسیاری از کارخانه‌ها از شیلنگ جاروبرقی صنعتی برای جذب ضایعات و زباله‌های کارگاه‌ها استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید محیط صنایع در تقابل فعالیت‌های پر ریسکی است که معمولاً نوسانات دمایی همواره در آن فضا وجود دارد. بنابراین اولین شرط برای لوله خرطومی جاروبرقی صنعتی مقاومت آن در برابر سایش و حرارت است. در میان تمام شیلنگ‌های پلاستیکی، مواد PU (پلی اورتان) مقاوم‌ترین مواد در برابر سایش محسوب می‌شود. از این رو در اکثر شیلنگ‌های جاروبرقی صنعتی از لوله‌های خرطومی با جنس PU استفاده می‌کنند.

انواع شیلنگ خرطومی جاروبرقی صنعتی

  • خرطومی فولادی
  • خرطومی منعطف
  • خرطومی ضد‌الکتریسیته
  • خرطومی ضد‌روغن (ضد سایش)

یکی دیگر از لو‌له‌های پرمصرف در صنایع مختلف، می‌باشد. یکی از ویژگی این محصول مقاومت بالای آن در برابر تغییرات دمایی و محیط‌های اسیدی و قلیایی است که باعث تقاضای زیاد آن از سمت صنایع گوناگون شده است.

انواع زانویی جارو برقی

زانو جارو برقی مناسب انواع برندها، در سه مدل تولید و به بازار وارد می‌شود. هر کدام از این مدل‌ها دارای کارایی خاص خود هستند. زانویی  ساده از جنس پلاستیک خشک و فشرده ساخته می‌شود و ظاهر آن  به صورت 45 درجه یا منحنی می‌باشد. در این نوع قطعه، زانویی از یک طرف با کمک چند قطعه پلاستیک به خرطومی پیچ می‌شود. طرف دیگر نیز  به صورت کشویی به تلسکوپی وصل می‌شود. زانویی دیمردار نیز ساخته شده از پلاستیک خشک و فشرده می‌باشد که یک برد هم در داخل این زانویی قرار گرفته است. وظیفه این برد که به وسیله دو رشته سیم در داخل خرطومی سیم دار است کم و زیاد کردن دور موتور می‌باشد.

به این صورت که یک خازن کشویی در برد داخل زانویی قرار می‌گیرد و کاربر با کم و زیاد کردن این خازن می‌تواند دور موتور را کنترل ‌کند. زانویی بلوتوثی از جنس پلاستیک می‌باشد و در داخل آن یک برد وجود دارد که قابلیت ایجاد  امواج رادیویی را دارد. مکانیسم آن به این صورت است که  برد موجود در داخل زانویی با برد داخل جاروبرقی هماهنگ می‌شود که وظیفه کم و زیاد کردن دور موتور را می‌تواند انجام دهد. این برد با کمک چند عدد باطری تغذیه می‌شود که برای آن‌ها یک محفظه در داخل زانویی در نظر گرفته شده است.

آسیب دیدن زانویی جاروبرقی

به دلیل استفاده مداوم از زانو جاروبرقی , ممکن است ضامن آن شکسته شود یا خود بدنه زانویی دچار آسیب گردد. در این صورت استفاده از دستگاه غیر ممکن یا دشوار می‌شود زیرا بدون وجود زانویی جارو برقی، دستگاه نمی‌تواند عمل مکش گرد و غبار یا زباله‌ها را انجام دهد. اگر زانویی خراب شود در فرایند و اتصالات دستگاه مشکل به‌ وجود می‌آید و برای مصرف کننده دردسر ایجاد می‌کند. طراحی زانویی جارو برقی‌ها باید به‌گونه‌ای انجام شود که به راحتی در دست جا بگیرد و وزن بسیار کمی نیز داشته باشد. اگر به هر علتی زانویی جارو برقی شما آسیب دیده است، می‌توانید به‌راحتی آن را از فروشگاه اینترنتی قائم یدک تهیه کنید.

قیمت خرید زانویی جاروبرقی برای برندهای مختلف

برای استعلام از قیمت خرید زانویی جاروبرقی برندهای مختلف بهتر است با کارشناسان فروش آی پی یدک در ارتباط باشید تا متناسب با دستگاه خود یک انتخاب خوب و با کیفیت داشته باشید. توجه داشته باشید که زانویی جاروبرقی در کیفیت ها و مدل های مختلف در فروشگاه اینترنتی آی پی یدک عرضه میشود که بعضی از آن ها دیمر دار (دارای برد کوچگ) و بعضی دیگر ساده میباشند. به طور کلی لوله خرطومی جاروبرقی به دو دسته شیلنگ صنعتی و شیلنگ خانگی قابل تقسیم‌بندی است.

برای آگاهی از تفاوت‌های بین شیلنگ جاروبرقی خانگی و جاروبرقی صنعتی در ادامه این مطلب با الکتروکارینا همراه باشید. تفاوت بین جاروبرقی خانگی و جاروبرقی صنعتی جاروبرقی‌های صنعتی و جاروبرقی‌های خانگی هر دو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وظیفه اصلی تمیز کردن کف، فرش و سطوح را انجام دهند. با این حال، تفاوت‌های کلیدی بین این دو نوع جاروبرقی وجود دارد. اگر بخواهیم به صورت کلی در خصوص تفاوت‌هایشان صحبت کنیم، باید به مواردی همچون قدرت، ظرفیت، دوام، سیستم فیلتراسیون، میزان سرو صدا اشاره کنیم.

جاروبرقی‌های صنعتی معمولاً قدرتمندتر و ظرفیت بیشتری نسبت به جاروبرقی‌های خانگی دارند. چراکه آنها برای تمیز کردن مناطق بزرگتر و مقابله با زباله‌ها و گرد و غبار سنگین‌تر، مانند کارخانه‌ها، انبارها یا سایر محیط‌های صنعتی طراحی شده‌اند. همچنین این سیستم صنعتی می‌تواند برای مدت زمان طولانی بدون نیاز به تخلیه یا نگهداری مکرر استفاده شود. توجه داشته باشید لوازم محافظتی محیط‌های صنعتی‌‌تان، همچون تابلو برق پلاستیکی ، کابل‌ها و… از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد تا در صورت یک رخداد ناگهانی دچار خسارات جبران ناپذیر نشوید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا