انواع سطل زباله اداری از نظر جنس

سطل زباله اداری پلاستیکی بهتر است یا استیل ؟

سطل زباله های استیل اگر از متریال استیل ضدزنگ باشند، در برابر شیرآبه های زباله ها دچار تغییر رنگ و خوردگی و در اثر ضربات ترک و شکسته نمی شوند. سطل زباله های فلزی مستحکم بوده در برابر آتش سوزی ذوب نمی شوند. همچنین سطل های استیل بوی زباله های را جذب نمی کنند و مقدار میکروب و باکتری کمتری در آن باقی می ماند. بدنه سطل زباله اداری استیل دارای رنگ کروم یا استیل می باشند اما برای تنوع دادن به ظاهر آنها در برخی از مدل ها درب و پدال آنها را از متریال های پلاستیکی می سازنند.
سطل زباله های پلاستیکی اگر دارای ضخامت مناسب و متریال مرغوب و با کیفیت باشد در برابر تابش مستقیم نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد و همچنین از جذب نور و گرم شدن داخل سطل زباله و انتشار بیش از حد بوی بد زباله جلوگیری می کنند. رنگ بندی های متنوع سطل زباله های پلاستیکی باعث شده تا تفکیک زباله ها به آسانی انجام شود زیرا می توان برای هر یک از زباله ها سطل زباله با رنگ متفاوت قرار داد. علاوه بر اینها سطل زباله های پلاستیکی اداری قیمت مقرون به صرفه تری نسبت به سطل های استیل دارند و همچنین در اثر شستشو دچار لک نمی شوند.

بهترین گنجایش یا ظرفیت برای سطل زباله اداری چیست؟

مقدار حجم یا ظرفیت سطل زباله ها را با لیتر اندازه گیری و مشخص می کنند. سطل زباله های اداری را نیز مانند سطل های خانگی در گنجایش های مختلفی به بازار عرضه کرده اند. . خیلی از افراد تصور می کنند هرچقدر سطل زباله اداری بزرگ تر باشد بهتر است در حالی که کاملا در اشتباه می باشند و باید براساس مقدار زباله ای که در محیط سازمان ، آزمایشگاه ، اداره ، کلینیک و بیمارستان تولید می شود و بسته به اتاق یا بخشی که سطل را قرار می دهند، ظرفیت مناسب را انتخاب کنند.

مثلا سطل زباله های 120 لیتری برای کارخانه ها و بخش های صنعتی بزرگی که روزانه زباله های زیادی را تولید می کنند گزینه مناسبی می باشند. اما برای آزمایشگاه ها سطل زباله های 60 لیتری نیز جوابگو می باشد زیرا پسماندهای آزمایشگاه ها و کلینیک های کوچک باید به صورت روزانه برای دفن و سوزاندن به مکان مشخصی منتقل شوند. برای راه روهای ادارات و سازمان ها که افراد کمتری رفت و آمد می کنند سطل زباله های 35 لیتری نیز انتخاب مناسبی می باشند.

به صورت کلی باید مشخص کنید سطل زباله را برای چه مکانی و برای جمع آوری چه نوع زباله های می خواهید. اگر یک بخش از اداره یا سازمان شما دارای سطل هایی است که سریعتر از مناطق دیگر پر می شوند، سطل های زباله بزرگتری را جایگزین کنید تا با برنامه تمیز کردن و تخلیه سطل های دیگر اداره مطابقت داشته باشد و مجبور نباشید آن را زودتر تخلیه کنید.

نکاتی که در هنگام خرید سطل زباله اداری باید توجه کرد

علاوه بر توجه به گنجایش و متریال ساخت سطل زباله های اداری که درباره آنها توضیحاتی داده شد در هنگام خرید سطل زباله ها فاکتورهای زیر را نیز در نظر داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید.دو جداره بودن : برخی از سطل زباله های اداری را به صورت دو جداره یا مخزن دار طراحی کرده اند تا برای تخلیه و تمیز کردن سطل زباله مجبور نباشید همه آن را جابه جا کنید. برای خارج کردن مخزن داخلی می توانید از دسته های تعبیه شده برای آن استفاده کنید تا دست های شما از کثیفی و آلودگی دور بماند. مزیت دیگر سطل های دو جداره در این می باشد که لبه های مخزن داخلی کیسه های زباله ثابت نگه می دارند.

چرخ دار :

جابه جایی و حمل سطل زباله های اداری بزرگ آسان نیست و همیشه به نیروی کمکی نیاز می باشد. اگر می خواهید نیروی خدماتی ساختمان به تنهایی توانایی جا به جا کردن آن را داشته باشد، بهتر است سطل آشغال های چرخ دار تهیه کنید تا با کمترین انرژی سطل زباله پر را نیز به دنبال خود بکشد. همچنین این چرخ ها از ساییده شدن لایه زیرین سطل جلوگیری می کنند.

پدال دار :

برای اینکه دست افراد هنگام دور ریختن زباله با سطل تماس برقرار نکند سطل زباله ها را به صورت پدال دار طراحی کرده اند تا با فشار پا به راحتی درب سطل باز شود. از آنجایی که سطل زباله های اداری در مکان های عمومی مورد استفاده قرار می گیرند و روزانه افراد زیادی به سراغ آن می روند بهتر است جنس پدال آن از فلز باشد تا در اثر ضربات پای زیاد دچار شکستگی نشود.

درب آرام بند :

سطل زباله های اداری درب دار هستند تا از انتشار بوی بد زباله و آلودگی ها تا قبل از تخلیه آن جلوگیری شود. درب سطل های زباله را به صورت بادبزنی و آرام بند تولید می کنند که درب های آرام بند جدیدترین مکانیزم می باشد که با کمک پدال به راحتی باز می شوند و در هنگام بسته شدن صدای آزار دهنده ای را پخش نمی کنند و برای دیگران مزاحمت ایجاد نمی کنند. توجه کنید که درب به صورت کامل کیپ شود و یا دارای قفل باشد تا در صورتی که سطل زباله واژگون شد از پراکنده شدن زباله ها جلوگیری شود.

ظاهر و زیبایی :

بسیاری از مردم فکر می کنند سطل های زباله صرفاً کاربردی هستند و بنابراین ظاهر آنها را نادیده می گیرند، اما اگر بودجه قابل توجهی را صرف تزئین دفتر یا محل کار خود کرده اید.ممکن است یک سطل زباله زشت این ظاهر را خراب کند و تاثیر منفی بگذارد. بنابراین ظاهر و جذابیت سطل زباله های ادرای را که خریداری می کنید را در نظر بگیرید. به طور خاص، سطل‌هایی که در مکان‌های عمومی مانند لابی، پذیرایی یا فضای انتظار مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید دارای رنگ و ظاهر متناسب با دکوراسیون این فضاها باشند. سطل زباله های اداری را به صورت گرد و چهار گوش طراحی می کنند که سطل زباله های چهارگوش حتی  فضای گوشه ها سالن یا اتاق را نیز پر می کنند.

بهترین برند سطل زباله اداری 

بسته به جنس سطل زباله ای که انتخاب کرده اید برندهای معتبر آنها نیز متفاوت می باشد مثلا برای سطل زباله های پلاستیکی پیشنهاد لوکس پلاست سطل های گود بین و لیمون می باشد. سطل زباله های گودبین تولید شرکت هوم کت می باشند و مانند سطل زباله های لیمون از پلاستیک درجه یک ساخته می شوند و دارای کیفیت بالایی می باشند. اما اگر می خواهید سطل زباله استیل تهیه کنید برندهای یونیک و سرکل (circule) گزینه های مناسبی می باشند زیرا استیل به کار رفته در ساخت سطل زباله های یونیک از نوع ضدزنگ می باشند.

سطل زباله توری یا سطل کاغذ 

از آنجایی که در ارگان ها و ادارات زباله های کاغذی به دلایلی مانند اشتباه چاپی و بسته بندی و موارد دیگر بیشتر تولید می شوند. بهتر است زباله های کاغذی را از همان ابتدا تفکیک کرد. اهمیت زیاد سطل کاغذها باعث شده تا آن را از متریال های فلزی و پلاستیکی در ابعاد و رنگ بندی های متنوع تولید کنند. البته ابعاد سطل کاغذها معمولا به اندازه ای هستند که به راحتی در زیر میز کارمندان جای می گیرند. بدنه سطل کاغذها را به صورت توری و حفره ای طراحی می کنند تا افراد از ریختن زباله های خشک به درون آنها خودداری کنند. همچنین این حفره ها باعث تهویه بهتر و مانع از گندیده شدن کاغذها می شوند. از سطل کاغذها می توانید برای نظم دادن به اسباب بازی کودکان ، لوازم کاردستی و یا جدا کردن جوراب ها و وسایل متفرقه دیگر درون اتاق خواب ها استفاده کنید.

سخن پایانی 

سطل زباله های اداری برای تمام ارگان ها ، آزمایشگاه ها ، بیمارستان ها ، مدرسه ها ، پاساژها و فضاهای باز مانند پارکها بسیار کاربردی می باشند اما برای اینکه بتوانید سطل زباله با گنجایش و متریال مناسب را انتخاب کنید بهتر است قبل از خرید چند سوال مانند اینکه فضای که سطل زباله را قرار می دهید تقریبا در طی روز چقدر زباله تولید می کند؟ آیا امکان تخلیه کردن روزانه سطل زباله وجود دارد یا خیر ؟ و سوالاتی اینچنین پرسیده شود تا بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.

 

دکمه بازگشت به بالا